![Tesla – Περιβαλλοντικές ενστάσεις για το μέγα-εργοστάσιο στη Γερμανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/tesla.jpg)
Το τεράστιο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla του Ιλον Μασκ στην περιοχή του Βερολίνου-Βραδεμβούργου κατασκευάζεται για περισσότερα από δύο χρόνια και παρόλο που η αύξηση των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας έχει επαινεθεί από πολλούς, συμπεριλαμβανομένου του δημάρχου της κοντινής πόλης Gründheide, η κατασκευή του έχει επηρεαστεί από πολλές τοπικές διαμάχες και αντιθέσεις.
Το πιο πρόσφατο εμπόδιο περιλαμβάνει μια διαμάχη σχετικά με μια εγκατάσταση άντλησης νερού στην περιοχή όπου βρίσκεται το εργοστάσιο και που θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις για τις λειτουργίες της νέας εγκατάστασης.
Μια ακρόαση για το θέμα επρόκειτο να διεξαχθεί στο διοικητικό δικαστήριο της Φρανκφούρτης νωρίτερα αυτό το μήνα, αλλά αναβλήθηκε. Η υπόθεση σχετίζεται με μέτρα που έλαβαν περιβαλλοντικές ομάδες κατά των τοπικών αρχών σχετικά με την παροχή νερού στην περιοχή, η οποία θα περιλάμβανε και γεώτρηση νερού στις εγκαταστάσεις της Tesla. Το εργοστάσιο αναμένεται να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες νερού ετησίως, κάτι που έχει προκαλέσει ανησυχία από ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες.
Η Tesla δεν απάντησε στο αίτημα του CNBC όταν κλήθηκε να σχολιάσει τα λεγόμενα των περιβαλλοντικών ομάδων.
Περιπετειώδες «ταξίδι» επί γερμανικού εδάφους
Είναι η πιο πρόσφατη εξέλιξη σε ένα μακρύ περιπετειώδες «ταξίδι» για την Tesla και τον CEO της Ιλον Μασκ — που επιδιώκουν την πλήρη λειτουργία της γερμανικής εγκατάστασης καθώς εκτιμάται πως είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Το Βερολίνο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στα σχέδια διεύρυνσης της παραγωγικής ικανότητας της Tesla για το 2022 και μετά», δήλωσε στο CNBC ο Νταν Ιβς, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities.
#Tesla #GigaFactory Berlin is an Investment Magnet in Brandenburg, says regional economic development corporation https://t.co/eiODHemGWi pic.twitter.com/Cz9q9RNOtq
— TheTeslaLife (@TheTeslaLife) December 23, 2021
«Η γραφειοκρατία ήταν τεράστια για την Tesla και είναι βασικό το εργοστάσιο να παράγει αυτοκίνητα μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου».
Τοπικά εμπόδια
Η Tesla ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το μεγα-εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο – το πρώτο του στην Ευρώπη – στα τέλη του 2019, φτάνοντας στο κατώφλι των παραδοσιακών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας όπως η Volkswagen και η Daimler.
Παρά τις διαταραχές που προκάλεσε στην αγορά η πανδημία, η Tesla προχώρησε γρήγορα στην ανέγερση του εργοστασίου της, αλλά από τη στιγμή που τοποθετήθηκε το πρώτο τούβλο, αντιμετώπισε τοπικές προκλήσεις και γραφειοκρατία. Πιο πρόσφατα, τα σχέδια για επέκταση των αρμοδιοτήτων της εγκατάστασης ώστε να συμπεριλάβει την παραγωγή κυψελών μπαταρίας έχουν προκαλέσει ορισμένες επικρίσεις.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μια εσωτερική έκθεση προειδοποιούσε για πιθανούς κινδύνους ατυχημάτων στην εγκατάσταση. Εν τω μεταξύ, στην εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο από τις τοπικές περιβαλλοντικές αρχές για κατασκευαστικές παραβάσεις.
Το εργοστάσιο έχει ευρεία υποστήριξη λόγω του ότι πολλοί το θεωρούν όφελος για την τοπική οικονομία με άνοιγμα πολλών νέων εργασίας, ενώ εκτιμάται ότι έως και 40.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια. Ο δήμαρχος της πόλης Gründheide είχε πρόσφατα επισημάνει ότι «μια φορά στη ζωή» προκύπτει τέτοια ευκαιρία για την τόνωση της τοπικής οικονομίας.
Ανοδικά η Tesla στις ευρωπαϊκές αγορές
Ο Ρος Γκέρμπερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Gerber Kawasaki, επενδυτής στην Tesla, είπε στο CNBC ότι δεν ανησυχεί πολύ για τα εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία. «Δεν είναι μεγάλη ανησυχία με την έννοια ότι γνωρίζουμε ότι το εργοστάσιο θα ανοίξει σύντομα», είπε.
«Είμαστε εξαιρετικά ανοδικοί στις ευρωπαϊκές αγορές και βλέπουμε μεγάλη ζήτηση για την Tesla».
Ωστόσο, ορισμένοι έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του μεγα-εργοστασίου, καθώς το ζήτημα της παροχής νερού αποτελεί συχνό πρόβλημα. Τον Οκτώβριο, ο Μασκ απέρριψε σχετική ερώτηση, λέγοντας ότι υπάρχουν πολλά αποθέματα νερού στην περιοχή.
Στην ετήσια έκθεσή της για τον αντίκτυπο για το 2020, η Tesla σημείωσε ότι η νέα εγκατάσταση στη Γερμανία καθώς και η άλλη μεγάλη επένδυση στο Τέξας, θα οδηγήσουν σε «περαιτέρω μειώσεις στη χρήση νερού ανά όχημα», αλλά αναγνώρισε ότι η παροχή νερού αποτελεί πρόκληση λόγω της κλιματικής αλλαγής.
«Το νερό γίνεται όλο και πιο σπάνιο καθώς το κλίμα αλλάζει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μειώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση νερού καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών μας», ανέφερε η έκθεση.
Επίσης η Tesla έχει αντιμετωπίσει δικαστική αγωγή για τον αριθμό των δέντρων που κόβονται γύρω από το γερμανικό εργοτάξιο, ενώ οι περιβαλλοντολόγοι εξέφρασαν ανησυχία για τον αντίκτυπο στην γηγενή άγρια ζωή, όπως οι σαύρες της άμμου.
Ο αντίκτυπος του γερμανικού εργοστασίου θα είναι σταδιακός αλλά σημαντικός, σύμφωνα με τον Πέντρο Πασέκο, αναλυτή αυτοκινήτων στη Gartner.
«Νομίζω ότι η πιο άμεση διαφορά είναι η χωρητικότητα με την έννοια ότι η Tesla θα έχει περισσότερη διαθέσιμη χωρητικότητα από κατασκευαστική άποψη, θα υπάρχει λιγότερος χρόνος παράδοσης για τους πελάτες στην Ευρώπη, επειδή δεν χρειάζεται να περιμένουν οχήματα που προέρχονται από Κίνα», είπε.
Εάν η Tesla αναπτύξει νέα μοντέλα σχεδιασμένα με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά, η εγκατάσταση του Βερολίνου θα ήταν «κρίσιμης σημασίας» για αυτές τις προσπάθειες, πρόσθεσε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης