Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην Βουλή, αναφέρθηκε στην παράταση της διάρκειας της ισχύουσας σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι τη σύναψη της νέας Σύμβασης.
Η συγκεκριμένη σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017 και τώρα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας Σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί εντός του Ιανουαρίου του 2022.
«Διαπραγματευόμαστε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να εξισορροπήσουμε την πολύ προβληματική από όλες τις απόψεις συμφωνία ιδιωτικοποίησης του 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εκτός από το εξωφρενικά χαμηλό τίμημα δεν είχε και κανένα ανταποδοτικό όφελος για το ελληνικό Δημόσιο», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Σκοπός της νέας σύμβασης είναι η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας και λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς. Η νέα αυτή σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, θα τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα το ελληνικό δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων χωρίς καμία δαπάνη. Το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Σχετικά με το άρθρο 80 που προβλέπει την παράταση της διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου της κρατικής χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του Ο.Σ.Ε. ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία του Οργανισμού, με την θέσπιση της παράτασης διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, την απαγόρευση συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς το Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ καθώς και την απαλλαγή του από την υποχρέωση έκδοσης και προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, μέχρι την 30η Ιουνίου 2022.
Επίσης, παρατείνεται έως 30 Ιουνίου 2022 η διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βεβαιωμένων ή μη, που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων. «Έτσι ο Ο.Σ.Ε. θα μπορέσει να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση και εν γένει χρήματα ώστε να εκτελεί τις οικονομικές του συναλλαγές, όπως πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, κάλυψη λοιπών αναγκών άκρως ανελαστικών και απτόμενων της ασφάλειας κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, υπό συνθήκες κανονικότητας» σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας