Το τεράστιο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla του Ιλον Μασκ στην περιοχή του Βερολίνου-Βραδεμβούργου κατασκευάζεται για περισσότερα από δύο χρόνια και παρόλο που η αύξηση των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας έχει επαινεθεί από πολλούς, συμπεριλαμβανομένου του δημάρχου της κοντινής πόλης Gründheide, η κατασκευή του έχει επηρεαστεί από πολλές τοπικές διαμάχες και αντιθέσεις.

Το πιο πρόσφατο εμπόδιο περιλαμβάνει μια διαμάχη σχετικά με μια εγκατάσταση άντλησης νερού στην περιοχή όπου βρίσκεται το εργοστάσιο και που θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις για τις λειτουργίες της νέας εγκατάστασης.

Μια ακρόαση για το θέμα επρόκειτο να διεξαχθεί στο διοικητικό δικαστήριο της Φρανκφούρτης νωρίτερα αυτό το μήνα, αλλά αναβλήθηκε. Η υπόθεση σχετίζεται με μέτρα που έλαβαν περιβαλλοντικές ομάδες κατά των τοπικών αρχών σχετικά με την παροχή νερού στην περιοχή, η οποία θα περιλάμβανε και γεώτρηση νερού στις εγκαταστάσεις της Tesla. Το εργοστάσιο αναμένεται να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες νερού ετησίως, κάτι που έχει προκαλέσει ανησυχία από ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες.

Η Tesla δεν απάντησε στο αίτημα του CNBC όταν κλήθηκε να σχολιάσει τα λεγόμενα των περιβαλλοντικών ομάδων.

Περιπετειώδες «ταξίδι» επί γερμανικού εδάφους

Είναι η πιο πρόσφατη εξέλιξη σε ένα μακρύ περιπετειώδες «ταξίδι» για την Tesla και τον CEO της Ιλον Μασκ — που επιδιώκουν την πλήρη λειτουργία της γερμανικής εγκατάστασης καθώς εκτιμάται πως είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Το Βερολίνο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στα σχέδια διεύρυνσης της παραγωγικής ικανότητας της Tesla για το 2022 και μετά», δήλωσε στο CNBC ο Νταν Ιβς, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities.

«Η γραφειοκρατία ήταν τεράστια για την Tesla και είναι βασικό το εργοστάσιο να παράγει αυτοκίνητα μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου».

Τοπικά εμπόδια

Η Tesla ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το μεγα-εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο – το πρώτο του στην Ευρώπη – στα τέλη του 2019, φτάνοντας στο κατώφλι των παραδοσιακών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας όπως η Volkswagen και η Daimler.

Παρά τις διαταραχές που προκάλεσε στην αγορά η πανδημία, η Tesla προχώρησε γρήγορα στην ανέγερση του εργοστασίου της, αλλά από τη στιγμή που τοποθετήθηκε το πρώτο τούβλο, αντιμετώπισε τοπικές προκλήσεις και γραφειοκρατία. Πιο πρόσφατα, τα σχέδια για επέκταση των αρμοδιοτήτων της εγκατάστασης ώστε να συμπεριλάβει την παραγωγή κυψελών μπαταρίας έχουν προκαλέσει ορισμένες επικρίσεις.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μια εσωτερική έκθεση προειδοποιούσε για πιθανούς κινδύνους ατυχημάτων στην εγκατάσταση. Εν τω μεταξύ, στην εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο από τις τοπικές περιβαλλοντικές αρχές για κατασκευαστικές παραβάσεις.

Το εργοστάσιο έχει ευρεία υποστήριξη λόγω του ότι πολλοί το θεωρούν όφελος για την τοπική οικονομία με άνοιγμα πολλών νέων εργασίας, ενώ εκτιμάται ότι έως και 40.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια. Ο δήμαρχος της πόλης Gründheide είχε πρόσφατα επισημάνει ότι «μια φορά στη ζωή» προκύπτει τέτοια ευκαιρία για την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

Ανοδικά η Tesla στις ευρωπαϊκές αγορές

Ο Ρος Γκέρμπερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Gerber Kawasaki, επενδυτής στην Tesla, είπε στο CNBC ότι δεν ανησυχεί πολύ για τα εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία. «Δεν είναι μεγάλη ανησυχία με την έννοια ότι γνωρίζουμε ότι το εργοστάσιο θα ανοίξει σύντομα», είπε.

«Είμαστε εξαιρετικά ανοδικοί στις ευρωπαϊκές αγορές και βλέπουμε μεγάλη ζήτηση για την Tesla».

Ωστόσο, ορισμένοι έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του μεγα-εργοστασίου, καθώς το ζήτημα της παροχής νερού αποτελεί συχνό πρόβλημα. Τον Οκτώβριο, ο Μασκ απέρριψε σχετική ερώτηση, λέγοντας ότι υπάρχουν πολλά αποθέματα νερού στην περιοχή.

Στην ετήσια έκθεσή της για τον αντίκτυπο για το 2020, η Tesla σημείωσε ότι η νέα εγκατάσταση στη Γερμανία καθώς και η άλλη μεγάλη επένδυση στο Τέξας, θα οδηγήσουν σε «περαιτέρω μειώσεις στη χρήση νερού ανά όχημα», αλλά αναγνώρισε ότι η παροχή νερού αποτελεί πρόκληση λόγω της κλιματικής αλλαγής.

«Το νερό γίνεται όλο και πιο σπάνιο καθώς το κλίμα αλλάζει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μειώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση νερού καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών μας», ανέφερε η έκθεση.

Επίσης η Tesla έχει αντιμετωπίσει δικαστική αγωγή για τον αριθμό των δέντρων που κόβονται γύρω από το γερμανικό εργοτάξιο, ενώ οι περιβαλλοντολόγοι εξέφρασαν ανησυχία για τον αντίκτυπο στην γηγενή άγρια ζωή, όπως οι σαύρες της άμμου.

Ο αντίκτυπος του γερμανικού εργοστασίου θα είναι σταδιακός αλλά σημαντικός, σύμφωνα με τον Πέντρο Πασέκο, αναλυτή αυτοκινήτων στη Gartner.

«Νομίζω ότι η πιο άμεση διαφορά είναι η χωρητικότητα με την έννοια ότι η Tesla θα έχει περισσότερη διαθέσιμη χωρητικότητα από κατασκευαστική άποψη, θα υπάρχει λιγότερος χρόνος παράδοσης για τους πελάτες στην Ευρώπη, επειδή δεν χρειάζεται να περιμένουν οχήματα που προέρχονται από Κίνα», είπε.

Εάν η Tesla αναπτύξει νέα μοντέλα σχεδιασμένα με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά, η εγκατάσταση του Βερολίνου θα ήταν «κρίσιμης σημασίας» για αυτές τις προσπάθειες, πρόσθεσε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα