Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά του λιανεμπορίου την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα για την κίνηση της πειραϊκής αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς την οποία πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.

Αποδείχτηκε, πως η όποια κινητικότητα στους δρόμους δεν αποτυπώθηκε στους τζίρους των καταστημάτων, αναφέρεται χαρακτηριστικά, με τους εμπόρους να αποδίδουν τις χαμηλότερες πωλήσεις, τόσο στην έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού, όσο και στο βαρύ κόστος των λογαριασμών ενέργειας που επηρεάζουν καθοριστικά το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.

Οι πωλήσεις που παρουσίασαν φέτος στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ήταν σαφώς χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2019, αλλά οπωσδήποτε καλύτερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα του 2020, όπου τα καταστήματα λειτούργησαν για λίγες μέρες με τη μέθοδο του click away, σημειώνεται.

Αναλυτικότερα:

  • Για το 66,67% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ για το 27,45% παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
  • Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους μειώθηκαν, το 32,35% είχε πτώση έως και 20%, το 26,47% κατέγραψε συρρίκνωση τζίρου 21-40%, το 20,59% είχε ιδιαίτερα ισχυρή μείωση 41%-60% και ένα 20,59% δήλωσε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
  • Η καλύτερη περίοδος  των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (72,55%), ενώ για ποσοστό 21,57%, η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
  • Ο εμπορικός κόσμος σε υψηλό ποσοστό 90,20% είχε καλύτερες προσδοκίες για την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο και περίμενε μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση σε σχέση με το 2019.
  • Το 56,86% των επιχειρηματιών πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, ενώ 43,14 δεν διάθεσε τα είδη του σε χαμηλότερες τιμές.

Τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας που προήλθαν από επιχειρήσεις με είδη γυναικείας, ανδρικής και παιδικής ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, λευκών ειδών, ειδών δώρων σπιτιού, οπτικών, κοσμημάτων, καλλυντικών, αθλητικών ειδών κ.ά., σχετίζονται με τις επικρατούσες συνθήκες που τελικά καθορίζουν την αγοραστική συμπεριφορά, τόσο σε σχέση με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τα μέτρα που επιβάλλονται, όσο και σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Επιχειρήσεις |

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται

Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Μασούτης: Πώς προχωρά το deal με τον Κρητικό – Εγκαίνια για το project των 30 εκατ. στις Τρεις Γέφυρες
Επιχειρήσεις |

Πώς προχωρά το deal Μασούτης - Κρητικός – Εγκαίνια για το project των 30 εκατ. στις Τρεις Γέφυρες

Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της Μασούτης με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός – Κόβει «κορδέλα» το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες – Έρχεται νέo κατάστημα σε περιοχή έκπληξη