Βαριά πέφτει πάνω στην κρουαζιέρα η σκιά της παραλλαγής Ομικρον, με δεκάδες κρούσματα να εντοπίζονται σε κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην Καραϊβική αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι εταιρείες κρουαζιέρας υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν πλάνα ταξιδιών, να ακυρώσουν κρουαζιέρες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ταξίδια έμειναν στη μέση και τα πλοία επέστρεψαν στα λιμάνια αναχώρησης. Παράλληλα, χιλιάδες επιβάτες μπήκαν σε καραντίνα και επανεξετάζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Στη χώρα μας αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες είναι μία στασιμότητα στις νέες κρατήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργο Κουμπενά. Ο ίδιος μιλώντας στα «ΝΕΑ» εκτιμά ότι μετά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν, οι κρατήσεις θα «ξυπνήσουν» και πάλι.
Λίγο πιο απαισιόδοξος είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου. Ηδη, όπως λέει, tour operators από τη Βρετανία, την Ελβετία και εν μέρει από τη Γερμανία αναστέλλουν νέες κρατήσεις ή ακυρώνουν και παλαιότερες, για την πρώτη περίοδο έναρξης της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο εν γένει.
Η κατάσταση προβληματίζει τον κλάδο παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας Cunard και P&O έγιναν οι πρώτες που απαιτούν υποχρεωτικά εμβόλια κατά του Covid-19 συν την προστασία με ενισχυτικά εμβόλια, μετά την ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά τεστ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όλοι οι επιβάτες που σκόπευαν να επιβιβαστούν στο Queen Mary 2 στις 14 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν με επιστολή από την Cunard ότι για να ταξιδέψουν «πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πλήρως με αναμνηστικό εμβολιασμό τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από το ταξίδι». Επιπλέον, αναφέρεται στην επιστολή ότι από όλους τους επιβάτες θα ζητηθεί αρνητικό τεστ Covid-19 πριν από την επιβίβαση.
Η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων από αυτή τη στιγμή έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Επισημαίνεται ότι περισσότερα από 60 κρουαζιερόπλοια έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα παρακολούθησης και έρευνας από τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, εξαιτίας της καταγραφής κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού σε αυτά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της κυριότερης ομοσπονδιακής υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ. Αυτά τα εξήντα πλοία ξεπέρασαν το «όριο» που θέτουν τα CDC για να αρχίσει να διενεργείται έρευνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Washington Post», σε αρκετά από αυτά τα πλοία απαγορεύθηκε να ελλιμενιστούν σε διάφορα λιμάνια της Καραϊβικής και του Μεξικού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου Koningsdam της Holland America Line, το οποίο αναγκάστηκε να φύγει από το Puerto Vallarta στο Μεξικό στις 23 Δεκεμβρίου, αφού οι Αρχές αρνήθηκαν την αποβίβαση των επιβατών λόγω κρουσμάτων Covid στο πλοίο.
Συντονισμός των λιμανιών
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Κόντε, εκτός από τις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κλείνουν λιμάνια. Ηδη στα Κανάρια Νησιά έχουν μειώσει τον αριθμό των λιμανιών που μπορεί να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια, ενώ και στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα μείωσαν τον αριθμό των «mega» πλοίων σε ένα από δύο ή τρία που δέχονταν την ημέρα ανά λιμάνι και τώρα δεν δέχονται πάνω από 1.500-1.800 επιβάτες την ημέρα.
Ο κ. Κόντες δεν αποκλείει την περίπτωση η Νορβηγία να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που θα κλείσει τα λιμάνια της, σημειώνοντας πως κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και στη Νότιο Αφρική. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το κρουαζιερόπλοιο της Azamara Pursuit που φιλοξενούνταν στην Πρέβεζα και αναχώρησε για κρουαζιέρες στη Νότιο Αφρική επιστρέφει τελικά στην Πρέβεζα καθώς ακυρώθηκαν τα ταξίδια.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κουμπενάς θεωρεί ότι ενόψει της νέας σεζόν το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στη χώρα μας παραμένει πολύ υψηλό, επισημαίνοντας την ανάγκη βελτίωσης τους συστήματος κρατήσεων θέσεων στα λιμάνια, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση που παρατηρείται συνήθως κατά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Η ευθύνη των λιμενικών αρχών, υπογραμμίζει, «είναι σημαντική προκειμένου να μπει τάξη».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η COSCO: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς