![Ελληνες εφοπλιστές – Ρεκόρ επενδύσεων 7,5 δισ. δολ. για αγορές πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/container-ship-16x92-1.jpg)
Υπερδιπλασίασαν τις επενδύσεις τους σε αγορές second hand πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 σε σύγκριση με το 2020 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Ειδικότερα στη διάρκεια του 2021 τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα επένδυσαν 7,58 δις. δολ για την αγορά 375 πλοίων όταν το 2020 είχαν διαθέσει 3,41 δις δολ για την απόκτηση 221 πλοίων. Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν μεταξύ άλλων 230 Bulkers , 101 δεξαμενόπλοια και 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για άλλη μια χρονιά πρωταγωνίστησαν στις αγορές πλοίων με τους κινέζους ανταγωνιστές να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με αγορές 328 πλοία αξίας 4,9 δισ δολ.
Συνολικά το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε λίγο πριν την αλλαγή χρόνου ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking άλλαξαν χέρια φέτος 1.924 πλοία συνολικής αξίας 31,96 δις. δολ ενώ πέρυσι άλλαξαν χέρια 1.184 πλοία συνολικής αξίας 16,64 δισ. δολ., ελαφρώς λιγότερα από ό,τι το 2019 όταν άλλαξαν χέρια 1.392 πλοία συνολικής αξίας 18,52 δισ. δολ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 καταγράφηκαν οι περισσότερες συναλλαγές της τελευταίας εξαετίας τουλάχιστον.
Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς πολλές συναλλαγές «πάγωσαν» λόγω της εμφάνισης της πανδημίας.
Εκτόξευση τιμών
Φέτος η «όρεξη» για επενδύσεις επανήλθε με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν και οι τιμές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι αξίες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διπλασιάσθηκαν μέσα σε μια χρονιά σε ορισμένες περιπτώσεις σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xcluciv. Ειδικότερα όπως επισημαίνει στην τελευταία αναφορά του ο ναυλομεσιτικός οίκος τα περισσότερα κέρδη κατέγραψαν τα πλοία ηλικίας 15 ετών με τα capes να καταγράφουν άνοδο της αξίας του κατά 70%, τα panamaxes 100% τα supramaxes 130% και τα handysizes άνοδο 110%. Για παράδειγμα το πρώην «Cape Elise» 174.000 dwt χωρητικότητας και έτους ναυπήγησης 2005, πουλήθηκε στα 10,5 εκατ. δολ το Δεκέμβριο του 2020 ενώ το περίπου ιδίων χαρακτηριστικών «C H S Magnificence» 172.000 dwt, 2006 πουλήθηκε στα μέσα Οκτωβρίου του 2021 στα 19,5 εκατ. δολ. Στην κατηγορία των panamax το πρώην «CMB Sakura», 75.000 DWT, 2006 , πουλήθηκε 8 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2020 ενώ το «Coral Diamond», 76.000 dwt, 2007 πουλήθηκε 16,2 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2021.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023