«Λοιπόν τώρα, επιτέλους, είμαστε στον χάρτη», λέει στο BBC ο Φίλιπ Μπαλόα, αναφερόμενος στο Λούντεριτζ, μια πόλη στη νότια Ναμίμπια, εκεί όπου η έρημος συναντά τον ωκεανό.
Η πόλη-λιμάνι είχε γνωρίσει άνθιση παλαιότερα από τα διαμάντια και την αλιεία, αλλά τώρα θυμίζει πόλη-φάντσμα, που πλήττεται από υψηλά ποσοστά ανεργίας και γήρανση των υποδομών.
Ένα προτεινόμενο έργο πράσινου υδρογόνου πρόκειται να είναι «η τρίτη επανάσταση του Λούντεριτζ», αναφέρει ο Μπαλόα, μέλος του δημοτικού συμβουλίου.
Ελπίζει ότι το έργο θα εκπαιδεύσει και θα απασχολήσει ντόπιους, ή «Buchters» όπως αποκαλούν τους εαυτούς τους – μειώνοντας το ποσοστό ανεργίας που ξεπερνά σήμερα το 55%.
«Για μια πόλη που πραγματικά δυσκολεύεται οικονομικά τα τελευταία 10 ή 15, ίσως και περισσότερα χρόνια, αυτό είναι κάτι για το οποίο οι άνθρωποι είναι πραγματικά πολύ ενθουσιασμένοι», λέει.
Σύμφωνα με τα σχέδια, στόχος είναι να παράγονται περίπου 300.000 τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως.
Με απλά λόγια, η ανανεώσιμη ενέργεια από τον ήλιο και τον άνεμο θα χρησιμοποιηθεί για τον διαχωρισμό των μορίων υδρογόνου από το αφαλατωμένο νερό.
Αυτά τα μόρια υδρογόνου στην καθαρή τους μορφή ή σε παράγωγο πράσινης αμμωνίας μπορούν να συνθέσουν μια ποικιλία προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων καυσίμων.
Η εταιρεία Hyphen Hydrogen Energy, πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026 και θα έχει τα δικαιώματα του έργου για 40 χρόνια, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.
Και υποστηρίζει ότι τα τέσσερα χρόνια κατασκευής είναι πιθανό να δημιουργήσουν 15.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 3.000 περισσότερες κατά τη διάρκεια πλήρους λειτουργίας – και ότι το 90% από αυτές θα καλυφθεί από ντόπιους.
Τα έργα υδρογόνου αποτελούν μέρος του σχεδίου του Προέδρου Χέινς Γκέινγκομπ να μεταμορφώσει τη Ναμίμπια
Από την πλευρά του ο Τζέιμς Μνγιούπε οικονομικός σύμβουλος και επίτροπος υδρογόνου στην κυβέρνηση, εξηγεί η τοποθεσία είναι ιδανική, λόγω των εκτεταμένων ηλιακών και αιολικών πόρων και της γειτνίασης με τον ωκεανό, τόσο ως πηγή νερού όσο και ως λιμάνι.
Υπογραμμίζει μάλιστα, ότι όλα αυτά αποτελούν μέρος ενός σχεδίου αλλαγής στη Ναμίμπια: «Ο πρόεδρος ήταν πολύ πρόθυμος να δημιουργήσει ένα σχέδιο οικονομικής ανάκαμψης που να ανταποκρίνεται, να έχει παγκόσμια σημασία και συστημικό χαρακτήρα».
Αυτό αποτελεί μέρος μιας πολύ μεγαλύτερης ανάπτυξης που τροφοδοτείται από το πράσινο υδρογόνο για το οποίο η κυβέρνηση ελπίζει να βρει χρηματοδότηση, επεκτείνοντας τη γεωργία, τα logistics και την ενέργεια. Ο κ. Μνγιούπε κάνει λόγο για πράσινα τρένα και αγωγούς υδρογόνου για εμπόριο με γειτονικές χώρες.
Υπάρχουν ελπίδες δημιουργίας ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, τόσο για εξαγωγή όσο και ως εναλλακτική λύση στην εισαγόμενη ενέργεια άνθρακα από τη Νότια Αφρική.
«Η ιδέα είναι να μετατραπεί η Ναμίμπια όχι απλώς σε ένα πράσινο κόμβο υδρογόνου, αλλά σε μια μονάδα παραγωγής ενέργειας της βιομηχανίας συνθετικών καυσίμων», λέει.
Ο αντίκτυπος αναμένεται να είναι διεθνής, με συμφωνίες που έχουν ήδη υπογραφεί με τη Γερμανία, το Βέλγιο και το Ρότερνταμ στην Ολλανδία.
Αυτό συνοδεύεται από ορισμένες συμφωνίες χρηματοδότησης, αλλά η Ναμίμπια εξετάζει περισσότερες επιλογές, όπως πράσινα ή βιώσιμα ομόλογα.
Για να δούμε το μέγεθος της επένδυσης – το συνολικό ΑΕΠ της Ναμίμπια το 2020 ήταν μόλις 10,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αρχίσουν να μας παίρνουν στα σοβαρά ως εμπορικό εταίρο και όχι ως καθαρό αποδέκτη αναπτυξιακής βοήθειας», λέει ο κ. Μνγιούπε. «Για τον απλό κάτοικο της Ναμίμπια, αυτό σημαίνει ελπίδα».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»