![Ηλεκτροκίνηση – Πήρε… τα πάνω της το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/electric-charge-g879abcf42_1920.jpg)
Η πορεία προς τη βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μία εποχή όπου η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, τις ισορροπίες και τον τρόπο λειτουργίας πολλών κατασκευαστών, το 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί ως το έτος που υπήρξε η μεγαλύτερη ώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Τα πλάνα είναι σαφή, με τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν διαρκώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά. Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί σχέδιο, με το μέλλον να είναι μόνο ηλεκτρικό. Διοίκηση και εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να «πατήσουν γκάζι» για να προλάβουν τις εξελίξεις, οι οποίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς.
Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση
Ενώ τα προβλήματα με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να υπάρχουν, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος, άσχετα εάν υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών που θέλει τους συμβατικούς κινητήρες και τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης. Ο κλάδος της κινητικότητας προάγει μία σειρά από καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για την απόλυτη ασφάλεια οδηγού και επιβατών, ενώ αναπτύσσονται διαρκώς προηγμένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης.
Κίνητρα από τις κυβερνήσεις
Οι κυβερνήσεις έχουν θεσπίσει κανονισμούς και κίνητρα για να επιταχύνουν τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το πρόγραμμά της «Fit for 55», το οποίο επιδιώκει τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Οι μεγάλοι δήμοι σε όλη την Ευρώπη εργάζονται για να μειώσουν τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων και το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεών τους. Το Παρίσι ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για να ενημερώσει το δίκτυο ποδηλάτων του και να μετατρέψει 50 χιλιόμετρα λωρίδων αυτοκινήτων σε ποδηλατόδρομους, ενώ πολλές πόλεις απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας.
Ευαισθητοποιούνται οι καταναλωτές
Η συμπεριφορά και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλάζει διαρκώς και πλέον αποδέχονται ευκολότερα εναλλακτικούς και βιώσιμους τρόπους κινητικότητας. Τα ταξίδια στην πόλη με κοινόχρηστα ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ αυξάνονται διαρκώς και η τελευταία έρευνα καταναλωτών της McKinsey δείχνει ότι η μέση χρήση ποδηλάτων μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 10% στον κόσμο μετά την πανδημία σε σχέση με τα ποσοστά προ πανδημίας.
Επιταχύνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν την ταχύτητα της καινοτομίας και αναπτύσσουν νέες έννοιες ηλεκτρικής και αυτόνομης κινητικότητας, επενδύοντας τεράστια ποσά. Γενικά, στο 2021, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ημερομηνία λήξης για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει τις προθέσεις τους να σταματήσουν να επενδύουν σε νέες πλατφόρμες και μοντέλα ICE, με τα περισσότερα να έχουν ημερομηνία λήξης παραγωγής. Η νοοτροπία των καταναλωτών, επίσης, έχει μετατοπιστεί προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.
Η Ευρώπη, ως μία αγορά με θετικές τάσεις καταναλωτικής ζήτησης, θα ηλεκτριστεί ταχύτερα και αναμένεται να παραμείνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρκετές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των πωλήσεων ICE έως το 2030. Σύμφωνα με αυτό, επτά κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί για αποκλειστική πώληση EV έως το 2030 εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στο πιο πιθανό σενάριο η Ευρώπη θα φτάσει περίπου το 75% μερίδιο αγοράς EV έως το 2030.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης