
Παραμονές Χριστουγέννων υπογράφηκε τελικά η απόφαση του ΥΠΕΝ, βάσει της οποίας τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στα πρανή της διώρυγας Κορίνθου εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η εξαίρεση δίδεται για δύο έτη λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης που αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.
Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κατολίσθηση στη διώρυγα τον Νοέμβριο του 2020 _ αν και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2018 _ ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη έναρξη των εργασιών εντός του Ιανουαρίου, όπως είχε δηλώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς.
Της απόφασης του ΥΠΕΝ είχε προηγηθεί στις 10 Δεκεμβρίου η έγκριση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου του Τεχνικού Φακέλου του έργου. Το έργο αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές της διώρυγας της Κορίνθου (από την πλευρά της Πελοποννήσου) κατά την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021 με αποκορύφωμα την 3η Φεβρουαρίου 2021 οπότε και η μεγάλη κατολίσθηση που σημειώθηκε εκτιμήθηκε ότι φτάνει, σε όγκο, περίπου στα 15.000 με 20.000 κυβικά μέτρα (m3). Ως αποτέλεσμα των διαδοχικών φαινομένων η διώρυγα παραμένει κλειστή.
Τα έργα επισκευής αφορούν σε εκσκαφές στα πρανή, συνοδευόμενες και από κατάλληλες συγκολλήσεις, αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, επιφανειακές διαμορφώσεις με μόνιμους δρόμους κίνησης ακόμα και βαρέων οχημάτων και τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα για τη διευθέτηση των επιφανειακών υδάτων. Επίσης, περιλαμβάνουν εργασίες ενίσχυσης του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας μεταφοράς λυμάτων Λουτρακίου προς τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, αλλά και νέο τοίχο για την προστασία από τους κυματισμούς με τον οποίο αποκαθίσταται η διατομή της διώρυγας προς την πλευρά του πρανούς της Πελοποννήσου.
Ακόμη θα πρέπει να ενισχυθεί η θεμελίωση του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ευστάθειας, με διαμορφώσεις των πρανών, να γίνει αποκομιδή των υλικών που προέκυψαν από τις καταπτώσεις των βράχων με πλωτά μέσα, αλλά και καθαρισμός του πυθμένα κλπ.
Εντός δύο ετών, δηλαδή έως τα τέλη του 2023, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από δημόσια διαβούλευση με το κοινό καθώς και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA