
Βαριά πέφτει πάνω στην κρουαζιέρα η σκιά της παραλλαγής Ομικρον, με δεκάδες κρούσματα να εντοπίζονται σε κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην Καραϊβική αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι εταιρείες κρουαζιέρας υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν πλάνα ταξιδιών, να ακυρώσουν κρουαζιέρες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ταξίδια έμειναν στη μέση και τα πλοία επέστρεψαν στα λιμάνια αναχώρησης. Παράλληλα, χιλιάδες επιβάτες μπήκαν σε καραντίνα και επανεξετάζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Στη χώρα μας αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες είναι μία στασιμότητα στις νέες κρατήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργο Κουμπενά. Ο ίδιος μιλώντας στα «ΝΕΑ» εκτιμά ότι μετά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν, οι κρατήσεις θα «ξυπνήσουν» και πάλι.
Λίγο πιο απαισιόδοξος είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου. Ηδη, όπως λέει, tour operators από τη Βρετανία, την Ελβετία και εν μέρει από τη Γερμανία αναστέλλουν νέες κρατήσεις ή ακυρώνουν και παλαιότερες, για την πρώτη περίοδο έναρξης της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο εν γένει.
Η κατάσταση προβληματίζει τον κλάδο παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας Cunard και P&O έγιναν οι πρώτες που απαιτούν υποχρεωτικά εμβόλια κατά του Covid-19 συν την προστασία με ενισχυτικά εμβόλια, μετά την ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά τεστ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όλοι οι επιβάτες που σκόπευαν να επιβιβαστούν στο Queen Mary 2 στις 14 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν με επιστολή από την Cunard ότι για να ταξιδέψουν «πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πλήρως με αναμνηστικό εμβολιασμό τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από το ταξίδι». Επιπλέον, αναφέρεται στην επιστολή ότι από όλους τους επιβάτες θα ζητηθεί αρνητικό τεστ Covid-19 πριν από την επιβίβαση.
Η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων από αυτή τη στιγμή έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Επισημαίνεται ότι περισσότερα από 60 κρουαζιερόπλοια έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα παρακολούθησης και έρευνας από τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, εξαιτίας της καταγραφής κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού σε αυτά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της κυριότερης ομοσπονδιακής υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ. Αυτά τα εξήντα πλοία ξεπέρασαν το «όριο» που θέτουν τα CDC για να αρχίσει να διενεργείται έρευνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Washington Post», σε αρκετά από αυτά τα πλοία απαγορεύθηκε να ελλιμενιστούν σε διάφορα λιμάνια της Καραϊβικής και του Μεξικού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου Koningsdam της Holland America Line, το οποίο αναγκάστηκε να φύγει από το Puerto Vallarta στο Μεξικό στις 23 Δεκεμβρίου, αφού οι Αρχές αρνήθηκαν την αποβίβαση των επιβατών λόγω κρουσμάτων Covid στο πλοίο.
Συντονισμός των λιμανιών
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Κόντε, εκτός από τις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κλείνουν λιμάνια. Ηδη στα Κανάρια Νησιά έχουν μειώσει τον αριθμό των λιμανιών που μπορεί να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια, ενώ και στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα μείωσαν τον αριθμό των «mega» πλοίων σε ένα από δύο ή τρία που δέχονταν την ημέρα ανά λιμάνι και τώρα δεν δέχονται πάνω από 1.500-1.800 επιβάτες την ημέρα.
Ο κ. Κόντες δεν αποκλείει την περίπτωση η Νορβηγία να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που θα κλείσει τα λιμάνια της, σημειώνοντας πως κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και στη Νότιο Αφρική. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το κρουαζιερόπλοιο της Azamara Pursuit που φιλοξενούνταν στην Πρέβεζα και αναχώρησε για κρουαζιέρες στη Νότιο Αφρική επιστρέφει τελικά στην Πρέβεζα καθώς ακυρώθηκαν τα ταξίδια.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κουμπενάς θεωρεί ότι ενόψει της νέας σεζόν το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στη χώρα μας παραμένει πολύ υψηλό, επισημαίνοντας την ανάγκη βελτίωσης τους συστήματος κρατήσεων θέσεων στα λιμάνια, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση που παρατηρείται συνήθως κατά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Η ευθύνη των λιμενικών αρχών, υπογραμμίζει, «είναι σημαντική προκειμένου να μπει τάξη».


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες