
Την παραγωγή του πρώτου κυττάρου μπαταρίας ιόντων λιθίου ανακοίνωσε η σουηδική Northvolt, που με τον τρόπο αυτό γίνεται η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που καταφέρνει να εισέλθει στο δύσκολο κλάδο του σχεδιασμού και της κατασκευής μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.
Το επίτευγμα έλαβε χώρα στο νέο μέγα-εργοστάσιο της εταιρείας στη βόρειο Σουηδία, που αναμένεται να παίξει και πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της Northvolt να κατακτήσει μια σημαντική θέση στον παγκόσμιο κλάδο των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και συνάμα να βάλει και την Ευρώπη… στο χάρτη.
Οι πρώτες μπαταρίες που θα βγουν από την παραγωγή θα παραμείνουν στη μονάδα για να περάσουν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και τις δοκιμές, αλλά ήδη από τις πρώτες ανακοινώσεις ο ενθουσιασμός της διοίκησης της εταιρείας ήταν έκδηλος.
«Το πρώτο κύτταρο είναι μόνο η αρχή. Μέσα στα επόμενα χρόνια προσβλέπουμε στην διεύρυνση της παραγωγής με τρόπο που θα διευκολύνει τη μετάβαση της Ευρώπης στην καθαρή ενέργεια» τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος, Πέτερ Κάρλσον.
Από εκεί και πέρα, εφόσον όλα πάνε καλά, οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες αναμένονται μέσα στην ερχόμενη χρονιά. Στόχος, εξάλλου είναι η παραγωγή μπαταριών συνολικής δυνατότητας 60 GWh, που θα μπορούν να καλύψουν έως και ένα εκατ. οχήματα, στο πλαίσιο της πρόθεσης της Northvolt να φτάσει να ελέγχει το 20% με 25% του μεριδίου αγοράς της Ευρώπης μέχρι το 2030.
Είναι χαρακτηριστικό δε, πως ήδη η λίστα των επίδοξων πελατών που έχει σχηματιστεί είναι σημαντική, δεδομένου πως οι βιομηχανίες αυτοκινήτου έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να προετοιμαστούν για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η σουηδική εταιρεία αριθμεί συμβόλαια αξίας άνω των 30 δισ. δολαρίων με βιομηχανίες όπως η BMW, η Volkswagen, η Volvo Cars, η Polestar, η Scania και η Fluence.
Σημειωτέον πως η ύψους 12 δισ. δολάρια σουηδική εταιρεία μετρά μόλις έξι χρόνια ζωής αλλά ήδη θεωρείται ως η ευρωπαϊκή απάντηση στον κλάδο απέναντι στην αμερικανική Tesla και τις ασιατικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών όπως η Panasonic, η LG Chem και η CATL.


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου