Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι έχουν κερδίσει δυνητικά εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες πουλώντας τα λεγόμενα «fan tokens».

Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύει το BBC News περισσότερα από 262 εκατομμύρια στερλίνες (350 εκατομμύρια δολάρια) έχουν δαπανηθεί για τα εικονικά νομίσματα.

Μερικά από τα διακριτικά διατίθενται στο εμπόριο, προσφέροντας παράλληλα κάποια προνόμια στον φίλαθλο-αγοραστή.

Αλλά οι επικριτές λένε ότι αυτά τα προνόμια είναι ασήμαντα – κάποιος για παράδειγμα πρόσφερε την ευκαιρία να ψηφίσει για τραγούδια που θα παιχτούν στα γήπεδα- και οι σύλλογοι δεν παρέχουν επαρκή προστασία για τους οπαδούς.

Κρυπτονόμισμα για συγκεκριμένη ομάδα

Μέχρι στιγμής, στα πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, 24 διαφορετικοί σύλλογοι έχουν λανσάρει ή εξετάζουν το ενδεχόμενο να λανσάρουν fan tokens, συμπεριλαμβανομένων οκτώ ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ.

Οι περισσότερες ομάδες προσφέρουν μάρκες παρόμοιες με ένα κρυπτονόμισμα- τα εικονικά νομίσματα μπορούν να αγοράζονται και να πωλούνται και η αξία τους αυξάνεται και πέφτει ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση.

Ορισμένοι σύλλογοι, όπως η Μάντσεστερ Σίτι, πωλούν επίσης ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα γνωστά ως NFTs (non-fungible tokens).

Τα περισσότερα από τα κλαμπ που προσφέρουν μάρκες οπαδών έχουν εγγραφεί σε μια εταιρεία που ονομάζεται Socios που οργανώνει την αρχική πώληση και την επακόλουθη διαπραγμάτευση των εικονικών νομισμάτων – αλλά και άλλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Binance και Bitci.

Η Socios δήλωσε στο BBC News ότι είχε πουλήσει tokens αξίας 270-300 εκατομμυρίων δολαρίων μέσω της εφαρμογής της, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει πόσα χρήματα πηγαίνουν απευθείας στους συλλόγους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης