Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών συνεχίζουν να μειώνουν τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια στο δίκτυο Ασίας – Βόρειας Ευρώπης από τον Ιανουάριο, ως «φάρμακο» κατά της συμφόρησης.
Όπως έγινε γνωστό από τη συμμαχία 2Μ (Maersk-MSC), δύο από τα έξι κυκλικά ταξίδια (loops) θα εξυπηρετούν μόνο δύο επιλεγμένα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη.
Ειδικότερα, τα 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 14.000 – 23.800 teu της γραμμής «AE55 / Griffin» θα φορτώσουν τον Ιανουάριο από Σαγκάη, Ningbo, Tanjung Pelepas για Felixstowe και Le Havre μόνο, ενώ τα 11 πλοία 13.100-23.800 teu του «AE1 / Shogun» θα φορτώσουν από Ningbo, Xiamen, Yantian και Tanjung Pelepas μόνο για το Ρότερνταμ και το Bremerhaven.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «AE1 / Shogun» παύει επίσης να εξυπηρετεί απευθείας τη Σαγκάη, ενώ το «AE55 / Griffin» δεν θα προσεγγίζει το Yantian.
Έρευνα της Alphaliner έδειξε ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων ευρωπαϊκών λιμανιών μειώθηκε σταδιακά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το βρετανικό λιμάνι του Felixstowe αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη απώλεια προσεγγίσεων στην Άπω Ανατολή: Από τις 10 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στις αρχές του 2016, μόνο τέσσερις θα μείνουν στις αρχές του 2022.
Επίσης μόνο τα μισά από τα έξι loops της 2M θα διατηρήσουν προσεγγίσεις στο Ρότερνταμ, στο Bremerhaven και στο Felixstowe. Βασικός λόγος για τη μείωση των προσεγγίσεων των λιμανιών θεωρείται από τους Liners η εξαιρετική συμφόρηση που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. «Εάν κάποιο από τα πλοία μας καθυστερήσει έστω και λίγες μέρες ξεκινά το φαινόμενο του κυματισμού», λέει η Maersk. «Πιστεύουμε ότι η μείωση των προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος δράσης για να αποφευχθεί μια κατάρρευση του δικτύου».
Το παράδειγμα που έθεσε η 2M είναι πιθανό να ακολουθήσει η THE Alliance, εκτιμά η Alphaliner.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση