Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης έφτασε στις 86,1 μονάδες από τις 88,9 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας.

Κατά την εβδομάδα αυτή μείωση παρουσίασαν οι επιδόσεις του χρηματοοικονομικού υποκλάδου (κατά 3 μονάδες), της υγείας (κατά 1,1 μονάδες), της κινητικότητας (κατά 0,5 μονάδες) και της ζήτησης / κατανάλωσης (κατά 0,3 μονάδες). Ο μόνος υποκλάδος που σημείωσε αύξηση είναι αυτός της αγοράς εργασίας (κατά 2,1 μονάδες).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο δείκτης της υγείας παρουσιάζει επιδείνωση εξαιτίας της αύξησης του μέσου όρου του ημερήσιου πλήθους κρουσμάτων από covid-19 κατά την εβδομάδα αυτή (5.828 κρούσματα κατά μέσο όρο κάθε μέρα, από 4.456 κρούσματα την προηγούμενη εβδομάδα) και της αύξησης του δείκτη θετικότητας, ενώ από την άλλη μεριά σημειώθηκε βελτίωση στο πλήθος των ημερήσιων θανάτων λόγω της πανδημίας (από 91,9 κατά μέσο όρο κάθε μέρα σε 76,9 κατά μέσο όρο κάθε μέρα).

Δεν υπάρχει ανανέωση των στοιχείων για την Ευρωζώνη κατά την εβδομάδα αυτήν από την Oxford Economic

Πανδημία και Οικονομία 

Μπορεί η ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας που συνδέεται με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων να οδήγησε σε βελτίωση της αγοράς εργασίας, όμως από την άλλη μεριά η επέλαση του στελέχους της Όμικρον άρχισε ήδη να κάνει εμφανείς τις επιδράσεις στην οικονομία και την κοινωνία. Αν λάβουμε υπόψη και τη μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων που ήδη γνωρίζουμε ότι έχει γίνει κατά την εβδομάδα έως τις 2 Ιανουαρίου θα πρέπει να περιμένουμε περαιτέρω επιδείνωση του δείκτη για την ελληνική οικονομία και μένει να δούμε τις επιδράσεις της επιδείνωσης αυτής για την οικονομική δραστηριότητα.

Προβλέψεις ΑΕΠ έως το 2024 

Δεν υπάρχει αλλαγή στις προβλέψεις

* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ Π.Χ. Κωστή και Δρ Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.