Με την Όμικρον να έχει ήδη απλώσει «χέρι» στα ταμεία των καταστημάτων, καθώς την εβδομάδα πριν την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές έβαλαν φρένο στις εξόδους και στα έξοδα όχι μόνο λόγω της μεγάλης διασποράς του κορωνοϊού, αλλά και γιατί έπρεπε να πληρώσουν τους φουσκωμένους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για μικρή τόνωση της αγοραστικής κίνησης στρέφονται πλέον στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Ωστόσο και εφέτος οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν την επόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου, δεν θα γίνουν σε περίοδο κανονικότητας. Πέρσι, για πρώτη φορά στα 100 χρόνια της ιστορίας του θεσμού των εκπτώσεων, η χειμερινή εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε με κλειστά τα εμπορικά καταστήματα λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορωνοϊού και εφέτος η παραλλαγή Όμικρον απειλεί να τινάξει την αγορά στον αέρα.
Διαβάστε επίσης: Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξετε
Για μεγάλη ζημιά στην αγορά εάν η αύξηση των κρουσμάτων συνεχιστεί και πέραν του επόμενου 15νθήμερου, έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, όταν ήδη ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η μείωση του τζίρου το 2021, σε σύγκριση με το 2019, ήταν μεσοσταθμικά της τάξης του 30%, με τα πράγματα να χειροτερεύουν την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς.
Αν κρατήσει η κατάσταση αυτή για 15 ημέρες η ζημιά στην αγορά θα είναι μικρή αλλά αν κρατήσει περισσότερο θα είναι μεγάλη ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης στον ΣΚΑΪ, ενώ επιβεβαίωσε τους εμπόρους σημειώνοντας ότι ήδη την τελευταία εβδομάδα η αγορά υπέστη μια μικρή κάμψη.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά, βάσει της νομοθεσίας που ισχύει για τις εκπτώσεις.
Τα μέτρα
Όσον αφορά τα επιπλέον μέτρα λόγω της αύξησης του αριθμού των κρουσμάτων, «πλην την γενικής καραντίνας, δεν αποκλείω κανένα άλλο μέτρο, όπως η επέκταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Από την πλευρά τους οι καταστηματάρχες απεύχονται το σενάριο της περαιτέρω αυστηροποίησης των μέτρων για τη λειτουργία των μαγαζιών, καθώς, όπως λένε, θα είναι καταστροφή.
Πώς διαμορφώνεται διαχρονικά ο τζίρος των εκπτώσεων
Ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα χρόνια της κρίσης κυμάνθηκε από 4,5 έως 5,5 δις ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δις ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο.
Πέρσι εκτιμάται ότι χάθηκαν περίπου 3,5 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2019, καθώς τα καταστήματα στην Αττική, όπου καταγράφεται σχεδόν ο μισός συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου ολόκληρης της χώρας, λειτούργησαν κανονικά μόλις 12 ημέρες κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και το υπόλοιπο διάστημα, είτε ήταν εντελώς κλειστά, είτε εφαρμόστηκε τo click away και το click inside.
Latest News
Intracom: Το σχέδιο για τη συγχώνευση με την Κλουκίνας – Λάππας
Προχωρά η συγχώνευση της Intracom με την Κλουκίνας - Λάππας - Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση
Λαμία: Εμπρησμό δείχνουν τα στοιχεία για τη φωτιά στο εργοστάσιο σχολικών γευμάτων
Σύμφωνα με το πόρισμα της Πυροσβεστικής η φωτιά ξεκίνησε από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στο υπόστεγο του εργοστασίου
Ισχυρές επιδόσεις από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Στα 65,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη για το α' εξάμηνο και ανεκτέλεστο στα 5 δισ.
Αυξημένα κατά 20,1% τα καθαρά κέρδη προς τους μετόχους - Το ορόσημο για Αττική Οδό και το roadmap των μεγάλων έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Eκτίναξη κερδών στα 19,4 εκατ. για την ΑΒΑΞ - Στα 3,23 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Τα ΕΒΙΤDA του Ομίλου ΑΒΑΞ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε €54,2 εκατομμύρια στο α’ εξάμηνο του 2024
AKRITAS: Μείωση 3,7% στον κύκλο εργασιών - Βελτίωση στα περιθώρια κερδών για το α' εξάμηνο
Η πτώση στον τζίρο της AKRITAS οφείλεται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη μείωση των τιμών
ΕΒΕΠ: Ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεων της κινεζικής επαρχίας Jiangsu
Επίσκεψη του πρέσβη της Κίνας και του περιφερειάρχη της επαρχίας Jiangsu στην έδρα του ΕΒΕΠ
ΕΛΤΑ: Περιόρισαν τις ζημιές - Σε εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο
Μέσα στο 2023, ξεκίνησε η σταδιακή μετάβαση των ΕΛΤΑ στα νέα δίκτυα διαλογής και διανομής
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Nέος Μarketing & Trade Marketing Manager ο Γιώργος Κανάκης
Ο Γ. Κανάκης σκοπεύει να ενισχύσει την trade marketing πολιτική της εταιρείας και να χρησιμοποιήσει όλες τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου
Ποιος κλάδος έχει την πρωτιά σε αριθμό επιχειρήσεων και κύκλο εργασιών
Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο δραστηριοποιούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 24,6% του συνόλου
Ο «Βογιατζόγλου» αγόρασε το ακίνητο της Cardico στο Σχηματάρι
Τι αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της