
Το 2020, η κατηγορία «στέγαση, ύδρευση, ενέργεια» αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τέταρτο ήτοι ποσοστό 25,7 % των δαπανών των νοικοκυριών της ΕΕ, αυξημένη κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2019.
Τα «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» και «έπιπλα και οικιακός εξοπλισμός» κατέγραψαν επίσης αυξήσεις μεταξύ των κατηγοριών δαπανών των νοικοκυριών, κατά 1,8 και 0,5 ποσοστιαίες μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 14,8 % και το 6,0 % αντίστοιχα των συνολικών δαπανών το 2020.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα: Υψηλές οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών στα ακίνητα
Τα παραπάνω στοιχεία, που επεξεργάστηκε και δημοσιοποίησε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, συνδέονται ασφαλώς με τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν μέσα στο 2020 για την πανδημία στις χώρες μέλη της ΕΕ. Ο αντίκτυπος των περιορισμών είναι εμφανής σε κατηγορίες όπως «Εστιατόρια και ξενοδοχεία» (-2,7 ποσοστιαίες μονάδες), «Μεταφορές» (-1,5 ποσοστιαίες μονάδες) και «Αναψυχή και πολιτισμός» (-0,9 ποσοστιαίες μονάδες), με αυτές τις κατηγορίες να αντιπροσωπεύουν το 6%, το 11,6 % και το 7,8 % αντίστοιχα των συνολικών δαπανών το 2020.
Οι χώρες όπου τα νοικοκυριά δαπάνησαν το 2020 τα μεγαλύτερα ποσοστά για «στέγαση, ύδρευση, ενέργεια», είναι η Σλοβακία με 30,7%, η Φινλανδία με 30,5% και η Δανία με 28,9%. Τα λιγότερα χρήματα ως ποσοστό των δαπανών για το νοικοκυριό τους δαθέτουν οι Κύπριοι με 18%, οι Μαλτέζοι με 16,8% και οι Λιθουανοί με 15,5%.

Στην Ελλάδα
Τα νοικοκυριά στην Ελλάδα διέθεσαν το 23,1% από το σύνολο των δαπανών τους για «στέγαση, ύδρευση και ενέργεια», έναντι 25,7% του μέσου όρου της ΕΕ και ακολούθως το 19,4% για «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά», αρκετά πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ (14,8%).
Αξιοσημείωτη είναι η διαφορά της μέσης δαπάνης ενός ελληνικού νοικοκυριού ως ποσοστού επί του συνόλου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ στην κατηγορία «εστιατόρια-ξενοδοχεία», όπου στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι υψηλότερος κατά 4,3 μονάδες (10,3%) έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου (6%).
Αντίθετα, στην Ελλάδα η μέση δαπάνη για αναψυχή και ψυχαγωγία διαμορφώθηκε το 2020 σε 4,8% στο σύνολο των δαπανών ενός νοικοκυριού, όταν στην ΕΕ ήταν 7,8%.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς