Υπερδιπλασίασαν τις επενδύσεις τους σε αγορές second hand πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 σε σύγκριση με το 2020 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Ειδικότερα στη διάρκεια του 2021 τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα επένδυσαν 7,58 δις. δολ για την αγορά 375 πλοίων όταν το 2020 είχαν διαθέσει 3,41 δις δολ για την απόκτηση 221 πλοίων. Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν μεταξύ άλλων 230 Bulkers , 101 δεξαμενόπλοια και 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για άλλη μια χρονιά πρωταγωνίστησαν στις αγορές πλοίων με τους κινέζους ανταγωνιστές να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με αγορές 328 πλοία αξίας 4,9 δισ δολ.
Συνολικά το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε λίγο πριν την αλλαγή χρόνου ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking άλλαξαν χέρια φέτος 1.924 πλοία συνολικής αξίας 31,96 δις. δολ ενώ πέρυσι άλλαξαν χέρια 1.184 πλοία συνολικής αξίας 16,64 δισ. δολ., ελαφρώς λιγότερα από ό,τι το 2019 όταν άλλαξαν χέρια 1.392 πλοία συνολικής αξίας 18,52 δισ. δολ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 καταγράφηκαν οι περισσότερες συναλλαγές της τελευταίας εξαετίας τουλάχιστον.
Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς πολλές συναλλαγές «πάγωσαν» λόγω της εμφάνισης της πανδημίας.
Εκτόξευση τιμών
Φέτος η «όρεξη» για επενδύσεις επανήλθε με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν και οι τιμές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι αξίες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διπλασιάσθηκαν μέσα σε μια χρονιά σε ορισμένες περιπτώσεις σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xcluciv. Ειδικότερα όπως επισημαίνει στην τελευταία αναφορά του ο ναυλομεσιτικός οίκος τα περισσότερα κέρδη κατέγραψαν τα πλοία ηλικίας 15 ετών με τα capes να καταγράφουν άνοδο της αξίας του κατά 70%, τα panamaxes 100% τα supramaxes 130% και τα handysizes άνοδο 110%. Για παράδειγμα το πρώην «Cape Elise» 174.000 dwt χωρητικότητας και έτους ναυπήγησης 2005, πουλήθηκε στα 10,5 εκατ. δολ το Δεκέμβριο του 2020 ενώ το περίπου ιδίων χαρακτηριστικών «C H S Magnificence» 172.000 dwt, 2006 πουλήθηκε στα μέσα Οκτωβρίου του 2021 στα 19,5 εκατ. δολ. Στην κατηγορία των panamax το πρώην «CMB Sakura», 75.000 DWT, 2006 , πουλήθηκε 8 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2020 ενώ το «Coral Diamond», 76.000 dwt, 2007 πουλήθηκε 16,2 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2021.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»