Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς κι επίλυση εκκρεμοτήτων που βάζουν χρόνια εμπόδια στις ελληνικές ράγες φέρνει το 2022. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον σιδηρόδρομο που εδώ και μία δεκαετία δεν απείχε πολύ από το γεφύρι της Άρτας. Τα νέα έργα είχαν στερέψει, πολλά από τα εν εξελίξει έγιναν «αιώνια» λόγω προβλημάτων, χρηματοδοτικών, κατασκευαστικών, συμβατικών, και οι σιδηροδρομικοί φορείς βυθίστηκαν στην αδράνεια.
Δείτε ακόμη: Η κληρονομιά του 2021, τι φέρνει το 2022
Μέσα στο 2020 φάνηκε πως ο σιδηροδρομικός γίγαντας ξεκίνησε να ξυπνάει. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση επτά έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Όμως το σύνθημα για αλλαγή σελίδας δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου με την προκήρυξη του τεράστιου πακέτου έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Η κατάθεση προσφορών θα κάνει ποδαρικό στο 2022, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λύνοντας τον μίτο που τον κρατά δεμένο τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα βασικά αγκάθια για την ομαλή χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων, αλλά κυρίως για την αναμόρφωση και επιτάχυνση του πλαισίου εκτέλεσης και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων (στο οποίο η χώρα μας πάσχει ανέκαθεν), αποτελεί η αναμόρφωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Η αναδιοργάνωση θα ξεκαθαρίσει πια το τοπίο ποιος κατασκευάζει και ποιος συντηρεί τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε η ευθύνη να μην γίνεται μπαλάκι στον εσωτερικό ανταγωνισμό των φορέων. Η ανάθεση της σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Το τρίτο τρίμηνο πρόκειται να κλείσει, βάσει του κυβερνητικού σχεδιασμού, και η εκκρεμότητα με την υπογραφή της ανακοινωθείσας εδώ και δύο χρόνια νέας σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είχε ανακοινωθεί, η νέα συμφωνία 750 εκατ. ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές θα έχει 15ετή διάρκεια, αλλά θα συνοδεύεται και από σειρά όρων και υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πρόκειται για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της δυνατότητας ανταπόκρισης στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.
Παράλληλα, στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού́ κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.
Η σχετική μεταρρύθμιση των σιδηροδρομικών φορέων περιλαμβάνει τον εφοδιασμό τους με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024