Με την Όμικρον να έχει ήδη απλώσει «χέρι» στα ταμεία των καταστημάτων, καθώς την εβδομάδα πριν την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές έβαλαν φρένο στις εξόδους και στα έξοδα όχι μόνο λόγω της μεγάλης διασποράς του κορωνοϊού, αλλά και γιατί έπρεπε να πληρώσουν τους φουσκωμένους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για μικρή τόνωση της αγοραστικής κίνησης στρέφονται πλέον στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Ωστόσο και εφέτος οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν την επόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου, δεν θα γίνουν σε περίοδο κανονικότητας. Πέρσι, για πρώτη φορά στα 100 χρόνια της ιστορίας του θεσμού των εκπτώσεων, η χειμερινή εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε με κλειστά τα εμπορικά καταστήματα λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορωνοϊού και εφέτος η παραλλαγή Όμικρον απειλεί να τινάξει την αγορά στον αέρα.
Διαβάστε επίσης: Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξετε
Για μεγάλη ζημιά στην αγορά εάν η αύξηση των κρουσμάτων συνεχιστεί και πέραν του επόμενου 15νθήμερου, έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, όταν ήδη ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η μείωση του τζίρου το 2021, σε σύγκριση με το 2019, ήταν μεσοσταθμικά της τάξης του 30%, με τα πράγματα να χειροτερεύουν την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς.
Αν κρατήσει η κατάσταση αυτή για 15 ημέρες η ζημιά στην αγορά θα είναι μικρή αλλά αν κρατήσει περισσότερο θα είναι μεγάλη ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης στον ΣΚΑΪ, ενώ επιβεβαίωσε τους εμπόρους σημειώνοντας ότι ήδη την τελευταία εβδομάδα η αγορά υπέστη μια μικρή κάμψη.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά, βάσει της νομοθεσίας που ισχύει για τις εκπτώσεις.
Τα μέτρα
Όσον αφορά τα επιπλέον μέτρα λόγω της αύξησης του αριθμού των κρουσμάτων, «πλην την γενικής καραντίνας, δεν αποκλείω κανένα άλλο μέτρο, όπως η επέκταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Από την πλευρά τους οι καταστηματάρχες απεύχονται το σενάριο της περαιτέρω αυστηροποίησης των μέτρων για τη λειτουργία των μαγαζιών, καθώς, όπως λένε, θα είναι καταστροφή.
Πώς διαμορφώνεται διαχρονικά ο τζίρος των εκπτώσεων
Ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα χρόνια της κρίσης κυμάνθηκε από 4,5 έως 5,5 δις ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δις ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο.
Πέρσι εκτιμάται ότι χάθηκαν περίπου 3,5 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2019, καθώς τα καταστήματα στην Αττική, όπου καταγράφεται σχεδόν ο μισός συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου ολόκληρης της χώρας, λειτούργησαν κανονικά μόλις 12 ημέρες κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και το υπόλοιπο διάστημα, είτε ήταν εντελώς κλειστά, είτε εφαρμόστηκε τo click away και το click inside.
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν