Από τη στιγμή που το Facebook μετονομάστηκε σε Meta, τα ψηφιακά meta-universes (metaverses) εμφανίστηκαν στο προσκήνιο, αποτελώντας παγκόσμιο θέμα συζήτησης. Τα τελευταία χρόνια, ο όρος metaverse έχει καταστεί εξαιρετικά δημοφιλής, καθώς αναφορές του υπάρχουν στο Fortnite, τη Microsoft, το Roblox, το Minecraft, τη Balenciaga, τη Nike, αλλά και στο πλαίσιο των τεχνολογιών AR και VR.
Η εισαγωγή του όρου metaverse πραγματοποιείται για πρώτη φορά από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Neil Stevenson το 1992 στο έργο του Snow Crash. Για τον Stevenson το metaverse αποτελεί μετεξέλιξη του διαδικτύου: ένας ψηφιακός κόσμος που καταφέρνει να συνδυάσει τον φυσικό κόσμο με την επαυξημένη και ψηφιακή πραγματικότητα.
Οι χρήστες διαθέτουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στο metaverse ως avatars και να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε δραστηριότητα του φυσικού κόσμου: από αναζήτηση πληροφορίας, και επικοινωνίας μέχρι αγορές και εργασία. Ωστόσο, την ίδια στιγμή απομακρύνονται από την πραγματικότητα και ζουν εντός ενός ψηφιακού σύμπαντος. Ένα ανθρώπινο avatar στο metaverse μπορεί να είναι οτιδήποτε επιθυμεί και να κατέχει τα πάντα, ενώ ο θάνατος δεν κατέχει την ίδια σημασία με εκείνη του πραγματικού κόσμου.
Μερικά παραδείγματα ολοκληρωμένων ψηφιακών κόσμων στην pop κουλτούρα μπορούν να βρεθούν στην τριλογία Matrix ή στο Ready Player One, όπου το διαδικτυακό παιχνίδι για πολλούς παίκτες «OASIS» αποτελεί μια αναλογία του metaverse.
Εκτός από ξεχωριστά σύμπαντα, οι ψηφιακές εικόνες γίνονται ήδη σταδιακά μέρος της σύγχρονης πραγματικότητας. Στις ΗΠΑ ξεκίνησε το σόου Alter Ego, όπου οι διαγωνιζόμενοι τραγουδούν στα παρασκήνια, ενώ η τεχνολογία motion capture δημιουργεί ψηφιακά avatar που εμφανίζονται στη θέση τους.
Θεωρώντας δεδομένο πως το metaverse αποτελεί ένα από τα στοιχεία του μέλλοντος, οι χρήστες θα πρέπει να λάβουν υπόψη την ασφάλεια των ψηφιακών avatar και πιθανές απειλές που θα μπορούσαν να σχετίζονται με τα metaverses:
1. Κλοπή ταυτότητας και πειρατεία λογαριασμού στα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα και multiplayer παιχνίδια του metaverse. Αυτό μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε:
- Απόσπαση προσωπικών πληροφοριών (για παράδειγμα, αλληλογραφία – ή meta-analogues), οι οποίες, για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν για πραγματοποίηση εκβιασμού.
- Κλοπή εικονικού ή πραγματικού παραστατικού χρήματος ή κρυπτονομισμάτων από κάρτες και πορτοφόλια που συνδέονται με έναν λογαριασμό ή ακριβά εικονικά αντικείμενα, όπως δερμάτινα ή άλλα ρούχα.
- Χρήση του avatar ενός χρήστη για απάτη (περιπτώσεις που ζητείται από φίλους και συγγενείς να δανειστούν χρήματα).
2. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η κοινωνική μηχανική, παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιείται στις υπηρεσίες γνωριμιών. Όπως και στα dating apps, μιας και σίγουρα θα δημιουργηθούν εκδοχές τους στο πλαίσιο των metaverse, είναι πιθανόν οι άνθρωποι να μην είναι αυτοί που δηλώνουν ότι είναι ή να μην έχουν τις καλύτερες προθέσεις.
3. Ζητήματα απορρήτου – Τα Metaverses είναι σαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απλώς σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, γιατί αυτοί οι χρήστες πρέπει να είναι προσεκτικοί και να προστατεύουν τα προσωπικά τους στοιχεία (όπως δεδομένα διαβατηρίου ή αριθμό εισιτηρίου).
4. Ζητήματα που συνδέονται με την τεχνολογία blockchain. Εάν, όπως στην Decentraland, η ταυτότητα του χρήστη είναι χτισμένη σε wallet, τότε αξίζει να την προστατέψετε.
5. Εν δυνάμει ακόμη και τα παιδιά μπορούν επίσης να γίνουν ενεργοί χρήστες του metaverse. Ένα από τα εντυπωσιακά παραδείγματα είναι το παιχνίδι Roblox, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή των πιο δημοφιλών παιχνιδιών μεταξύ των παιδιών για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, είναι επίσης σημαντικό να προβλεφθεί και να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους από εγκληματίες, δεδομένου ότι και στο VR δραστηριοποιούνται εγκληματίες του κυβερνοχώρου.
Latest News
Οι κίνδυνοι στα smartphones από τα κακόβουλα NFC tags - Τι λέει η Kaspersky
«Η τεχνολογία NFC είναι εξαιρετικά πρακτική, αλλά μπορεί να αποτελέσει φορέα κακόβουλων δραστηριοτήτων», προειδοποιεί ο επικεφαλής ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky
Η ΕΕ επαναξιολογεί τις έρευνες σε Apple, Google και Meta
Σύμφωνα με το νόμο για τις ψηφιακές αγορές, οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν έρευνες τον περασμένο Μάρτιο για τις big tech Apple, Google και Meta
Στα χέρια του Μασκ και το TikTok; - Πώς θα παίξει τη «χρυσή μετοχή» το Πεκίνο
Οι δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποτιμηθούν σε περίπου 40 έως 50 δισεκατομμύρια δολάρια
Facebook: Το ψεύτικο «μήνυμα απενεργοποίησης λογαριασμού» – Τι πρέπει να κάνετε
Έρχεται μήνυμα από φίλους για απενεργοποίηση λογαριασμού του Facebook
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Meta και Amazon «κόβουν» τα προγράμματα συμπερίληψης – Νέα συνάντηση Τραμπ και Ζάκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει την επίθεση φιλίας στον Τραμπ καθώς οι αμερικανικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για ισχυροποίηση των συντηρητικών φωνών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές «ροκανίζουν» το μερίδιο αγοράς των iPhone της Apple - Ο ρόλος της AI
Το iPhone υποχώρησε κατά μία μονάδα στο 18% του μεριδίου αγοράς το 2024
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
Γιατί 1 στους 4 Αμερικάνους αποφεύγουν την Τεχνολογία Tesla
Είναι εξαιρετικά σπάνια η εμπλοκή ενός επιχειρηματία τόσο ανοιχτά στην πολιτική με τρόπο που να οδηγεί σε μποϋκοτάζ της Tesla