Τα πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) με προορισμό την Ασία αλλάζουν ρότα στα μέσα του ταξιδιού, για να προμηθεύουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα μεγάλο ασφάλιστρο, καθώς οι τιμές σε όλη την περιοχή εκτινάσσονται σε νέες κορυφές.
Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, αγοραστές από την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα πλειοδοτούσαν έναντι των Ευρωπαίων για αποστολές φορτίων φυσικού αερίου LNG, που χρησιμοποιείται σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Όμως, με τις αποθήκες να είναι πλέον γεμάτες σε όλη την περιοχή, τα αδέσμευτα φορτία από τη λεκάνη του Ατλαντικού που κατευθύνονταν προς την Ασία αλλάζουν κατεύθυνση από τους ιδιοκτήτες τους και στέλνονται στην Ευρώπη, προκειμένου να επωφεληθούν από τις αυξανόμενες τιμές και τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στη Γηραιά Ηπειρο. Να σημειωθεί ότι την περασμένη Τρίτη, οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου εκτινάχθηκαν κατά 23% στα 182 ευρώ ανά μεγαβατώρα, καθώς σταμάτησαν οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου σε έναν βασικό αγωγό.
«Η ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου έχει πλέον ξεκαθαρίσει», δήλωσε στους Financial Times ο Κιάραν Ρόε, παγκόσμιος διευθυντής LNG στην Platts. «Κάθε σημαντικός προορισμός-αγορά για φορτία LNG βρίσκεται κάτω από τους μεγάλους ευρωπαϊκούς κόμβους φυσικού αερίου».
Σύμφωνα με στοιχεία της Platts, η διαφορά μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών τιμών είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ.
Οι αποστολές spot LNG στην Ευρώπη κοστολογούνταν σε περίπου 48,5 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες σε σύγκριση με 41 δολ./Mmbtu στην Ασία. Τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο οι τιμές στην Ασία ήταν κατά μέσο όρο 5 δολ./Mmbtu πάνω από αυτές στην Ευρώπη, ανέφερε η χρηματιστηριακή εταιρεία.
Αύξηση τιμών στην Ευρώπη
«Οι αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου spot στην Ευρώπη προκαλούν ορισμένες ηχηρές μετακινήσεις φορτίου», δήλωσε ο Αλεξ Φρόλεϊ, αναλυτής στην ερευνητική εταιρεία συμβούλων ICIS, η οποία παρακολουθεί δεξαμενόπλοια LNG.
Αυτές οι κινήσεις περιλαμβάνουν την εκτροπή πλοίων LNG των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία προς ευρωπαϊκά λιμάνια και την πρώτη αποστολή αυστραλιανού LNG στην Ευρώπη εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.
Το Minerva Chios, ένα αμερικανικό δεξαμενόπλοιο LNG, κατευθυνόταν ανατολικά κοντά στην Ινδία στις 15 Δεκεμβρίου, αλλά έκτοτε έχει γυρίσει και τώρα βρισκόταν στην πορεία για τη Διώρυγα του Σουέζ, στην πορεία του προς μια παράδοση στην Ευρώπη, είπε ο Φρόλεϊ.
Ενα δεύτερο πλοίο LNG των ΗΠΑ γύρισε κοντά στο Στενό της Μαλάκα την περασμένη εβδομάδα, ενώ ένα τρίτο πλοίο πρόκειται να παραδώσει μέρος του φορτίο του σε αυστραλιανό LNG στη Βαρκελώνη στις 24 Δεκεμβρίου, αφού άφησε το μεγαλύτερο μέρος της αποστολής στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα.
«Αυτό πιστεύεται ότι είναι το πρώτο αυστραλιανό LNG στην Ευρώπη από το 2009, όταν υπήρχαν μερικά αυστραλιανά φορτία προς το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία», πρόσθεσε.
Ο Τόρμπγιορν Τόρνκβιστ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Gunvor, του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου LNG στον κόσμο, είπε ότι αναμένει να δει 15 έως 20 φορτία, επιπρόσθετα της κανονικής ροής, να κατευθύνονται στην Ευρώπη αυτόν τον μήνα και ο ίδιος τον Ιανουάριο.
Πιο ελκυστικές τιμές στην Ευρώπη για τους μεταφορείς
«Η Ευρώπη τιμολογεί με πιο ελκυστικές τιμές προκειμένου να προσελκύσει πολύ LNG και το χρειάζεται», είπε. «Χωρίς αυτό, η κατάσταση του εφοδιασμού θα μπορούσε να είναι πολύ σοβαρή ανάλογα με τον καιρό. Τα αποθέματα είναι ήδη χαμηλά και θα είναι εξαιρετικά χαμηλά μέχρι το τέλος του χειμώνα».
Ο Φρόλεϊ της ICIS είπε ότι η Royal Dutch Shell, η οποία έχει συμφωνία εξόδου με τον τερματικό σταθμό LNG Pampa Melchorita στο Περού, είχε στείλει περουβιανό LNG στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά από το 2019. Επτά τέτοια φορτία της Shell έχουν φτάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο από τα τέλη Οκτωβρίου , με τέσσερα ακόμη φορτία προγραμματισμένα «τις επόμενες εβδομάδες», πρόσθεσε.
Όπως και στην ηπειρωτική Ευρώπη, οι τιμές του φυσικού αερίου στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί περίπου κατά 650 % από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε χρεοκοπία δεκάδες εγχώριους προμηθευτές ενέργειας.
Τα futures που συνδέονται με τη χονδρική τιμή του Ηνωμένου Βασιλείου αυξάνονται κατά 15 %, στην τιμή ρεκόρ των 429 pound a therm, μια αύξηση 77 % αυτόν τον μήνα και ισοδύναμη σε 320 δολάρια ανά βαρέλι πετρελαίου. Το αργό Brent διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 72,41 δολάρια.
Το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει περίπου το 40 % της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας