Δυο σημαντικές νομοθετικές πράξεις αναμένεται να αλλάξουν το ψηφιακό τοπίο της ΕΕ.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο, που εγκρίθηκε στις 14 Δεκεμβρίου από την επιτροπή εσωτερικής αγοράς, αναμένεται να συζητηθεί και να ψηφιστεί από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου μέσα στον
Ιανουάριο, ώστε να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Amazon, η Google και το Facebook έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.
Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν είναι προφανή αλλά η κυρίαρχη θέση που κατέχουν ορισμένες από αυτές τις πλατφόρμες τους παρέχει συντριπτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, ασκώντας αθέμιτη επιρροή στη δημοκρατία, στα θεμελιώδη δικαιώματα, στην κοινωνία και στην οικονομία. Συχνά καθορίζουν τις μελλοντικές καινοτομίες, τις επιλογές των καταναλωτών και λειτουργούν ως “πυλωροί” μεταξύ επιχειρήσεων και χρηστών του διαδικτύου.
Για την αντιμετώπιση αυτής της ανισορροπίας, η ΕΕ επιθυμεί να αναβαθμίσει τους υπάρχοντες κανόνες για τις ψηφιακές υπηρεσίες θεσπίζοντας το νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές και το νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες.
Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές: επιβλέποντας τις πρακτικές των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών
Σκοπός της νομοθεσίας είναι να εξασφαλίσει ίδιους όρους ανταγωνισμού για όλες τις ψηφιακές εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές θα θέσει ξεκάθαρους κανόνες για τις μεγάλες πλατφόρμες με σκοπό να αποτραπούν οι αθέμιτες πρακτικές προς επιχειρήσεις και καταναλωτές, όπως η αποτροπή απεγκατάστασης προεγκαταστημένων προγραμμάτων και εφαρμογών από τους χρήστες.
Οι κανόνες στοχεύουν να ενισχύσουν την καινοτομία, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, βοηθώντας τις μικρότερες και νεοφυείς επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Ο νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές θα θέσει, επίσης, τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών ως «πυλωρών» και θα δώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να διεξάγει έρευνες αγοράς, επιτρέποντας την αναθεώρηση των υποχρεώσεων των πλατφορμών όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο καθώς και την επιβολή κυρώσεων για τυχόν καταχρηστική συμπεριφορά.
Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες: ασφαλής ψηφιακός χώρος
Ο νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου ψηφιακού χώρου για τους χρήστες και τις εταιρείες μέσω της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων στο διαδίκτυο. Η νομοθετική πράξη στοχεύει, μεταξύ άλλων, στην αντιμετώπιση του εμπορίου και της ανταλλαγής παράνομων αγαθών, υπηρεσιών και ψηφιακού περιεχομένου και των συστημάτων αλγοριθμικών συναλλαγών που ενισχύουν τη διάδοση ψευδών ειδήσεων.
Ο νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες θα δώσει περισσότερο έλεγχο στους χρήστες επί του διαδικτυακού περιεχομένου: οι χρήστες θα μπορούν να αποφασίζουν εάν επιθυμούν ή όχι να επιτρέψουν τις στοχευμένες διαφημίσεις και θα ενημερώνονται για τους λόγους για τους οποίους τους προτείνεται το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στην προστασία των χρηστών από επιβλαβές και παράνομο περιεχόμενο. Ο νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες θα διασφαλίσει τη ταχύτερη απομάκρυνση παράνομου περιεχομένου και θα συμβάλει στην εξάλειψη επιβλαβούς περιεχομένου (όπως η διασπορά ψευδών ειδήσεων με πολιτικό περιεχόμενο), θεσπίζοντας καλύτερους κανόνες για τον έλεγχο του περιεχομένου και την προστασία της ελευθερίας του λόγου. Οι χρήστες θα λαμβάνουν σχετική ενημέρωση και θα μπορούν να θέτουν υπό αμφισβήτηση την αφαίρεση περιεχομένου από τις πλατφόρμες.
Ο νόμος θα περιλαμβάνει επίσης κανόνες σχετικά με τα προϊόντα που πωλούνται διαδικτυακά ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των προτύπων ασφαλείας που έχει θέσει η ΕΕ. Οι χρήστες θα γνωρίζουν τους προμηθευτές των προϊόντων που αγοράζουν μέσω διαδικτύου.
Latest News
Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών η Microsoft για το cloud
Η πρόεδρος της FTC Lina Khan συνεχίζει να προκαλεί τις Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν στις ΗΠΑ
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Όλη η Ελλάδα... online - Πώς εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari για τη χρήση του διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια - Ποια ηλικία αύξησε κατακόρυφα την καθημερινή χρήση
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας