![Huawei – Από τα smartphone στα… ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο την Tesla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/huawei-aito-m6-8.jpg)
Λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio παρουσίασε το Nio ET5 στοχεύοντας απευθείας στο Tesla Model 3, ήρθε η σειρά της Huawei να παρουσιάσει λεπτομέρειες για ένα όχημα που κατά την εκτίμησή της έρχεται να «χτυπήσει» το Model Y του αμερικανού κατασκευαστή.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Huawei είναι περισσότερο γνωστός για τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα και τα smartphone και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα από μόνος του. Ωστόσο έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες σε τομείς της τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρική ενέργεια όσο και με καύσιμο, δήλωσε προ ημερών ο Ρίτσαρντ Γιου, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, σε εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.
Οι παραδόσεις του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γιου, ο οποίος είναι επίσης CEO της μονάδας έξυπνων λύσεων για επαγγελματικά αυτοκίνητα της Huawei.
Οι τιμές
Οι τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 ξεκινούν από 250.000 γιουάν (39.063 δολάρια), μια τιμή χαμηλότερη από το μοντέλο Y της Tesla, το οποίο ξεκινά από 280.752 γιουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Πρόσφατα, η Nio αποκάλυψε ότι οι παραδόσεις του ηλεκτρικού σεντάν ET5 θα πραγματοποιούνταν τον Σεπτέμβριο με αρχική τιμή 328.000 γιουάν (51.250 δολάρια) πριν την επιδότηση. Το σεντάν ET7 της Nio, που θα παραδοθεί τον Μάρτιο, ξεκινά από 448.000 γιουάν.
Ο Γιου υποστήριξε στην παρουσίασή του ότι το Aito M5 προσφέρει μέγιστη ισχύ και αυτονομία οδήγησης που είναι καλύτερες από το Model Y της Tesla. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας του Ιλον Μασκ, το Aito M5 δεν τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου για επέκταση της αυτονομίας, όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί.
Η start-up Li Auto διαθέτει παρόμοια δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο για το Li One, το τελευταίο μοντέλο του οποίου αναγράφει τιμή 338.000 γιουάν, χωρίς επιδοτήσεις.
Ανάμεσα στα πολλά άλλα χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Γιου ξεχώρισε και το ηχομονωτικό γυαλί διπλής στρώσης. «Θα ξέρετε αν είναι premium ή όχι από τον ήχο», είπε χαρακτηριστικά ο Γιου.
Το λειτουργικό σύστημα της Huawei
Το Aito M5 είναι το πρώτο μοντέλο με την επωνυμία Aito, το οποίο σημαίνει «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, τα αυτοκίνητα της οποίας είχαν προηγουμένως ενσωματώσει εξαρτήματα Huawei, αλλά όχι δικό της σχεδιασμό, εξήγησε ο Γιου.
Η Seres, επίσης γνωστή ως SF Motors, είναι θυγατρική της Sokon που εδρεύει στη Silicon Valley, σύμφωνα με τον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας. Η Seres αναφέρει στον ιστότοπό της ότι «είναι σε θέση να κατασκευάζει και να πουλά ανεξάρτητα σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα».
Η ενσωμάτωση του HarmonyOS στο νέο αυτοκίνητο Seres στην Κίνα είναι σημαντική, καθώς πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να πουλήσουν την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε πολλά τον ρόλο που διαδραματίζουν τα smartphones στη ζωή των καταναλωτών. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει οθόνη αφής για προσαρμογή των λειτουργιών του αυτοκινήτου και ακρόαση μουσικής ή παρακολούθηση ταινιών.
Ένα από τα έξυπνα ρολόγια της Huawei μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί αυτοκινήτου για το Aito M5.
Η Huawei κυκλοφόρησε το HarmonyOS το 2019 αφού η κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έβαλε την εταιρεία σε μαύρη λίστα που περιόριζε τις αμερικανικές εταιρείες από το να πωλούν τεχνολογία στην κινεζική εταιρεία, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Αλλά η μαύρη λίστα απέκοψε τη Huawei από το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Η Huawei είχε αρχίσει να εργάζεται στο HarmonyOS το 2016.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης