
Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών συνεχίζουν να μειώνουν τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια στο δίκτυο Ασίας – Βόρειας Ευρώπης από τον Ιανουάριο, ως «φάρμακο» κατά της συμφόρησης.
Όπως έγινε γνωστό από τη συμμαχία 2Μ (Maersk-MSC), δύο από τα έξι κυκλικά ταξίδια (loops) θα εξυπηρετούν μόνο δύο επιλεγμένα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη.
Ειδικότερα, τα 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 14.000 – 23.800 teu της γραμμής «AE55 / Griffin» θα φορτώσουν τον Ιανουάριο από Σαγκάη, Ningbo, Tanjung Pelepas για Felixstowe και Le Havre μόνο, ενώ τα 11 πλοία 13.100-23.800 teu του «AE1 / Shogun» θα φορτώσουν από Ningbo, Xiamen, Yantian και Tanjung Pelepas μόνο για το Ρότερνταμ και το Bremerhaven.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «AE1 / Shogun» παύει επίσης να εξυπηρετεί απευθείας τη Σαγκάη, ενώ το «AE55 / Griffin» δεν θα προσεγγίζει το Yantian.
Έρευνα της Alphaliner έδειξε ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων ευρωπαϊκών λιμανιών μειώθηκε σταδιακά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το βρετανικό λιμάνι του Felixstowe αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη απώλεια προσεγγίσεων στην Άπω Ανατολή: Από τις 10 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στις αρχές του 2016, μόνο τέσσερις θα μείνουν στις αρχές του 2022.
Επίσης μόνο τα μισά από τα έξι loops της 2M θα διατηρήσουν προσεγγίσεις στο Ρότερνταμ, στο Bremerhaven και στο Felixstowe. Βασικός λόγος για τη μείωση των προσεγγίσεων των λιμανιών θεωρείται από τους Liners η εξαιρετική συμφόρηση που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. «Εάν κάποιο από τα πλοία μας καθυστερήσει έστω και λίγες μέρες ξεκινά το φαινόμενο του κυματισμού», λέει η Maersk. «Πιστεύουμε ότι η μείωση των προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος δράσης για να αποφευχθεί μια κατάρρευση του δικτύου».
Το παράδειγμα που έθεσε η 2M είναι πιθανό να ακολουθήσει η THE Alliance, εκτιμά η Alphaliner.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών