Κάτω από τις 200.000 μειώθηκαν οι αιτήσεις ανεργίας στις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα, υποδηλώνοντας ότι η αγορά εργασίας παραμένει ισχυρή στον απόηχο της περσινής ύφεσης λόγω της πανδημίας.
Οι αιτήσεις για ανεργία μειώθηκαν κατά 8.000 σε 198.000, σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας. Ο μέσος όρος των τεσσάρων εβδομάδων μειώθηκε σε λίγο πάνω από τις 199.000, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 1969.
Οι αριθμοί υποδηλώνουν ότι η ταχέως διαδεδομένη παραλλαγή Όμικρον δεν έχει ακόμη προκαλέσει κύμα απολύσεων, επισημαίνει το AP.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ – Σε προπανδημικά επίπεδα οι αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας
Συνολικά, 1,7 εκατομμύρια Αμερικανοί λάμβαναν επίδομα ανεργίας την εβδομάδα που έληξε στις 18 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό από τον Μάρτιο του 2020, όταν η πανδημία άρχιζε να επηρεάζει την οικονομία των ΗΠΑ και μειώθηκε κατά 140.000 από την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι αριθμοί των εβδομαδιαίων αιτήσεων, που αποτελούν ένδειξη για απολύσεις, μειώνονται σταθερά κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους. Οι εργοδότες διστάζουν να αφήσουν τους εργαζομένους να φύγουν σε μια εποχή που είναι τόσο δύσκολο να βρουν αντικαταστάτες. Οι ΗΠΑ είχαν σχεδόν ρεκόρ 11 εκατομμυρίων νέων διαθέσιμων θέσεων εργασίας τον Οκτώβριο και 4,2 εκατομμύρια Αμερικανοί εγκατέλειψαν τις δουλειές τους εξαιτίας των πολλών ευκαιριών που είχαν να αλλάξουν δουλειά.
Η αγορά εργασίας έχει ανακάμψει από τη σύντομη αλλά έντονη ύφεση του κορωνοϊού του περασμένου έτους. Όταν εμφανίστηκε η COVID-19, τα lockdown κράτησαν τους καταναλωτές στα σπίτια τους και πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν ή μείωσαν τις ώρες λειτουργίας. Οι εργοδότες μείωσαν κατά περισσότερο από 22 εκατομμύρια τις θέσεις εργασίας τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 και το ποσοστό ανεργίας εκτοξεύτηκε στο 14,8%.
Ωστόσο, οι τεράστιες κρατικές δαπάνες -και τελικά η κυκλοφορία των εμβολίων- επανέφεραν την οικονομία σε επίπεδα κανονικότητας. Από τον Απρίλιο του 2020 επανήλθαν 18,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Η έκθεση για τις θέσεις εργασίας του Δεκεμβρίου, που θα δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να δείξει ότι η οικονομία δημιούργησε άλλες 374.000 θέσεις εργασίας αυτόν τον μήνα.
Το ποσοστό ανεργίας έχει πέσει στο 4,2%, κοντά σε αυτό που οι οικονομολόγοι θεωρούν πλήρη απασχόληση.
Latest News
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα