Παραμονές Χριστουγέννων υπογράφηκε τελικά η απόφαση του ΥΠΕΝ, βάσει της οποίας τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στα πρανή της διώρυγας Κορίνθου εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η εξαίρεση δίδεται για δύο έτη λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης που αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.
Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κατολίσθηση στη διώρυγα τον Νοέμβριο του 2020 _ αν και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2018 _ ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη έναρξη των εργασιών εντός του Ιανουαρίου, όπως είχε δηλώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς.
Της απόφασης του ΥΠΕΝ είχε προηγηθεί στις 10 Δεκεμβρίου η έγκριση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου του Τεχνικού Φακέλου του έργου. Το έργο αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές της διώρυγας της Κορίνθου (από την πλευρά της Πελοποννήσου) κατά την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021 με αποκορύφωμα την 3η Φεβρουαρίου 2021 οπότε και η μεγάλη κατολίσθηση που σημειώθηκε εκτιμήθηκε ότι φτάνει, σε όγκο, περίπου στα 15.000 με 20.000 κυβικά μέτρα (m3). Ως αποτέλεσμα των διαδοχικών φαινομένων η διώρυγα παραμένει κλειστή.
Τα έργα επισκευής αφορούν σε εκσκαφές στα πρανή, συνοδευόμενες και από κατάλληλες συγκολλήσεις, αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, επιφανειακές διαμορφώσεις με μόνιμους δρόμους κίνησης ακόμα και βαρέων οχημάτων και τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα για τη διευθέτηση των επιφανειακών υδάτων. Επίσης, περιλαμβάνουν εργασίες ενίσχυσης του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας μεταφοράς λυμάτων Λουτρακίου προς τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, αλλά και νέο τοίχο για την προστασία από τους κυματισμούς με τον οποίο αποκαθίσταται η διατομή της διώρυγας προς την πλευρά του πρανούς της Πελοποννήσου.
Ακόμη θα πρέπει να ενισχυθεί η θεμελίωση του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ευστάθειας, με διαμορφώσεις των πρανών, να γίνει αποκομιδή των υλικών που προέκυψαν από τις καταπτώσεις των βράχων με πλωτά μέσα, αλλά και καθαρισμός του πυθμένα κλπ.
Εντός δύο ετών, δηλαδή έως τα τέλη του 2023, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από δημόσια διαβούλευση με το κοινό καθώς και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ