Λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio παρουσίασε το Nio ET5 στοχεύοντας απευθείας στο Tesla Model 3, ήρθε η σειρά της Huawei να παρουσιάσει λεπτομέρειες για ένα όχημα που κατά την εκτίμησή της έρχεται να «χτυπήσει» το Model Y του αμερικανού κατασκευαστή.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Huawei είναι περισσότερο γνωστός για τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα και τα smartphone και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα από μόνος του. Ωστόσο έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες σε τομείς της τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρική ενέργεια όσο και με καύσιμο, δήλωσε προ ημερών ο Ρίτσαρντ Γιου, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, σε εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.
Οι παραδόσεις του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γιου, ο οποίος είναι επίσης CEO της μονάδας έξυπνων λύσεων για επαγγελματικά αυτοκίνητα της Huawei.
Οι τιμές
Οι τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 ξεκινούν από 250.000 γιουάν (39.063 δολάρια), μια τιμή χαμηλότερη από το μοντέλο Y της Tesla, το οποίο ξεκινά από 280.752 γιουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Πρόσφατα, η Nio αποκάλυψε ότι οι παραδόσεις του ηλεκτρικού σεντάν ET5 θα πραγματοποιούνταν τον Σεπτέμβριο με αρχική τιμή 328.000 γιουάν (51.250 δολάρια) πριν την επιδότηση. Το σεντάν ET7 της Nio, που θα παραδοθεί τον Μάρτιο, ξεκινά από 448.000 γιουάν.
Ο Γιου υποστήριξε στην παρουσίασή του ότι το Aito M5 προσφέρει μέγιστη ισχύ και αυτονομία οδήγησης που είναι καλύτερες από το Model Y της Tesla. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας του Ιλον Μασκ, το Aito M5 δεν τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου για επέκταση της αυτονομίας, όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί.
Η start-up Li Auto διαθέτει παρόμοια δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο για το Li One, το τελευταίο μοντέλο του οποίου αναγράφει τιμή 338.000 γιουάν, χωρίς επιδοτήσεις.
Ανάμεσα στα πολλά άλλα χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Γιου ξεχώρισε και το ηχομονωτικό γυαλί διπλής στρώσης. «Θα ξέρετε αν είναι premium ή όχι από τον ήχο», είπε χαρακτηριστικά ο Γιου.
Το λειτουργικό σύστημα της Huawei
Το Aito M5 είναι το πρώτο μοντέλο με την επωνυμία Aito, το οποίο σημαίνει «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, τα αυτοκίνητα της οποίας είχαν προηγουμένως ενσωματώσει εξαρτήματα Huawei, αλλά όχι δικό της σχεδιασμό, εξήγησε ο Γιου.
Η Seres, επίσης γνωστή ως SF Motors, είναι θυγατρική της Sokon που εδρεύει στη Silicon Valley, σύμφωνα με τον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας. Η Seres αναφέρει στον ιστότοπό της ότι «είναι σε θέση να κατασκευάζει και να πουλά ανεξάρτητα σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα».
Η ενσωμάτωση του HarmonyOS στο νέο αυτοκίνητο Seres στην Κίνα είναι σημαντική, καθώς πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να πουλήσουν την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε πολλά τον ρόλο που διαδραματίζουν τα smartphones στη ζωή των καταναλωτών. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει οθόνη αφής για προσαρμογή των λειτουργιών του αυτοκινήτου και ακρόαση μουσικής ή παρακολούθηση ταινιών.
Ένα από τα έξυπνα ρολόγια της Huawei μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί αυτοκινήτου για το Aito M5.
Η Huawei κυκλοφόρησε το HarmonyOS το 2019 αφού η κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έβαλε την εταιρεία σε μαύρη λίστα που περιόριζε τις αμερικανικές εταιρείες από το να πωλούν τεχνολογία στην κινεζική εταιρεία, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Αλλά η μαύρη λίστα απέκοψε τη Huawei από το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Η Huawei είχε αρχίσει να εργάζεται στο HarmonyOS το 2016.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων