Μεγάλο όνομα είναι πλέον ο Maurizio Cattelan στην Κίνα: η έκθεση «Maurizio Cattelan: The Last Judgement» – της περίφημης μπανάνας συμπεριλαμβανομένης – στο UCCA Center for Contemporary Art στο Πεκίνο που εγκαινιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου μήνα κόβει περισσότερα εισιτήρια από την έκθεση για τον Andy Warhol. Η ουρά κάνει τον γύρο του τετραγώνου· 46.000 την έχουν επισκεφθεί ως σήμερα, περίπου 1.917 κατά μέσον όρο κάθε μέρα (ο μέσος όρος για την αντίστοιχη για τον Warhol ήταν 1.010 τη μέρα). Και οι Κινέζοι, εμπνεόμενοι από την έκθεση, κολλούν με κολλητική ταινία μπανάνες και διάφορα αντικείμενα στη συνοικία 798, την καλλιτεχνική συνοικία της κινεζικής πρωτεύουσας.
«Αυτό το viral φαινόμενο δεν είναι κατανοητό από μένα» είπε σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έστειλε στο Artnet News, ο καλλιτέχνης. Θεωρεί ότι η φήμη του οφείλεται στην «τύχη» και την ύπαρξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Βρίσκει «δυσνόητη» την προοπτική να είναι πιο μεγάλο όνομα από τον Warhol και σχεδόν τόσο δημοφιλής όσο ο Picasso. «Ήταν Cartier και είμαι Swatch» είπε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Oι Πεκινέζοι έχουν τέτοιο ενθουσιασμό για το έργο «Comedian» – το αμφιλεγόμενο έργο αξίας 120.000 δολαρίων στο οποίο ο Cattelan κόλλησε μια μπανάνα με κολλητική ταινία στον τοίχο στο Art Basel Miami Beach – που πλέον προχωρούν σε απομιμήσεις.
«Ο κόσμος, όταν βλέπει μια μπανάνα, σκέφτεται εμένα» παραδέχθηκε ο Cattelan, αλλά θέλει το κοινό να αποκομίσει κάποια πράγματα από την έκθεση πέραν από αυτά που ταΐζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ας ελπίσουμε ότι ο κόσμος θα αποκομίσει την ιδέα ότι μπορείς να διασκεδάζεις ενώ εκφράζεις μια σοβαρή σκέψη» είπε. «Κάθε που δίνεις στο κοινό κάτι που αμέσως μπορούν να αναγνωρίσουν τους κάνεις ευτυχισμένους γιατί νιώθουν άνετα» τόνισε. «Νομίζω ότι αυτό έκανε, με πιο εκφραστικό τρόπο, ο Jeff Koons με το “Rabbit” του. Τα σύγχρονα έργα τέχνης συχνά έχουν να κάνουν με τη δυσφορία, την ενόχληση, και εγώ επίσης δουλεύω με αυτό πολύ συχνά. Αλλά πιστεύω ότι η άνεση είναι κάτι πολύ σημαντικό για τους θεατές» πρόσθεσε και διευκρίνισε ότι χάρηκε με τις ερμηνείες του «Comedian» από τους θεατές, σκορπισμένες στην πόλη.
Το «Comedian» είναι ένα μόνο από τα 29 έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση – σε επιμέλεια του Francesco Bonami –, στην οποία ιχνηλατείται η καλλιτεχνική διαδρομή του Maurizio Cattelan σε διάστημα τριών δεκαετιών.
Latest News
Συγκράτηση στη φαρμακευτική δαπάνη και ενίσχυση των γενοσήμων το 2025
Μείωση του clawback, επιμερισμό της δαπάνης σε πρωτότυπα και γενόσημα και χώρο για την καινοτομία, οι στόχοι του υπουργείου Υγείας για το 2025
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων
Πέθανε ο συγγραφέας Τομ Ρόμπινς
Την είδηση γνωστοποίησε η σύζυγός του, Αλέξα Ρόμπινς, στο Facebook.
Χάρι Πότερ: Σπάνιο βιβλίο σώθηκε από τα σκουπίδια και πωλήθηκε για 25.000 ευρώ
Ο δημοπράτης Ντάνιελ Πιρς βρήκε το βιβλίο πρώτης έκδοσης Χάρι Πότερ ανάμεσα σε αντικείμενα που προορίζονταν για τον κάδο απορριμμάτων.
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
Εστιακή θεραπεία προστάτη με το ρομποτικό σύστημα FocalOne
Το ενεργό παρόν αλλά και το πολλά υποσχόμενο μέλλον στον χαμηλού κινδύνου καρκίνο προστάτη
Γιατί μένουν ακάλυπτες οι ανάγκες ασθενών στην Ελλάδα - Η αρνητική διάκριση στην ΕΕ
Σχεδόν το 70% των ιατρικών αναγκών που δεν καλύπτονται αφορούν οικονομικούς λόγους – Η κρατική χρηματοδότηση πάντα λιγότερη από τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της