Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά του λιανεμπορίου την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα για την κίνηση της πειραϊκής αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς την οποία πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.
Αποδείχτηκε, πως η όποια κινητικότητα στους δρόμους δεν αποτυπώθηκε στους τζίρους των καταστημάτων, αναφέρεται χαρακτηριστικά, με τους εμπόρους να αποδίδουν τις χαμηλότερες πωλήσεις, τόσο στην έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού, όσο και στο βαρύ κόστος των λογαριασμών ενέργειας που επηρεάζουν καθοριστικά το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.
Οι πωλήσεις που παρουσίασαν φέτος στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ήταν σαφώς χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2019, αλλά οπωσδήποτε καλύτερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα του 2020, όπου τα καταστήματα λειτούργησαν για λίγες μέρες με τη μέθοδο του click away, σημειώνεται.
Αναλυτικότερα:
- Για το 66,67% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ για το 27,45% παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
- Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους μειώθηκαν, το 32,35% είχε πτώση έως και 20%, το 26,47% κατέγραψε συρρίκνωση τζίρου 21-40%, το 20,59% είχε ιδιαίτερα ισχυρή μείωση 41%-60% και ένα 20,59% δήλωσε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
- Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (72,55%), ενώ για ποσοστό 21,57%, η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
- Ο εμπορικός κόσμος σε υψηλό ποσοστό 90,20% είχε καλύτερες προσδοκίες για την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο και περίμενε μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση σε σχέση με το 2019.
- Το 56,86% των επιχειρηματιών πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, ενώ 43,14 δεν διάθεσε τα είδη του σε χαμηλότερες τιμές.
Τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας που προήλθαν από επιχειρήσεις με είδη γυναικείας, ανδρικής και παιδικής ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, λευκών ειδών, ειδών δώρων σπιτιού, οπτικών, κοσμημάτων, καλλυντικών, αθλητικών ειδών κ.ά., σχετίζονται με τις επικρατούσες συνθήκες που τελικά καθορίζουν την αγοραστική συμπεριφορά, τόσο σε σχέση με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τα μέτρα που επιβάλλονται, όσο και σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Latest News
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις