Τα οικονομικά κίνητρα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για την ηλεκτροκίνηση έχουν δώσει μια επιπλέον ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές στη «Γηραιά Ήπειρο» αγοράζουν σε καλύτερες τιμές τα ηλεκτρικά τους οχήματα. Η τάση είναι τόσο έντονη που πέρυσι η Ευρώπη ξεπέρασε στις πωλήσεις την Κίνα, καταγράφοντας αύξηση 43%.
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να διαφέρουν ανά χώρα. Φέτος, 17 χώρες προσφέρουν κίνητρα αγοράς από τις 20 που έδιναν κίνητρα το 2020. Αυτό σημαίνει ότι 10 κράτη μέλη της ΕΕ δεν παρέχουν, προς το παρόν, κανένα κίνητρο αγοράς για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ποιες χώρες δεν δίνουν κίνητρα
Οι χώρες που δεν δίνουν κίνητρα είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Δανία, η Εσθονία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία κι η Σλοβακία. Οι κατασκευαστές λένε ότι τα κίνητρα ήταν αυτά που οδήγησαν σε μια έκρηξη πωλήσεων, παρά τα περιοριστικά μέτρα και την πανδημία που πλήττει όλους τους τομείς της οικονομίας. Ήρθαν την κατάλληλη στιγμή, ενεργοποιώντας τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση. Αποτέλεσε και το έναυσμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για ν’ αυξήσουν τις παραγωγές ηλεκτρικών οχημάτων και να βγάλουν στην αγορά δεκάδες καινούρια μοντέλα.
Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν μπαταρίες και προσφέρουν κάποια ηλεκτρικά χιλιόμετρα αυτονομίας (plug-in hybrid) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 137% σε 1,4 εκατ. οχήματα πέρυσι, ξεπερνώντας την Κίνα, η οποία σημείωσε και αυτή αύξηση 12% σε 1,3 εκατ. και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 4% αγγίζοντας τα 328.000 οχήματα.
Οι προκλήσεις και τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι οι επιδοτήσεις θα έχουν μόνο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο και πως η ανάπτυξη των μεριδίων πωλήσεων θα πρέπει να συνοδευτεί από την παράλληλα αύξηση των υποδομών, ενώ θα πρέπει να βρεθούν λύσεις στην ανακύκλωση των μπαταριών και στη συνολική μείωση του αποτυπώματος των αυτοκινήτων.
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς τις επιδοτήσεις είναι ακριβά σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο οι τιμές της μπαταρίας θα μειώνονται, ενώ οι νέες τεχνολογίες, η μεγαλύτερη κλίμακα παραγωγής και ο ανταγωνισμός θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.
Από την άλλη, η μείωση των ορίων εκπομπών ρύπων δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογών στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπου η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο. Γιατί, αν δεν καταφέρουν να μειώσουν τους ρύπους, τότε θα βρεθούν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα που θα τις επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και σε πολλές περιπτώσεις θα κλονίσει ακόμη και τη βιωσιμότητά τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»