Ανατροπή στις ισορροπίες στον παγκόσμιο πετρελαϊκό κλάδο θα προκαλέσει η εφαρμογή της απόφασης του Μεξικού να διακόψει τις εξαγωγές αργού από το 2023 και παράλληλα να δώσει έμφαση στην επεξεργασία του σε τοπικά διυλιστήρια για την επίτευξη ενεργειακής επάρκειας και ανεξαρτησίας της χώρας.
Η απόφαση ελήφθη από τον εθνικιστή πρόεδρο της χώρας Αντρές Μανουέλ Λόπεζ Ομπραδόρ, με τον CEO της κρατικής Petroleos Mexicanos (Pemex), Οκτάβιο Ρομέρο, να ανακοινώνει σήμερα πως η εταιρεία θα περικόψει ήδη από την ερχόμενη χρονιά τις εξαγωγές αργού πετρελαίου τουλάχιστον στο μισό, ήτοι στα 435.000 βαρέλια, με στόχο σχεδόν να τις μηδενίσει το 2023.
Παράλληλα, θα αυξηθεί η εγχώρια παραγωγή βενζίνης και ντίζελ, που σήμερα το Μεξικό εισάγει κυρίως από αμερικανικά διυλιστήρια. Κοινώς θα δοθεί έμφαση στην επεξεργασία του πετρελαίου και των υποπροϊόντων του, κάτι που μέχρι σήμερα το Μεξικό είχε περιορισμένη δυνατότητα να κάνει, με τα διυλιστήρια της Pemex να υπολειτουργούν εδώ και χρόνια, προτιμώντας να εισάγει ότι χρειαζόταν.
Η έξοδος της Pemex από τις διεθνείς αγορές συνιστά μια σημαντική ανατροπή που αλλάζει τον χάρτη του κλάδου, που είχε διαμορφωθεί εδώ και δεκαετίες. Στο ανώτατο σημείο της μεξικανικής παραγωγής, το 2004, η Pemex εξήγαγε 1,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως προς διυλιστήρια του εξωτερικού, στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ινδία. Έκτοτε, ωστόσο, η παραγωγή μειώνεται συνεχώς και έχει φτάσει λίγο πάνω από το ένα εκατ. βαρέλια ημερησίως.
To Μεξικό είναι η τέταρτη χώρα σε παραγωγή πετρελαίου στην αμερικανική ήπειρο, μετά τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Βραζιλία. Σχεδόν το σύνολο της παραγωγής προέρχεται από θαλάσσια αποθέματα στον Κόλπο του Μεξικού. Η χώρα συμμετέχει δε, ως παρατηρητής στα συμβούλια του ΟΠΕΚ.
Πάντως, αναλυτές του κλάδου έσπευσαν να εκφράσουν αμφιβολίες για τη δυνατότητα εφαρμογής του σχεδίου που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις από τον μεξικανικό ενεργειακό όμιλο προκειμένου να «πιάσει» τους νέους στόχους και να επαναφέρει σε υψηλή παραγωγική δυνατότητα τα διυλιστήρια. Κάτι για το οποίο θα δυσκολευτεί δεδομένου των υψηλών χρεών που κυμαίνονται στα 113 δισ. δολάρια.
Ειδικά δε, με δεδομένο πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να το πετύχει χωρίς να βάλει ξένους συνεταίρους στο σχέδιο, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την ανανέωση της λειτουργίας της Pemex.
Εφόσον η εταιρεία καταφέρει να αυξήσει την επεξεργασία πετρελαίου στα 635.000-735.000 βαρέλια μέχρι το 2023, θα μπορούσε να παράγει έως επιπλέον 220.000 βαρέλια βενζίνης την ημέρα. Με το ρυθμό αυτό η χώρα θα πετύχει να μειώσει έως και κατά 50% τις εισαγωγές βενζίνης από τις ΗΠΑ, προκαλώντας ζημιά στις αμερικανικές εταιρείες.
Η μείωση των εξαγωγών θα θίξει σημαντικά και τα ασιατικά διυλιστήρια, κυρίως Νοτίου Κορέας και Ινδίας, αν και εκτιμάται ότι θα επηρεαστούν και διυλιστήρια της Ευρώπης, καθώς η Pemex είχε κάνει τα προηγούμενα χρόνια απόπειρα ανοίγματος σε έτερες αγορές.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα