
Νέα υποχώρηση κατέγραψε η αξιοπιστία των δρομολογίων των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της δανέζικης εταιρείας αναλύσεων Sea-Intelligence, καθώς τα προβλήματα συμφόρησης παραμένουν στα λιμάνια.
Το Νοέμβριο η αξιοπιστία των δρομολογίων υποχώρησε κατά 0,6% στο 33,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ενώ σε ετήσια βάση η πτώση ήταν 16,4%, ενώ όπως αναφέρει ο αναλυτής στη διάρκεια της χρονιάς το ποσοστό αξιοπιστίας κυμαίνεται μεταξύ 33%- 40%. Ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στα λιμάνια υπολογίστηκε τον Νοέμβριο στις 6,93 ημέρες, ελαφρώς καλύτερα από τις 7,5 ημέρες περίπου που ήταν τον Οκτώβριο. Σύμφωνα πάντα με την Sea-Intelligence το 2020 ο χρόνος καθυστέρησης το 2021 ήταν πάντοτε πάνω από τις 6 ημέρες εκτός απο τον Απρίλιο που έπεσε ελαφρώς κάτω από τις έξι ημέρες, ενώ το 2020 δεν ξεπέρασε ποτέ τις έξι ημέρες. Το 2019 και 2018 κυμαίνονταν από 3,5 μέχρι και τέσσερις ημέρες.
Μaersk η πιο αξιόπιστη
Αναφορικά με την αξιοπιστία της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας ξεχωριστά, η Maersk για έναν ακόμη μήνα είναι η πιο αξιόπιστη μεταξύ 14 εταιρειών τακτικών γραμμών με ποσοστό 46,3% και ακολούθησε η Hamburg Sud με 40,4%και η MSC με 32% περίπου, η οποία είναι και η μόνη από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που έχει ποσοστό αξιοπιστίας μεταξύ 30% και 40%, ενώ άλλες πέντε έχουν ποσοστά αξιοπιστίας μεταξύ 20% και 30%. Οι υπόλοιπες έξι liners έχουν χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας με την Evergreen να καταγράφει το χαμηλότερο με 11,8%.
Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2022 θα εξακολουθήσουν να καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.
Το 2022 αναμένουμε ότι τα προβλήματα συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ θα συνεχιστούν καθώς ο διεθνής στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών δεν αυξάνονται με ρυθμό ανάλογο της ζήτησης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Emile Hoogsteden, εμπορικός διευθυντής στο Port of Rotterdam Authority, με αφορμή την κατάρριψη ενός ρεκόρ στη διακίνηση φορτίων από το Ολλανδικό λιμάνι.
Ειδικότερα το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό που διαχειρίστηκε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Teu. Την προηγούμενη Τετάρτη το ολλανδικό λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, έσπασε το φράγμα των 15 εκατ. «κουτιών» ενώ αναμένεται να καταγράψει άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 8% περίπου σε σύγκριση με το 2020..


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.