
Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών συνεχίζουν να μειώνουν τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια στο δίκτυο Ασίας – Βόρειας Ευρώπης από τον Ιανουάριο, ως «φάρμακο» κατά της συμφόρησης.
Όπως έγινε γνωστό από τη συμμαχία 2Μ (Maersk-MSC), δύο από τα έξι κυκλικά ταξίδια (loops) θα εξυπηρετούν μόνο δύο επιλεγμένα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη.
Ειδικότερα, τα 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 14.000 – 23.800 teu της γραμμής «AE55 / Griffin» θα φορτώσουν τον Ιανουάριο από Σαγκάη, Ningbo, Tanjung Pelepas για Felixstowe και Le Havre μόνο, ενώ τα 11 πλοία 13.100-23.800 teu του «AE1 / Shogun» θα φορτώσουν από Ningbo, Xiamen, Yantian και Tanjung Pelepas μόνο για το Ρότερνταμ και το Bremerhaven.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «AE1 / Shogun» παύει επίσης να εξυπηρετεί απευθείας τη Σαγκάη, ενώ το «AE55 / Griffin» δεν θα προσεγγίζει το Yantian.
Έρευνα της Alphaliner έδειξε ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων ευρωπαϊκών λιμανιών μειώθηκε σταδιακά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το βρετανικό λιμάνι του Felixstowe αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη απώλεια προσεγγίσεων στην Άπω Ανατολή: Από τις 10 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στις αρχές του 2016, μόνο τέσσερις θα μείνουν στις αρχές του 2022.
Επίσης μόνο τα μισά από τα έξι loops της 2M θα διατηρήσουν προσεγγίσεις στο Ρότερνταμ, στο Bremerhaven και στο Felixstowe. Βασικός λόγος για τη μείωση των προσεγγίσεων των λιμανιών θεωρείται από τους Liners η εξαιρετική συμφόρηση που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. «Εάν κάποιο από τα πλοία μας καθυστερήσει έστω και λίγες μέρες ξεκινά το φαινόμενο του κυματισμού», λέει η Maersk. «Πιστεύουμε ότι η μείωση των προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος δράσης για να αποφευχθεί μια κατάρρευση του δικτύου».
Το παράδειγμα που έθεσε η 2M είναι πιθανό να ακολουθήσει η THE Alliance, εκτιμά η Alphaliner.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ