Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών συνεχίζουν να μειώνουν τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια στο δίκτυο Ασίας – Βόρειας Ευρώπης από τον Ιανουάριο, ως «φάρμακο» κατά της συμφόρησης.
Όπως έγινε γνωστό από τη συμμαχία 2Μ (Maersk-MSC), δύο από τα έξι κυκλικά ταξίδια (loops) θα εξυπηρετούν μόνο δύο επιλεγμένα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη.
Ειδικότερα, τα 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 14.000 – 23.800 teu της γραμμής «AE55 / Griffin» θα φορτώσουν τον Ιανουάριο από Σαγκάη, Ningbo, Tanjung Pelepas για Felixstowe και Le Havre μόνο, ενώ τα 11 πλοία 13.100-23.800 teu του «AE1 / Shogun» θα φορτώσουν από Ningbo, Xiamen, Yantian και Tanjung Pelepas μόνο για το Ρότερνταμ και το Bremerhaven.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «AE1 / Shogun» παύει επίσης να εξυπηρετεί απευθείας τη Σαγκάη, ενώ το «AE55 / Griffin» δεν θα προσεγγίζει το Yantian.
Έρευνα της Alphaliner έδειξε ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων ευρωπαϊκών λιμανιών μειώθηκε σταδιακά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το βρετανικό λιμάνι του Felixstowe αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη απώλεια προσεγγίσεων στην Άπω Ανατολή: Από τις 10 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στις αρχές του 2016, μόνο τέσσερις θα μείνουν στις αρχές του 2022.
Επίσης μόνο τα μισά από τα έξι loops της 2M θα διατηρήσουν προσεγγίσεις στο Ρότερνταμ, στο Bremerhaven και στο Felixstowe. Βασικός λόγος για τη μείωση των προσεγγίσεων των λιμανιών θεωρείται από τους Liners η εξαιρετική συμφόρηση που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. «Εάν κάποιο από τα πλοία μας καθυστερήσει έστω και λίγες μέρες ξεκινά το φαινόμενο του κυματισμού», λέει η Maersk. «Πιστεύουμε ότι η μείωση των προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος δράσης για να αποφευχθεί μια κατάρρευση του δικτύου».
Το παράδειγμα που έθεσε η 2M είναι πιθανό να ακολουθήσει η THE Alliance, εκτιμά η Alphaliner.
Latest News
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.