![Εκπτώσεις με Όμικρον – Το 15νθήμερο της αγωνίας για το λιανεμπόριο – Τι ελπίζουν και τι φοβούνται οι έμποροι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/sales-1.jpg)
Με την Όμικρον να έχει ήδη απλώσει «χέρι» στα ταμεία των καταστημάτων, καθώς την εβδομάδα πριν την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές έβαλαν φρένο στις εξόδους και στα έξοδα όχι μόνο λόγω της μεγάλης διασποράς του κορωνοϊού, αλλά και γιατί έπρεπε να πληρώσουν τους φουσκωμένους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για μικρή τόνωση της αγοραστικής κίνησης στρέφονται πλέον στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Ωστόσο και εφέτος οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν την επόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου, δεν θα γίνουν σε περίοδο κανονικότητας. Πέρσι, για πρώτη φορά στα 100 χρόνια της ιστορίας του θεσμού των εκπτώσεων, η χειμερινή εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε με κλειστά τα εμπορικά καταστήματα λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορωνοϊού και εφέτος η παραλλαγή Όμικρον απειλεί να τινάξει την αγορά στον αέρα.
Διαβάστε επίσης: Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξετε
Για μεγάλη ζημιά στην αγορά εάν η αύξηση των κρουσμάτων συνεχιστεί και πέραν του επόμενου 15νθήμερου, έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, όταν ήδη ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η μείωση του τζίρου το 2021, σε σύγκριση με το 2019, ήταν μεσοσταθμικά της τάξης του 30%, με τα πράγματα να χειροτερεύουν την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς.
Αν κρατήσει η κατάσταση αυτή για 15 ημέρες η ζημιά στην αγορά θα είναι μικρή αλλά αν κρατήσει περισσότερο θα είναι μεγάλη ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης στον ΣΚΑΪ, ενώ επιβεβαίωσε τους εμπόρους σημειώνοντας ότι ήδη την τελευταία εβδομάδα η αγορά υπέστη μια μικρή κάμψη.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά, βάσει της νομοθεσίας που ισχύει για τις εκπτώσεις.
Τα μέτρα
Όσον αφορά τα επιπλέον μέτρα λόγω της αύξησης του αριθμού των κρουσμάτων, «πλην την γενικής καραντίνας, δεν αποκλείω κανένα άλλο μέτρο, όπως η επέκταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Από την πλευρά τους οι καταστηματάρχες απεύχονται το σενάριο της περαιτέρω αυστηροποίησης των μέτρων για τη λειτουργία των μαγαζιών, καθώς, όπως λένε, θα είναι καταστροφή.
Πώς διαμορφώνεται διαχρονικά ο τζίρος των εκπτώσεων
Ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα χρόνια της κρίσης κυμάνθηκε από 4,5 έως 5,5 δις ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δις ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο.
Πέρσι εκτιμάται ότι χάθηκαν περίπου 3,5 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2019, καθώς τα καταστήματα στην Αττική, όπου καταγράφεται σχεδόν ο μισός συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου ολόκληρης της χώρας, λειτούργησαν κανονικά μόλις 12 ημέρες κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και το υπόλοιπο διάστημα, είτε ήταν εντελώς κλειστά, είτε εφαρμόστηκε τo click away και το click inside.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ