Με πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών και με «τσουχτερά» εισιτήρια θα ταξιδεύουμε στο Αιγαίο μετά το 2030, εάν δεν ληφθούν μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη. Μιλώντας σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά όπου παρουσιάσθηκε ένα σχέδιο αξιοποίησης της τεχνολογίας για τη χάραξη ενός σύγχρονου ακτοπλοϊκού δικτύου, ο Σακέλλης παρουσίασε ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία αναφορικά με την εξέλιξη της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που όπως ο ίδιος είπε «τρομάζουν».
Από το 2017 έχουμε ξεκινήσει να προβληματιζόμαστε για την ανανέωση του επιβατικού μας στόλου προβάλλοντας τη σύνθεση του το 2030, εξήγησε ο Σακέλλης. Ωστόσο επειδή από το 2017 δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις πλην της ναυπήγησης τριών νέων πλοίων τύπου καταμαράν για τον Αργοσαρωνικό, οι προβλέψεις πλέον για τη σύνθεση του στόλου αφορούν το 2035 όπου τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου θετικά.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ», η πρόβλεψη γίνεται για το 2035 καθώς χρειάζονται 12-15 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ναυπηγικό πρόγραμμα ευρείας κλίμακας. Με βάση λοιπόν τα σημερινά στοιχεία και την προέκτασή τους στο μέλλον, το 2035 μόνο το 2% των πλοίων του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 25 ετών, έναντι του 45% που είναι σήμερα. Επίσης το 2035, περί τα 55 πλοία ή το 52% του στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 39 ετών, ενώ άλλα 51 πλοία θα είναι άνω των 40 ετών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογράμμισε στο ΕΒΕΠ ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν πλοία συμβατικού τύπου διαθέσιμα μικρής ηλικίας που να πληρούν επίσης τις αναγκαίες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι από τη λήψη της απόφασης για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μέχρι την παραλαβή του μπορεί να περάσουν και τέσσερα χρόνια. Ευλόγως λοιπόν συμπεραίνουμε ότι το 2035 είναι πολύ κοντά και οι προβλέψεις για την ηλικία του στόλου πραγματικά τρομάζουν, τόνισε στην εκδήλωση ο Σακέλλης.
Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι η πρόκληση των νέων εναλλακτικών καυσίμων, μειωμένων εκπομπών ρύπων. Οπως τόνισε μιλώντας την εκδήλωση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ασαφές με μελέτες που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης δεν υπάρχουν οριστικές τεχνικές λύσεις που να κάνουν οικονομικά δυνατή την κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων.
Το κόστος
Τα μέτρα που συζητούνται είναι η συμμετοχή της ακτοπλοΐας όπως και του συνόλου της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων αλλά και η κατανάλωση από το 2030 και μετά εναλλακτικών καυσίμων. Ομως με τα μέχρι τώρα δεδομένα αυτό που αναμένεται είναι η σημαντική άνοδος του κόστους εκμετάλλευσης του πλοίου μέχρι και τέσσερις φορές σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα κόστους των καυσίμων.
Για τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ η λύση δεν μπορεί να είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, γιατί αυτή θα αποφέρει αλυσιδωτές εξελίξεις, όπως μείωση της κίνησης, των δρομολογίων και βέβαια υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος διαβίωσης των νησιωτών, στον τουρισμό και στην οικονομία της χώρας.
Επίσης θα δημιουργηθούν σοβαρές διακρίσεις στον νησιωτικό πληθυσμό σε σχέση με αυτόν της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους λόγους αυτούς ο Σακέλλης προτείνει να εξετασθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η λύση της επιδότησης των ναύλων με την επέκταση του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons