Πολύ ουσιαστική, μεστή και δημιουργική χρονιά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, χαρακτήρισε το έτος 2021 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος εκτενώς στο πλήθος των έργων που δρομολογήθηκαν και υλοποιούνται, καθώς και σε εκείνα που ακολουθούν την επόμενη χρονιά.
Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό 989 Alpha Radio ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί».
Πάτρα – Πύργος: αυτοκινητόδρομος μεγάλης οδικής ασφάλειας
Έκανε ιδιαίτερη μνεία στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος» όπου, όπως τόνισε: «Αρχές Φεβρουαρίου θα μπουν τα πρώτα εργοτάξια. Είναι ένα οδικό έργο για το οποίο στήθηκε μία μηχανή λάσπης εναντίον του Υπουργείου Υποδομών. Εμείς, όμως, όλο αυτό το διάστημα δεν έχουμε κάνει αναφορά στο παρελθόν, γιατί η δική μας λογική είναι να κοιτάμε μπροστά, στο μέλλον». «Δύο έργα, το ‘‘Πάτρα – Πύργος’’ και το μετρό της Θεσσαλονίκης στοιχειώθηκαν από εμμονές της προηγούμενης κυβέρνησης και τη λογική που είχε να κοιτάζει πίσω» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε ότι, πλέον έχουν μπει οι βάσεις και σε λιγότερο από τρία χρόνια τα πρώτα 56χλμ. θα είναι έτοιμα. «Θα παραδώσουμε στους πολίτες έναν αυτοκινητόδρομο που θα εγγυάται την ασφάλεια, γιατί για εμάς το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι υψηλά. Μένουμε συνεπείς σε αυτά που λέμε».
Ο Ε65 ολοκληρώνει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 όπου έχουν ήδη παραδοθεί 14χλμ. στο νότιο τμήμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα.
Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε για τον Ε65: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, για το οποίο επί δύο έτη έγινε μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πλέον, όμως, προχωρά, έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια, και όταν θα ολοκληρωθεί, θα συνδέει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική, ολοκληρώνοντας έτσι, το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που έχει ανάγκη η χώρα».
Δεσμευτικές προσφορές για 3 οδικά έργα ΣΔΙΤ
Μένοντας στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία των έργων ΣΔΙΤ για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ειδικότερα, τόνισε ότι στις 30 Δεκεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.
«Οι διαγωνισμοί έτρεξαν πολύ γρήγορα και θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2022, χρονιά μέσα στην οποία θα στηθούν και τα πρώτα εργοτάξια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Δημοπρατούνται τα 4 μεγάλα οδικά δημόσια έργα
Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.
Προχωράμε στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα
Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στο μεγάλο πακέτο έργων ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο και θα συνδέει με το δίκτυο τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
«Βρισκόμαστε στη φάση της δημοπράτησης. Με τα έργα αυτά συνδέουμε για πρώτη φορά όλα τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για μία πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε logistics centers. Δίνουν βάρος στις οικονομικές, πράσινες μεταφορές. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές» τόνισε.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό που κατασκευάζεται, συμπληρώνουν το παζλ των υποδομών ύψους 6,5δισ. ευρώ.
Η Αττική αλλάζει εικόνα με τα μεγάλα έργα υποδομών
Για τα έργα στην Αττική ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε πως τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας «απλώνονται» στην πόλη, ενώ, επιπλέον, σημείωσε: «Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον και εντός του 2022 θα δημοπρατήσουμε και το έργο της Αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω».
Για τον Πειραιά τόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαφορετικός, με τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό (Δημοτικό θέατρο, Πειραιά, Μανιάτικα) και το Τραμ. «Γενικώς αλλάζουμε όλη την αντίληψη που έχουμε για τις μετακινήσεις μας εντός της Αττικής. Και αυτό γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνεκτικό σχέδιο», ανέφερε. Ο κ. Καραγιάννης είπε ακόμη ότι αρχές του 2022 θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και για ακόμη τρία σημαντικά έργα, για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας και προς το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και για την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως.
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, δουλέψαμε συστηματικά με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και έχουμε πλέον ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο, που είναι ενταγμένο και υπηρετεί ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο. Επίσης, είναι συνδεδεμένο με τις τοπικές ανάγκες και τις κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, ενώ αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο και εναλλακτικό χρηματοδοτικό εργαλείο»
Latest News
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους