Η Toyota πρόκειται να πάρει τα ηνία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για πρώτη φορά, αφαιρώντας έναν τίτλο που η General Motors κατείχε για σχεδόν έναν αιώνα.
Πρόκειται για μία ακόμα ένδειξη ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην εγχώρια αγορά τους.
Μόλις το 2005, η Toyota ήταν το Νο. 4 στις πωλήσεις στις ΗΠΑ, με την GM, τη Ford και την τότε γνωστή ως DaimlerChrysler να προηγούνται, με ένα συνδυασμένο 57% των πωλήσεων στις ΗΠΑ μεταξύ τους.
Αλλά το 2021, η GM, η Ford και η Stellantis —η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που κατέχει την Chrysler— είχαν μόνο το 38% της αγοράς των ΗΠΑ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Ακόμη και η προσθήκη της Tesla οδηγεί τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε λίγο περισσότερο από το 40% των πωλήσεων.
Τόσο η Toyota όσο και η GM πρόκειται να ανακοινώσουν σήμερα Τρίτη, τις πωλήσεις τους για το σύνολο του έτους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, παρά το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες αναμέεται να ανακοινώσουν πτώση των πωλήσεων, οι πωλήσεις της Toyota θα είναι περισσότερες από αυτές της GM .
Το αν η Toyota θα μπορέσει να διατηρήσει το προβάδισμα στις πωλήσεις στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια είναι αβέβαιο, σύμφωνα με τους ειδικούς.
«Δεν θα περίμενα η Toyota να διατηρήσει αναγκαστικά αυτό το προβάδισμα», δήλωσε στο CNN η Τζέσικα Κάλντγουελ, εκτελεστική διευθύντρια βιομηχανικών πληροφοριών στην Edmunds.
Η GM πάντως, υποστηρίζει ότι θα επιστρέψει στην πρώτη θέση σύντομα.
«Η έλλειψη ημιαγωγών, μεταξύ άλλων, δημιούργησε μια σειρά άνευ προηγουμένου συγκυριών το 2021», ανέφερε η εταιρεία. «Ακόμα κι έτσι, η GM επέκτεινε το προβάδισμά της στα pickup και τα SUV πλήρους μεγέθους. Και το 2022 ξεκινά με μια σταδιακά βελτιωμένη αλυσίδα εφοδιασμού και αυτό θα οδηγήσει σε ανάπτυξη το 2022 καθώς λανσάρουμε πολλά νέα οχήματα — συμπεριλαμβανομένων EV και επανασχεδιασμένων pickup».
Έλλειψη chip
Η έλλειψη τσιπ υπολογιστών οδήγησε και τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή σε πολλά εργοστάσια. Αυτό έκοψε τα αποθέματα για τις αντιπροσωπείες και οδήγησε τις τιμές των αυτοκινήτων σε επίπεδα ρεκόρ.
Μια συνεχιζόμενη περιορισμένη προσφορά τσιπ το 2022 θα μπορούσε να αναγκάσει και τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, και το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας, να κατασκευάσουν λιγότερα οχήματα από όσα χρειάζονται για την κάλυψη της ζήτησης.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη