Όλα κυλούσαν ομαλά στη μικρή εταιρεία Συμβούλων Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Αναμπέλ Ρομπέρτς, με έδρα στο Παρίσι. Μέχρι που προέκυψε η πανδημία της COVID-19.
Προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα, η μπουτίκ επιχείρηση στράφηκε στην παροχή υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, επιχειρώντας μια μεγάλη ψηφιακή αναθεώρηση της στρατηγικής της.
Ενόσω όμως η Present Perfect βρισκόταν σε αυτή τη διαδικασία, στα αφτιά της Αναμπέλ άρχισαν να ηχούν τα πρώτα «καμπανάκια».
Ο πρώτος συναγερμός σήμανε με την ανακοίνωση του συζύγου της, δημοσιογράφου στο επάγγελμα, ότι είχε αποφασίσει να παραιτηθεί από τη δουλειά του, λόγω burnout. Το ίδιο συνέβη αμέσως μετά με πολλούς γνωστούς της, ακόμη και με πελάτες της, που γύρισαν «σελίδα».
Στη επιχείρησή της απασχολούνταν εν τω μεταξύ μόλις δέκα άτομα. «Και πάντα, όπως πολλές εταιρείες, προσπαθούσαμε να αποκτήσουμε το καλύτερο ταλέντο με τη χαμηλότερη δυνατή αμοιβή», παραδέχεται η Αναμπέλ.
Εάν κάποιο από αυτά αποχωρούσε, σκέφτηκε, θα ήταν μεγάλο πλήγμα, μεσούσης και της ψηφιακής μετάβασης της εταιρείας.
Σύντομα, «κυκλοφόρησαν φήμες ότι κάποιοι από αυτούς επρόκειτο να παραιτηθούν», ανέφερε στο Planet Money του NPR, του δημόσιου ραδιοφωνικού δικτύου των ΗΠΑ. «Πανικοβληθήκαμε εντελώς»…
View this post on Instagram
«Των φρονίμων των παιδιά»
Χωρίς χρονοτριβή και με προνοητική διάθεση απέναντι στο φαινόμενο της «Μεγάλης Παραίτησης», που γιγαντωνόταν διεθνώς, η Αναμπέλ και η συνέταιρός της, Αλεξάντρα Σερλιέβ, εξέτασαν πιθανές λύσεις.
Η πρώτη σκέψη τους ήταν να δώσουν μισθολογικές αυξήσεις. Η διεθνής συγκυρία, ωστόσο, ήδη καταδείκνυε ότι αυτό δεν ήταν το μείζον θέμα της μεγάλης δυσαρέσκειας στις τάξεις των υπό παραίτηση εργαζομένων στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.
Ούτε θα αποτελούσε το βασικό δέλεαρ -εκτίμησαν- συλλήβδην για το προσωπικό τους.
Τελικά, οι δύο συνέταιροι κατέστρωσαν ένα τολμηρό σχέδιο.
Θα έδιναν στους υπαλλήλους τους πλήρη ελευθερία να θέσουν οι ίδιοι τους όρους, με τους οποίους θα αισθάνονταν ευτυχισμένοι να δουλεύουν στην εταιρεία.
«Είπαμε σε όλους ότι μπορούν να ζητήσουν όποιο μισθό θέλουν, να επιλέξουν ωράριο και αντικείμενο εργασίας», δήλωσε η Αναμπέλ.
Κι έτσι, τους έδωσαν χρονικό περιθώριο λίγες εβδομάδες για να σκεφτούν σοβαρά τις απαντήσεις τους και να υποβάλουν τις απαιτήσεις τους μέχρι το τέλος του περασμένου καλοκαιριού.
Μαζί όμως με αυτές, έπρεπε να δεσμευτούν επίσης για το τι ακριβώς θα προσέφεραν με την απασχόλησή τους στην εταιρεία, σε απόδοση και σε κέρδη.
Όταν η Αναμπέλ και η συνέταιρός της κοινοποίησαν το σχέδιο στον λογιστή της Present-perfect, του σηκώθηκε η τρίχα. «Είναι η χειρότερη ιδέα που έχω ποτέ ακούσει», τους είπε, συμβουλεύοντές τες να το εγκαταλείψουν.
View this post on Instagram
Λύση ή εξαίρεση;
Παρ’ όλα αυτά, η Αναμπέλ και η Αλεξάντρα προχώρησαν στο παράτολμο εγχείρημα-πείραμα, που θεωρητικά θα μπορούσε να τινάξει τη μικρή επιχείρησή τους στον «αέρα».
Η συνέχεια ήταν ανέλπιστη.
Οι αξιώσεις των περισσότερων υπαλλήλων δεν ήταν μισθολογικές αυξήσεις, αλλά δεσμεύσεις για διατήρηση των συνθηκών εργασίας που είχαν διαμορφωθεί εν μέσω πανδημίας, όπως π.χ. με εξ ολοκλήρου ή εν μέρει τηλεργασία.
Όπως ανέφερε η Αναμπέλ, μόνο ένα μέλος του προσωπικού -με κομβικό ρόλο στην ομάδα- ζήτησε μεγάλη μισθολογική αύξηση, που η μικρή εταιρεία αδυνατούσε να καλύψει.
Ακολούθησε ωστόσο διαπραγμάτευση. Και με καλή θέληση και από τις δύο πλευρές, βρέθηκε τελικά μια χρυσή τομή με μικρότερη αύξηση μισθού, μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τον χώρο εργασίας και επιπλέον ημέρες διακοπών.
Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, κανείς υπάλληλος δεν έφυγε από την εταιρεία.
Ο δε θετικός αντίκτυπος στην επιχείρηση αιφνιδίασε ακόμη και το δίδυμο των συνιδρυτών της.
«Μεγάλη Παραίτηση» vs «Μεγάλης Διαπραγμάτευσης»
Τέσσερις μήνες μετά, «η απόδοση έχει πιάσει “ταβάνι”», υπογραμμίζει η Αναμπέλ.
«Νιώθω ότι πέτυχα με έναν σμπάρο δυο τρυγόνια, με τους υπαλλήλους να είναι σύμφωνοι με τις αλλαγές στην εταιρεία, υπεύθυνοι στα πόστα τους και ικανοποιημένοι με αυτό που κάνουν».
«Λένε ότι κανείς δεν εργάζεται τόσο σκληρά όσο ο ιδιοκτήτης. Όμως εγώ», παρατηρεί, «αισθάνομαι ότι πλέον συνεργάζομαι με ένα σωρό συνιδρυτές» της εταιρείας.
Η ευτυχής κατάληξη του εγχειρήματος πιθανόν να έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με το γεγονός ότι πρόκειται για μια μικρή εταιρεία, που δραστηριοποιείται στη Γαλλία του (θεωρητικά πια για τους περισσότερους εργαζόμενους) 35ωρου.
Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ένα αξιοσημείωτο κεφάλαιο στη «Μεγάλη Παραίτηση», που πολλοί αναλυτές χαρακτηρίζουν πια «Μεγάλη Επαναδιαπραγμάτευση», στην οποία οι εργαζόμενοι φαίνεται να διατηρούν -προς το παρόν τουλάχιστον- το «πάνω χέρι».
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες