Το ποσοστό της ανεργίας στη Βραζιλία συνέχισε να συρρικνώνεται την περίοδο από τον Αύγουστο ως τον Οκτώβριο, στο 12,1%, ωστόσο εξακολουθεί να πλήττει κάπου 13 εκατομμύρια ανθρώπους, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες Τρίτη.
Το εθνικό ινστιτούτο στατιστικής IBGE κατέγραψε πτώση του ποσοστού της ανεργίας για έβδομο συνεχόμενο μήνα στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής.
Αφού είχε φθάσει στην κορύφωσή του, στο 14,9%, το πρώτο τρίμηνο του 2021, υποχώρησε στο 13,1% την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου, κατόπιν στο 12,6% από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο.
Η πτώση είναι αξιοσημείωτη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της περασμένης χρονιάς (14,6% την περίοδο από τον Αύγουστο ως τον Οκτώβριο του 2020).
Το ποσοστό που ανακοινώθηκε είναι το χαμηλότερο από το τρίμηνο του Δεκεμβρίου του 2019 ως τον Φεβρουάριο του 2020 (11,8%), όταν ακόμη η πανδημία του νέου κορονοϊού βρισκόταν στην αρχή της.
«Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν εργασία αυξήθηκε σε έξι από τους δέκα τομείς δραστηριότητας, ιδίως στο εμπόριο, στη βιομηχανία και στις υπηρεσίες στέγης και τροφής», εξήγησε η Αντριάνα Μπερινγκί, υπεύθυνη για τις μελέτες για την ανεργία στο IBGE.
Όμως η Βραζιλία, απέραντη χώρα με κάπου 213 εκατομμύρια κατοίκους, συνεχίζει να μετρά 12,9 εκατομμύρια ανέργους, ενώ ο πληθωρισμός, ο οποίος αυξάνεται αλματωδώς, απειλεί να μειώσει δραματικά την αγοραστική δυνατότητα των νοικοκυριών.
«Τα έσοδα των εργαζομένων είναι ολοένα πιο μειωμένα, από τη μια επειδή οι νέες θέσεις εργασίας έχουν χαμηλές αποδοχές, από την άλλη επειδή ο πληθωρισμός αυξήθηκε πολύ τις τελευταίους μήνες», είπε η κυρία Μπερινγκί.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή έφθασε στο 10,74% τον Νοέμβριο, στο υψηλότερο επίπεδο από το 2003.
Σύμφωνα με το IBGE, σχεδόν το 40% του ενεργού πληθυσμού εργάζεται στον ανεπίσημο τομέα –στην παραοικονομία–, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 38 εκατομμύρια ανθρώπους.
Η Βραζιλία εισήλθε σε ύφεση το τρίτο τρίμηνο (–0,1% του ΑΕΠ), που αποδόθηκε κυρίως στην πτώση της αγροδιατροφικής παραγωγής, τομέα που αποτελεί κλειδί για τη βραζιλιάνικη οικονομία.
Οι οικονομολόγοι οι οποίοι ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας Focus που διενεργείται από την κεντρική τράπεζα προβλέπουν ανάπτυξη 4,51% το 2021 αλλά μόλις 0,42% το 2022.
Το 2020, όταν η πανδημία είχε καταφέρει βαρύ χτύπημα στην παγκόσμια οικονομία, το ΑΕΠ της Βραζιλίας είχε συρρικνωθεί κατά 4,1%.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες