Βαριά πέφτει πάνω στην κρουαζιέρα η σκιά της παραλλαγής Ομικρον, με δεκάδες κρούσματα να εντοπίζονται σε κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην Καραϊβική αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι εταιρείες κρουαζιέρας υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν πλάνα ταξιδιών, να ακυρώσουν κρουαζιέρες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ταξίδια έμειναν στη μέση και τα πλοία επέστρεψαν στα λιμάνια αναχώρησης. Παράλληλα, χιλιάδες επιβάτες μπήκαν σε καραντίνα και επανεξετάζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Στη χώρα μας αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες είναι μία στασιμότητα στις νέες κρατήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργο Κουμπενά. Ο ίδιος μιλώντας στα «ΝΕΑ» εκτιμά ότι μετά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν, οι κρατήσεις θα «ξυπνήσουν» και πάλι.
Λίγο πιο απαισιόδοξος είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου. Ηδη, όπως λέει, tour operators από τη Βρετανία, την Ελβετία και εν μέρει από τη Γερμανία αναστέλλουν νέες κρατήσεις ή ακυρώνουν και παλαιότερες, για την πρώτη περίοδο έναρξης της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο εν γένει.
Η κατάσταση προβληματίζει τον κλάδο παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας Cunard και P&O έγιναν οι πρώτες που απαιτούν υποχρεωτικά εμβόλια κατά του Covid-19 συν την προστασία με ενισχυτικά εμβόλια, μετά την ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά τεστ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όλοι οι επιβάτες που σκόπευαν να επιβιβαστούν στο Queen Mary 2 στις 14 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν με επιστολή από την Cunard ότι για να ταξιδέψουν «πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πλήρως με αναμνηστικό εμβολιασμό τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από το ταξίδι». Επιπλέον, αναφέρεται στην επιστολή ότι από όλους τους επιβάτες θα ζητηθεί αρνητικό τεστ Covid-19 πριν από την επιβίβαση.
Η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων από αυτή τη στιγμή έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Επισημαίνεται ότι περισσότερα από 60 κρουαζιερόπλοια έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα παρακολούθησης και έρευνας από τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, εξαιτίας της καταγραφής κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού σε αυτά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της κυριότερης ομοσπονδιακής υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ. Αυτά τα εξήντα πλοία ξεπέρασαν το «όριο» που θέτουν τα CDC για να αρχίσει να διενεργείται έρευνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Washington Post», σε αρκετά από αυτά τα πλοία απαγορεύθηκε να ελλιμενιστούν σε διάφορα λιμάνια της Καραϊβικής και του Μεξικού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου Koningsdam της Holland America Line, το οποίο αναγκάστηκε να φύγει από το Puerto Vallarta στο Μεξικό στις 23 Δεκεμβρίου, αφού οι Αρχές αρνήθηκαν την αποβίβαση των επιβατών λόγω κρουσμάτων Covid στο πλοίο.
Συντονισμός των λιμανιών
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Κόντε, εκτός από τις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κλείνουν λιμάνια. Ηδη στα Κανάρια Νησιά έχουν μειώσει τον αριθμό των λιμανιών που μπορεί να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια, ενώ και στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα μείωσαν τον αριθμό των «mega» πλοίων σε ένα από δύο ή τρία που δέχονταν την ημέρα ανά λιμάνι και τώρα δεν δέχονται πάνω από 1.500-1.800 επιβάτες την ημέρα.
Ο κ. Κόντες δεν αποκλείει την περίπτωση η Νορβηγία να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που θα κλείσει τα λιμάνια της, σημειώνοντας πως κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και στη Νότιο Αφρική. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το κρουαζιερόπλοιο της Azamara Pursuit που φιλοξενούνταν στην Πρέβεζα και αναχώρησε για κρουαζιέρες στη Νότιο Αφρική επιστρέφει τελικά στην Πρέβεζα καθώς ακυρώθηκαν τα ταξίδια.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κουμπενάς θεωρεί ότι ενόψει της νέας σεζόν το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στη χώρα μας παραμένει πολύ υψηλό, επισημαίνοντας την ανάγκη βελτίωσης τους συστήματος κρατήσεων θέσεων στα λιμάνια, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση που παρατηρείται συνήθως κατά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Η ευθύνη των λιμενικών αρχών, υπογραμμίζει, «είναι σημαντική προκειμένου να μπει τάξη».
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη