Η Αίγυπτος θέλει να κατασκευάσει στη χώρα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τους κατοίκους με τη συμμετοχή κρατικού φορές και για το λόγο αυτό έχει προσεγγίσει διάφορες εταιρείες, κυρίως κινεζικές. Κύριος στόχος του Καίρου είναι τα οχήματα αυτά να είναι αρκετά προσιτά, με κόστος περίπου 20.000 δολάρια το ένα, ώστε τα περισσότερα από αυτά να χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες όπως είναι οι οδηγοί ταξί. Επίσης εκπονείται σχέδιο για την κατασκευή περίπου 3.000 σταθμών φόρτισης σε πρώτη φάση. Πρόκειται για χειροπιαστή προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας να επιταχύνει τη μετάβαση σε πιο πράσινες μορφές μετακίνησης και σε μένει σε λόγια κι ευχολόγια.

Οι αρχές βρίσκονται σε επαφή με τρεις πιθανές εταιρείες για συνεργασία. καθώς αναζητούν εταίρο για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων από την El Nasr Automotive Manufacturing Co. σε ένα έργο με επένδυση 127 εκατ. δολ, δήλωσε στο Bloomberg ο υπουργός Δημοσίων Επιχειρήσεων Hisham Tawfik, χωρίς ωστόσο να κατονομάσει τις εταιρείες με τις οποίες γίνονται συνομιλίες.

Στόχος είναι η παραγωγή να ξεκινήσει το 2023 και να φτάσει τις 20.000 μονάδες ετησίως μέσα σε τρία χρόνια. Ο Tawfik είπε ότι το ηλεκτρικό μοντέλο της Αιγύπτου, που θα ονομαστεί είτε E70 είτε A70, θα πωλείται προς περίπου 20.000 δολάρια, με τους μισούς αγοραστές να είναι οδηγοί ταξί ή οδηγοί της Uber.

Πρόκειται για παρόμοια τιμή με το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπης, το Dacia Spring της Renault, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα. Επίσης θα προσφερθεί μερίδιο 40% στον ιδιωτικό τομέα σε μια νέα εταιρεία που ιδρύθηκε για τη λειτουργία σταθμών φόρτισης. Το 10% αυτής της εταιρείας θα ελέγχεται από την El Nasr και το υπόλοιπο 50% από μια κρατική οντότητα, είπε ο Tawfik, χωρίς να διευκρινίσει ποια είναι. Οι πρώτοι 3.000 σταθμοί φόρτισης θα κατασκευαστούν στις πόλεις του Καΐρου και της Αλεξάνδρειας και στη συνέχεια θα κατασκευαστούν κι άλλοι αλλού.

Παράλληλα ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Mostafa Madbouli εξέτασε αυτή την εβδομάδα το μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου που παράγεται από την General Motors και αναμένεται να προσφερθεί στην αιγυπτιακή αγορά το 2022 σύμφωνα με τον ιστότοπο EgyptToday. Ο πρωθυπουργός είπε στους εκπροσώπους της General Motors και του αντιπροσώπου της στην Αίγυπτο, της Mansour Group, ότι η κυβέρνηση μπορεί να προωθήσει τις πωλήσεις του συγκεκριμένου μοντέλου μέσω διαφόρων προγραμμάτων και πρωτοβουλιών, καθώς και μέσω μιας σειράς κινήτρων και εξαιρέσεων που θα παρέχονται στους καταναλωτές.

Ο Madbouli ζήτησε επίσης από τις δύο εταιρείες να προετοιμάσουν ένα λεπτομερές σχέδιο για την κατασκευή του αυτοκινήτου στην Αίγυπτο, ώστε η κυβέρνηση να εκπονήσει τα απαραίτητα μέτρα στήριξης ενός τέτοιο σχεδίου. Ο πρωθυπουργός είχε νωρίτερα συνάντηση μαζί τους εκπροσώπους των εταιρειών αυτών, με την παρουσία και των υπουργών Οικονομικών Mohamed Mait και Βιομηχανίας κι Εμπορίου Nevine Gamea. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Al Mansour, Ankush Arora παρουσίασε πρόταση για την έναρξη της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αίγυπτο.

Το εγχείρημα με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ φιλόδοξο για το πολυπληθέστερο έθνος του αραβικού κόσμου με περισσότερους από 100 εκατομμύρια κατοίκους, σχολίασε το Bloomberg. Στη χώρα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν μόλις 350 ηλεκτρικά οχήματα, αποτελώντας ελάχιστο ποσοστό των περίπου 5 εκατομμυρίων ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που είναι ταξινομημένα. Παρόμοια είναι η εικόνα και στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, μεγάλο μέρος της οποίας εξακολουθεί να βασίζεται στον πετρελαϊκό πλούτο. Αντίθετα μέχρι τώρα τα ηλεκτρικά οχήματα γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη στην Κίνα, τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη. Αυτό αρχίζει να αλλάζει πάντως σταδιακά και για τη Μέση Ανατολή όπου εκτός από την Αίγυπτο τα δικά της ηλεκτρικά οχήματα θέλει να κατασκευάσει και η Σαουδική Αραβία σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα