![Huawei – Από τα smartphone στα… ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο την Tesla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/huawei-aito-m6-8.jpg)
Λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio παρουσίασε το Nio ET5 στοχεύοντας απευθείας στο Tesla Model 3, ήρθε η σειρά της Huawei να παρουσιάσει λεπτομέρειες για ένα όχημα που κατά την εκτίμησή της έρχεται να «χτυπήσει» το Model Y του αμερικανού κατασκευαστή.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Huawei είναι περισσότερο γνωστός για τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα και τα smartphone και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα από μόνος του. Ωστόσο έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες σε τομείς της τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρική ενέργεια όσο και με καύσιμο, δήλωσε προ ημερών ο Ρίτσαρντ Γιου, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, σε εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.
Οι παραδόσεις του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γιου, ο οποίος είναι επίσης CEO της μονάδας έξυπνων λύσεων για επαγγελματικά αυτοκίνητα της Huawei.
Οι τιμές
Οι τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 ξεκινούν από 250.000 γιουάν (39.063 δολάρια), μια τιμή χαμηλότερη από το μοντέλο Y της Tesla, το οποίο ξεκινά από 280.752 γιουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Πρόσφατα, η Nio αποκάλυψε ότι οι παραδόσεις του ηλεκτρικού σεντάν ET5 θα πραγματοποιούνταν τον Σεπτέμβριο με αρχική τιμή 328.000 γιουάν (51.250 δολάρια) πριν την επιδότηση. Το σεντάν ET7 της Nio, που θα παραδοθεί τον Μάρτιο, ξεκινά από 448.000 γιουάν.
Ο Γιου υποστήριξε στην παρουσίασή του ότι το Aito M5 προσφέρει μέγιστη ισχύ και αυτονομία οδήγησης που είναι καλύτερες από το Model Y της Tesla. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας του Ιλον Μασκ, το Aito M5 δεν τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου για επέκταση της αυτονομίας, όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί.
Η start-up Li Auto διαθέτει παρόμοια δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο για το Li One, το τελευταίο μοντέλο του οποίου αναγράφει τιμή 338.000 γιουάν, χωρίς επιδοτήσεις.
Ανάμεσα στα πολλά άλλα χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Γιου ξεχώρισε και το ηχομονωτικό γυαλί διπλής στρώσης. «Θα ξέρετε αν είναι premium ή όχι από τον ήχο», είπε χαρακτηριστικά ο Γιου.
Το λειτουργικό σύστημα της Huawei
Το Aito M5 είναι το πρώτο μοντέλο με την επωνυμία Aito, το οποίο σημαίνει «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, τα αυτοκίνητα της οποίας είχαν προηγουμένως ενσωματώσει εξαρτήματα Huawei, αλλά όχι δικό της σχεδιασμό, εξήγησε ο Γιου.
Η Seres, επίσης γνωστή ως SF Motors, είναι θυγατρική της Sokon που εδρεύει στη Silicon Valley, σύμφωνα με τον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας. Η Seres αναφέρει στον ιστότοπό της ότι «είναι σε θέση να κατασκευάζει και να πουλά ανεξάρτητα σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα».
Η ενσωμάτωση του HarmonyOS στο νέο αυτοκίνητο Seres στην Κίνα είναι σημαντική, καθώς πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να πουλήσουν την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε πολλά τον ρόλο που διαδραματίζουν τα smartphones στη ζωή των καταναλωτών. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει οθόνη αφής για προσαρμογή των λειτουργιών του αυτοκινήτου και ακρόαση μουσικής ή παρακολούθηση ταινιών.
Ένα από τα έξυπνα ρολόγια της Huawei μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί αυτοκινήτου για το Aito M5.
Η Huawei κυκλοφόρησε το HarmonyOS το 2019 αφού η κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έβαλε την εταιρεία σε μαύρη λίστα που περιόριζε τις αμερικανικές εταιρείες από το να πωλούν τεχνολογία στην κινεζική εταιρεία, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Αλλά η μαύρη λίστα απέκοψε τη Huawei από το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Η Huawei είχε αρχίσει να εργάζεται στο HarmonyOS το 2016.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard