Το πρώτο εξάμηνο του 2020 χαρακτηρίστηκε από τα λοκντάουν και τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Με το ξεκίνημα των εμβολιαστικών εκστρατειών η παγκόσμια οικονομία άρχισε να επιστρέφει δυναμικά σε γνώριμους ρυθμούς. Όμως η προσφορά δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση μιας και οι μεγάλες καθυστερήσεις στη ναυσιπλοΐα διατάραξαν τη λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Επειδή πολλοί καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο δεν ταξίδευαν πλέον και δεν έβγαιναν έξω, στράφηκαν στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών προκαλώντας ευχάριστη έκπληξη στη βιομηχανία. Η εντυπωσιακή αυτή ζήτηση κατέρρευσε ωστόσο όταν άρχισαν να κλείνουν νευραλγικά για το εξαγωγικό εμπόριο λιμάνια στην Κίνα και τη νοτιοδυτική Ασία γενικότερα. Παντού στον κόσμο οι καταναλωτές δυσκολεύονταν να βρουν από ποδήλατα μέχρι αυτοκίνητα, από κινητά μέχρι μικροτσίπ υπολογιστών.
Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ γονάτισαν την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο συνωστισμός πλοίων κοντέινερ σε αμερικανικά και ευρωπαϊκά λιμάνια είχε ως αποτέλεσμα τον Νοέμβριο να παραμένουν καθηλωμένα περίπου 400 με 500 πλοία μέχρι να ξεφορτώσουν. Οι ελλείψεις σε κοντέινερ εκτόξευσαν το κόστος τους, το οποίο σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά τετραπλασιάστηκε, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών αγοράς Drewry Shipping.
Μεγάλο ήταν το πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, οι οποίοι αποτελούν καθοριστικό εξάρτημα σύγχρονων οχημάτων είτε πρόκειται για οθόνες αφής, είτε για συστήματα πλοήγησης. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να αναστείλουν μάλιστα την παραγωγική διαδικασία. Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ δεν οφείλονται μόνο στις καθυστερήσεις στις μεταφορές. Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη, όπως λάπτοπ, κινητά και παιχνιδομηχανές στέρησε την αυτοκινητοβιομηχανία από τον απαραίτητο αριθμό ημιαγωγών.
Η παραγωγή αυτοκινήτων στην ευρωζώνη μειώθηκε κατά 25% και πλέον το πρώτο εννεάμηνο του 2021 – στη Γερμανία μάλιστα κατά 30% – σε σχέση με το 2019. Ως αποτέλεσμα οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίστηκαν μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου κατά 20%, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες
Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες είχαν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ότι προέβλεψαν οι ειδικοί. Είναι σχεδόν αδύνατο αυτή η στενωπός να ξεπεραστεί σχετικά σύντομα, μιας και για να αποκατασταθούν οι μεταφορές με πλοία χρειάζεται χρόνος. Πόσο μάλλον αν το ζητούμενο είναι να ενισχυθούν οι αντοχές των εφοδιαστικών αλυσίδων μεταφέροντας την παραγωγή και τους προμηθευτές πιο κοντά στις αγορές προορισμού των προϊόντων.
«Πότε θα λυθούν τα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδες δεν μπορεί να προβλεφθεί», σημειώνει σε ανακοίνωση της εταιρίας οικονομικών αναλύσεων και προβλέψεων Oxford Economics ο Άνχελ Ταλαβέρα: «Εκτιμούμε ότι βελτιώσεις στον τομέα της παγκόσμιας υγείας, η αύξηση της παραγωγής και η παγκόσμια μετάβαση από προϊόντα στην παροχή υπηρεσιών θα περιορίσει τις πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες το 2022». Όλα αυτά βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι η νέα μετάλλαξη Όμικρον δεν θα χειροτερεύσει την κατάσταση στο μέτωπο της πανδημίας.
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο