Νέα υποχώρηση κατέγραψε η αξιοπιστία των δρομολογίων των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της δανέζικης εταιρείας αναλύσεων Sea-Intelligence, καθώς τα προβλήματα συμφόρησης παραμένουν στα λιμάνια.
Το Νοέμβριο η αξιοπιστία των δρομολογίων υποχώρησε κατά 0,6% στο 33,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ενώ σε ετήσια βάση η πτώση ήταν 16,4%, ενώ όπως αναφέρει ο αναλυτής στη διάρκεια της χρονιάς το ποσοστό αξιοπιστίας κυμαίνεται μεταξύ 33%- 40%. Ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στα λιμάνια υπολογίστηκε τον Νοέμβριο στις 6,93 ημέρες, ελαφρώς καλύτερα από τις 7,5 ημέρες περίπου που ήταν τον Οκτώβριο. Σύμφωνα πάντα με την Sea-Intelligence το 2020 ο χρόνος καθυστέρησης το 2021 ήταν πάντοτε πάνω από τις 6 ημέρες εκτός απο τον Απρίλιο που έπεσε ελαφρώς κάτω από τις έξι ημέρες, ενώ το 2020 δεν ξεπέρασε ποτέ τις έξι ημέρες. Το 2019 και 2018 κυμαίνονταν από 3,5 μέχρι και τέσσερις ημέρες.
Μaersk η πιο αξιόπιστη
Αναφορικά με την αξιοπιστία της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας ξεχωριστά, η Maersk για έναν ακόμη μήνα είναι η πιο αξιόπιστη μεταξύ 14 εταιρειών τακτικών γραμμών με ποσοστό 46,3% και ακολούθησε η Hamburg Sud με 40,4%και η MSC με 32% περίπου, η οποία είναι και η μόνη από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που έχει ποσοστό αξιοπιστίας μεταξύ 30% και 40%, ενώ άλλες πέντε έχουν ποσοστά αξιοπιστίας μεταξύ 20% και 30%. Οι υπόλοιπες έξι liners έχουν χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας με την Evergreen να καταγράφει το χαμηλότερο με 11,8%.
Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2022 θα εξακολουθήσουν να καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.
Το 2022 αναμένουμε ότι τα προβλήματα συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ θα συνεχιστούν καθώς ο διεθνής στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών δεν αυξάνονται με ρυθμό ανάλογο της ζήτησης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Emile Hoogsteden, εμπορικός διευθυντής στο Port of Rotterdam Authority, με αφορμή την κατάρριψη ενός ρεκόρ στη διακίνηση φορτίων από το Ολλανδικό λιμάνι.
Ειδικότερα το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό που διαχειρίστηκε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Teu. Την προηγούμενη Τετάρτη το ολλανδικό λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, έσπασε το φράγμα των 15 εκατ. «κουτιών» ενώ αναμένεται να καταγράψει άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 8% περίπου σε σύγκριση με το 2020..
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,