Λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio παρουσίασε το Nio ET5 στοχεύοντας απευθείας στο Tesla Model 3, ήρθε η σειρά της Huawei να παρουσιάσει λεπτομέρειες για ένα όχημα που κατά την εκτίμησή της έρχεται να «χτυπήσει» το Model Y του αμερικανού κατασκευαστή.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Huawei είναι περισσότερο γνωστός για τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα και τα smartphone και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα από μόνος του. Ωστόσο έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες σε τομείς της τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρική ενέργεια όσο και με καύσιμο, δήλωσε προ ημερών ο Ρίτσαρντ Γιου, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, σε εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.
Οι παραδόσεις του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γιου, ο οποίος είναι επίσης CEO της μονάδας έξυπνων λύσεων για επαγγελματικά αυτοκίνητα της Huawei.
Οι τιμές
Οι τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 ξεκινούν από 250.000 γιουάν (39.063 δολάρια), μια τιμή χαμηλότερη από το μοντέλο Y της Tesla, το οποίο ξεκινά από 280.752 γιουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Πρόσφατα, η Nio αποκάλυψε ότι οι παραδόσεις του ηλεκτρικού σεντάν ET5 θα πραγματοποιούνταν τον Σεπτέμβριο με αρχική τιμή 328.000 γιουάν (51.250 δολάρια) πριν την επιδότηση. Το σεντάν ET7 της Nio, που θα παραδοθεί τον Μάρτιο, ξεκινά από 448.000 γιουάν.
Ο Γιου υποστήριξε στην παρουσίασή του ότι το Aito M5 προσφέρει μέγιστη ισχύ και αυτονομία οδήγησης που είναι καλύτερες από το Model Y της Tesla. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας του Ιλον Μασκ, το Aito M5 δεν τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου για επέκταση της αυτονομίας, όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί.
Η start-up Li Auto διαθέτει παρόμοια δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο για το Li One, το τελευταίο μοντέλο του οποίου αναγράφει τιμή 338.000 γιουάν, χωρίς επιδοτήσεις.
Ανάμεσα στα πολλά άλλα χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Γιου ξεχώρισε και το ηχομονωτικό γυαλί διπλής στρώσης. «Θα ξέρετε αν είναι premium ή όχι από τον ήχο», είπε χαρακτηριστικά ο Γιου.
Το λειτουργικό σύστημα της Huawei
Το Aito M5 είναι το πρώτο μοντέλο με την επωνυμία Aito, το οποίο σημαίνει «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, τα αυτοκίνητα της οποίας είχαν προηγουμένως ενσωματώσει εξαρτήματα Huawei, αλλά όχι δικό της σχεδιασμό, εξήγησε ο Γιου.
Η Seres, επίσης γνωστή ως SF Motors, είναι θυγατρική της Sokon που εδρεύει στη Silicon Valley, σύμφωνα με τον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας. Η Seres αναφέρει στον ιστότοπό της ότι «είναι σε θέση να κατασκευάζει και να πουλά ανεξάρτητα σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα».
Η ενσωμάτωση του HarmonyOS στο νέο αυτοκίνητο Seres στην Κίνα είναι σημαντική, καθώς πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να πουλήσουν την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε πολλά τον ρόλο που διαδραματίζουν τα smartphones στη ζωή των καταναλωτών. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει οθόνη αφής για προσαρμογή των λειτουργιών του αυτοκινήτου και ακρόαση μουσικής ή παρακολούθηση ταινιών.
Ένα από τα έξυπνα ρολόγια της Huawei μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί αυτοκινήτου για το Aito M5.
Η Huawei κυκλοφόρησε το HarmonyOS το 2019 αφού η κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έβαλε την εταιρεία σε μαύρη λίστα που περιόριζε τις αμερικανικές εταιρείες από το να πωλούν τεχνολογία στην κινεζική εταιρεία, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Αλλά η μαύρη λίστα απέκοψε τη Huawei από το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Η Huawei είχε αρχίσει να εργάζεται στο HarmonyOS το 2016.
Latest News
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον