
Φαγητό, ποτό και εορταστικές μελωδίες γύρω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο, με φίλους και οικογένεια. Πρόκειται για το βασικό μοτίβο της εορταστικής περιόδου στα περισσότερα σπίτια, χάρη στο οποίο αρκετά μουσικά τραγούδια παραμένουν διαχρονικά αγαπητά, αλλά και εμπορικά επιτυχημένα. Το ποιο προτιμά ο καθένας είναι υποκειμενικό, όμως ο όγκος των πωλήσεων είναι ένα αντικειμενικό κριτήριο για να ξεχωρίσουμε τα πλέον αγαπημένα.
Μistletoe – Τζάστιν Μπίμπερ
Σίγουρα δεν θα ήταν ένα μουσικό κομμάτι που θα περίμεναν όλοι, εύκολα, στην πρώτη πεντάδα, όμως ο όγκος των πωλήσεων του δείχνει πως ο Καναδός σούπερ σταρ της ποπ έχει καταφέρει να κάνει τη διαφορά και στο μέτωπο των χριστουγεννιάτικων τραγουδιών.
Το Mistletoe, που κυκλοφόρησε το 2011, πούλησε 164.000 αντίτυπα μόνο μέσα στην πρώτη εβδομάδα της παρουσίασης του και μέχρι τον Ιανουάριο του 2012 οι εκτιμώμενες πωλήσεις (και digital) πωλήσεις του τραγουδιού είχαν φτάσει τις 722.000.
Έκτοτε, το τραγούδι συνέχισε να πουλάει φτάνοντας πολλαπλά… πλατινένια επίπεδα, με άλλα δύο εκατ. αντίτυπα από το 2015.
Do they know it’s Christmas? – Band Aid
To σίνγκλ του 1984 που δημιουργήθηκε για φιλανθρωπικό σκοπό, με αφορμή την επιδημία πείνας στην Αιθιοπία, με τη συμμετοχή πολλών σούπερ σταρ της εποχής, από τον Μπόνο και τον Μπόι Τζορτζ έως τον Στινγκ και τον Τζορτζ Μάικλ, βρέθηκε απευθείας στην πρώτη θέση των βρετανικών charts και παρέμεινε εκεί για άλλες πέντε εβδομάδες.

Έχοντας την υπογραφή του Μπομπ Γκέλντοφ το τραγούδι πούλησε πάνω από 2,5 εκατ. αντίτυπα μόνο στις ΗΠΑ και άλλα 3,8 εκατ. στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, συνεχίζει να αποφέρει κέρδη δεδομένου πως έκτοτε έχει λανσαριστεί εκ νέου άλλες τρεις φορές από διαφορετικούς καλλιτέχνες το 1989, το 2004 και το 2014.
All I Want for Christmas is you – Μαράια Κάρι
Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1994, όμως πιθανότατα ούτε η ίδια η Μαράια Κάρι θα είχε προβλέψει το μέγεθος της επιτυχίας του, που συνεχίζεται αδιάκοπα μέχρι σήμερα αποφέροντας εκατομμύρια στην… τσέπη της.
Με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 16 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, το συγκεκριμένο τραγούδι δεν αποτελεί μόνο το τρίτο πιο εμπορικό θεματικό χριστουγεννιάτικο κομμάτι, αλλά και το 12ο σε πωλήσεις single όλων των εποχών. Παράλληλα το streaming του έδωσε νέα… ζωή και ακόμη πιο ισχυρές εισπράξεις, αν λάβουμε υπόψη ότι ήδη έχει ξεπεράσει τις 975 εκατ. προβολές και οδεύει ολοταχώς προς το ρεκόρ του 1 δισ. Σύμφωνα δε, με τα MRC Data, η Κάρι κερδίζει τουλάχιστον ένα σεντ κάθε φορά που παίζει το τραγούδι.

Silent Night – Μπινγκ Κρόσμπι
Πρόκειται σαφώς για μια από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς χριστουγεννιάτικες μελωδίες και η συγκεκριμένη έκδοση με την υπέροχη φωνή του Κρόσμπι εξελίχτηκε σε ένα γνήσια διαχρονικό τραγούδι, αν λάβουμε υπόψη πως κυκλοφορεί από το 1935!
Έκτοτε έχει πουλήσει πάνω από 30 εκατ. αντίτυπα.
Φυσικά αρχικός συνθέτης του αγαπημένου τραγουδιού των Χριστουγέννων, που έχει μεταφραστεί σε πάνω από 40 γλώσσες, ήταν ο Αυστριακός Φραντς Γιόζεφ Γκρούμπερ, ο οποίος το παρουσίασε στις 24 Δεκεμβρίου του 1818. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλοί καλλιτέχνες έχουν παρουσιάσει τη δική τους εκτέλεση, με ενδεικτικές τις περιπτώσεις των Έλβις Πρίσλεϊ, Τόρι Αμος, Στίβι Νικς και Αντρέα Μποτσέλι, όμως η πρώτη εκτέλεση με την φωνή του βραβευμένου με Όσκαρ Κρόσμπι παραμένει η πιο δημοφιλής.
White Christmas – Μπινγκ Κρόσμπι
Η «βελούδινη» φωνή του Μπινγκ Κρόσμπι συναντάται και στην πρώτη θέση της κατάταξης με το «White Christmas» να αποτελεί μακράν το πιο εμπορικό τραγούδι των Χριστουγέννων, όπως επίσης και το νούμερο ένα single σε πωλήσεις όλων των εποχών σύμφωνα με το βιβλίο Γκίνες, με πωλήσεις που εκτιμάται πως ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια.
Με συνθέτη και στιχουργό τον Ίρβινγκ Μπερλίν, το τραγούδι δημιουργήθηκε για να «ντύσει» την ομώνυμη χολυγουντιανή ταινία του 1942 και μάλιστα κέρδισε και το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού. Με το λανσάρισμα του έμεινε 11 εβδομάδες στην πρώτη θέση σε πωλήσεις, αν και έκτοτε μέσα από τις νέες εκτελέσεις του έχει επανέλθει κι άλλες φορές στην κορυφή των διεθνών charts.
Είναι χαρακτηριστικό πως η μελωδία κατέχει και το ρεκόρ των περισσότερων ηχογραφήσεων, με πάνω από 500 εκτελέσεις. Μάλιστα, με τις νεότερες εκτελέσεις από έτερους καλλιτέχνες, οι πωλήσεις του «White Christmas» υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατ. αντίτυπα.


Latest News

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης