Με πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών και με «τσουχτερά» εισιτήρια θα ταξιδεύουμε στο Αιγαίο μετά το 2030, εάν δεν ληφθούν μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη. Μιλώντας σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά όπου παρουσιάσθηκε ένα σχέδιο αξιοποίησης της τεχνολογίας για τη χάραξη ενός σύγχρονου ακτοπλοϊκού δικτύου, ο Σακέλλης παρουσίασε ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία αναφορικά με την εξέλιξη της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που όπως ο ίδιος είπε «τρομάζουν».
Από το 2017 έχουμε ξεκινήσει να προβληματιζόμαστε για την ανανέωση του επιβατικού μας στόλου προβάλλοντας τη σύνθεση του το 2030, εξήγησε ο Σακέλλης. Ωστόσο επειδή από το 2017 δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις πλην της ναυπήγησης τριών νέων πλοίων τύπου καταμαράν για τον Αργοσαρωνικό, οι προβλέψεις πλέον για τη σύνθεση του στόλου αφορούν το 2035 όπου τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου θετικά.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ», η πρόβλεψη γίνεται για το 2035 καθώς χρειάζονται 12-15 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ναυπηγικό πρόγραμμα ευρείας κλίμακας. Με βάση λοιπόν τα σημερινά στοιχεία και την προέκτασή τους στο μέλλον, το 2035 μόνο το 2% των πλοίων του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 25 ετών, έναντι του 45% που είναι σήμερα. Επίσης το 2035, περί τα 55 πλοία ή το 52% του στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 39 ετών, ενώ άλλα 51 πλοία θα είναι άνω των 40 ετών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογράμμισε στο ΕΒΕΠ ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν πλοία συμβατικού τύπου διαθέσιμα μικρής ηλικίας που να πληρούν επίσης τις αναγκαίες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι από τη λήψη της απόφασης για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μέχρι την παραλαβή του μπορεί να περάσουν και τέσσερα χρόνια. Ευλόγως λοιπόν συμπεραίνουμε ότι το 2035 είναι πολύ κοντά και οι προβλέψεις για την ηλικία του στόλου πραγματικά τρομάζουν, τόνισε στην εκδήλωση ο Σακέλλης.
Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι η πρόκληση των νέων εναλλακτικών καυσίμων, μειωμένων εκπομπών ρύπων. Οπως τόνισε μιλώντας την εκδήλωση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ασαφές με μελέτες που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης δεν υπάρχουν οριστικές τεχνικές λύσεις που να κάνουν οικονομικά δυνατή την κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων.
Το κόστος
Τα μέτρα που συζητούνται είναι η συμμετοχή της ακτοπλοΐας όπως και του συνόλου της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων αλλά και η κατανάλωση από το 2030 και μετά εναλλακτικών καυσίμων. Ομως με τα μέχρι τώρα δεδομένα αυτό που αναμένεται είναι η σημαντική άνοδος του κόστους εκμετάλλευσης του πλοίου μέχρι και τέσσερις φορές σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα κόστους των καυσίμων.
Για τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ η λύση δεν μπορεί να είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, γιατί αυτή θα αποφέρει αλυσιδωτές εξελίξεις, όπως μείωση της κίνησης, των δρομολογίων και βέβαια υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος διαβίωσης των νησιωτών, στον τουρισμό και στην οικονομία της χώρας.
Επίσης θα δημιουργηθούν σοβαρές διακρίσεις στον νησιωτικό πληθυσμό σε σχέση με αυτόν της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους λόγους αυτούς ο Σακέλλης προτείνει να εξετασθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η λύση της επιδότησης των ναύλων με την επέκταση του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών