Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς κι επίλυση εκκρεμοτήτων που βάζουν χρόνια εμπόδια στις ελληνικές ράγες φέρνει το 2022. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον σιδηρόδρομο που εδώ και μία δεκαετία δεν απείχε πολύ από το γεφύρι της Άρτας. Τα νέα έργα είχαν στερέψει, πολλά από τα εν εξελίξει έγιναν «αιώνια» λόγω προβλημάτων, χρηματοδοτικών, κατασκευαστικών, συμβατικών, και οι σιδηροδρομικοί φορείς βυθίστηκαν στην αδράνεια.
Δείτε ακόμη: Η κληρονομιά του 2021, τι φέρνει το 2022
Μέσα στο 2020 φάνηκε πως ο σιδηροδρομικός γίγαντας ξεκίνησε να ξυπνάει. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση επτά έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Όμως το σύνθημα για αλλαγή σελίδας δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου με την προκήρυξη του τεράστιου πακέτου έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Η κατάθεση προσφορών θα κάνει ποδαρικό στο 2022, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λύνοντας τον μίτο που τον κρατά δεμένο τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα βασικά αγκάθια για την ομαλή χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων, αλλά κυρίως για την αναμόρφωση και επιτάχυνση του πλαισίου εκτέλεσης και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων (στο οποίο η χώρα μας πάσχει ανέκαθεν), αποτελεί η αναμόρφωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Η αναδιοργάνωση θα ξεκαθαρίσει πια το τοπίο ποιος κατασκευάζει και ποιος συντηρεί τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε η ευθύνη να μην γίνεται μπαλάκι στον εσωτερικό ανταγωνισμό των φορέων. Η ανάθεση της σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Το τρίτο τρίμηνο πρόκειται να κλείσει, βάσει του κυβερνητικού σχεδιασμού, και η εκκρεμότητα με την υπογραφή της ανακοινωθείσας εδώ και δύο χρόνια νέας σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είχε ανακοινωθεί, η νέα συμφωνία 750 εκατ. ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές θα έχει 15ετή διάρκεια, αλλά θα συνοδεύεται και από σειρά όρων και υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πρόκειται για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της δυνατότητας ανταπόκρισης στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.
Παράλληλα, στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού́ κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.
Η σχετική μεταρρύθμιση των σιδηροδρομικών φορέων περιλαμβάνει τον εφοδιασμό τους με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ