
Κατά τουλάχιστον 10% περιορίστηκαν οι αγορές καινούργιων αυτοκινήτων το προηγούμενο έτος, στο χαμηλότερο επίπεδο από την επανένωση της Γερμανίας. Ήδη το 2020, λόγω της πανδημίας, η μείωση στις νέες κυκλοφορίες είχε αγγίξει το 20%. Θετικά ωστόσο είναι τα στοιχεία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες νέας τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ομοσπονδιακή Αρχή Οχημάτων Μεταφορών (KBA), το 13,6% των νέων αυτοκινήτων ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητα, κατά 85% περισσότερα από ό,τι το 2020. Επιπλέον, το 28,8% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες.
Σημαντική πτώση καταγράφηκε στη ζήτηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία στο τέλος του 2021 αποτελούσαν το 37,7%, σε σύγκριση με το 46,7% το 2020. Σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ο αριθμός νέων κυκλοφοριών μειώθηκε κατά 28,6%, ενώ στα πετρελαιοκίνητα η μείωση ήταν πολύ πιο έντονη, ύψους 36%.
Πού αποδίδεται η πτώση
Η πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων αποδίδεται από τους ειδικούς κυρίως στις δυσκολίες προμήθειας υλικών και εξαρτημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία. Για το νέο έτος, τον περασμένο Δεκέμβριο η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινούμενων Οχημάτων (VDIK) ανέμενε ανάκαμψη της αγοράς, με αύξηση των πωλήσεων κατά 15%.
Δυσμενή θεωρεί την κατάσταση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, του οποίου ο δείκτης για τον κλάδο υποχώρησε στο -1 τον Δεκέμβριο, μετά το +7,9 τον Νοέμβριο. «Αυτή η περαιτέρω επιδείνωση οφείλεται στους κατασκευαστές και όχι στους προμηθευτές», σημειώνει ο Όλιβερ Φαλκ, επικεφαλής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του Ifo. Επιπλέον, ο δείκτης που αφορά την προσδοκία εξαγωγών υποχώρησε στις 28,1 μονάδες, από 51,1 τον Νοέμβριο. «Οι προσδοκίες των κατασκευαστών δεν είναι πλέον τόσο αισιόδοξες», αναφέρει ο κ. Φαλκ.
Ενδεικτικά της κατάστασης είναι και τα προβλήματα σχετικά με την ανάκληση περισσότερων από 800.000 αυτοκινήτων παγκοσμίως από την Mercedes – Benz, λόγω τεχνικού προβλήματος που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ανάφλεξη. Σύμφωνα με την BILD, η επισκευή των οχημάτων αναμένεται να καθυστερήσει, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων πρέπει ως τότε να αποφεύγουν να τα χρησιμοποιούν ή να τα οδηγούν ιδιαίτερα προσεκτικά. Οι πρώτες επισκευές εκτιμάται ότι θα γίνουν στα μέσα-τέλη Ιανουαρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ