![Τι φέρνει το 2022 για τον ελληνικό σιδηρόδρομο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/τρένα-σιδηροδρομική-γραμμή.jpg)
Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς κι επίλυση εκκρεμοτήτων που βάζουν χρόνια εμπόδια στις ελληνικές ράγες φέρνει το 2022. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον σιδηρόδρομο που εδώ και μία δεκαετία δεν απείχε πολύ από το γεφύρι της Άρτας. Τα νέα έργα είχαν στερέψει, πολλά από τα εν εξελίξει έγιναν «αιώνια» λόγω προβλημάτων, χρηματοδοτικών, κατασκευαστικών, συμβατικών, και οι σιδηροδρομικοί φορείς βυθίστηκαν στην αδράνεια.
Δείτε ακόμη: Η κληρονομιά του 2021, τι φέρνει το 2022
Μέσα στο 2020 φάνηκε πως ο σιδηροδρομικός γίγαντας ξεκίνησε να ξυπνάει. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση επτά έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Όμως το σύνθημα για αλλαγή σελίδας δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου με την προκήρυξη του τεράστιου πακέτου έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Η κατάθεση προσφορών θα κάνει ποδαρικό στο 2022, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λύνοντας τον μίτο που τον κρατά δεμένο τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα βασικά αγκάθια για την ομαλή χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων, αλλά κυρίως για την αναμόρφωση και επιτάχυνση του πλαισίου εκτέλεσης και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων (στο οποίο η χώρα μας πάσχει ανέκαθεν), αποτελεί η αναμόρφωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Η αναδιοργάνωση θα ξεκαθαρίσει πια το τοπίο ποιος κατασκευάζει και ποιος συντηρεί τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε η ευθύνη να μην γίνεται μπαλάκι στον εσωτερικό ανταγωνισμό των φορέων. Η ανάθεση της σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Το τρίτο τρίμηνο πρόκειται να κλείσει, βάσει του κυβερνητικού σχεδιασμού, και η εκκρεμότητα με την υπογραφή της ανακοινωθείσας εδώ και δύο χρόνια νέας σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είχε ανακοινωθεί, η νέα συμφωνία 750 εκατ. ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές θα έχει 15ετή διάρκεια, αλλά θα συνοδεύεται και από σειρά όρων και υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πρόκειται για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της δυνατότητας ανταπόκρισης στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.
Παράλληλα, στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού́ κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.
Η σχετική μεταρρύθμιση των σιδηροδρομικών φορέων περιλαμβάνει τον εφοδιασμό τους με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)