Η είδηση είχε προαναγγελθεί και απλώς επιβεβαιώθηκε το βράδυ της Τρίτης: η General Motors μετά από σχεδόν έναν αιώνα έχασε τον θρόνο της, ως η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ…
Ηγέτης πλέον είναι η Toyota, παρέχοντας μία ακόμα ένδειξη ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην εγχώρια αγορά τους.
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια, ήταν μόλις το 2005, όταν η Toyota ήταν το Νο. 4 στις πωλήσεις στις ΗΠΑ, με την GM, τη Ford και την τότε γνωστή ως DaimlerChrysler να προηγούνται, με ένα συνδυασμένο 57% των πωλήσεων στις ΗΠΑ μεταξύ τους.
Αλλά το 2021, η GM, η Ford και η Stellantis —η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που κατέχει την Chrysler— είχαν μόλι το 38% της αγοράς των ΗΠΑ μεταξύ τους τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Ακόμη και η προσθήκη Tesla οδηγεί τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε λίγο περισσότερο από το 40% των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, η GM κατέγραψε σημείωσε πωλήσεις 2,2 εκατομμυρίων οχημάτων για ολόκληρο το έτος στις Η.Π.Α., οι οποίες την άφησαν κατά 114.000 οχήματα, ή 5% πίσω από την Toyota…
Οι πωλήσεις της Toyota για το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 30% σε σύγκριση με τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020, αλλά οι πωλήσεις της GM σημείωσαν βουτιά 43%, επιτρέποντας στην Toyota να κερδίσει το προβάδισμά της.
Η βασίλισσα χάνει τον θρόνο της…
Η GM είναι ο μεγαλύτερος πωλητής οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 1931, όταν ξεπέρασε τη Ford, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής έκδοσης Automotive News.
Η Toyota ωστόσο, δεν καυχιέται για το επίτευγμα. Ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος Τζακ Χόλις είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι «ευγνώμων» για τους πιστούς πελάτες της, αλλά «το να είσαι Νο. 1 δεν αποτελεί ποτέ εστίαση ή προτεραιότητα».
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θεωρεί βιώσιμο το να μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμα στις πωλήσεις της στις ΗΠΑ και δεν είχε σχέδια να χρησιμοποιήσει το επίτευγμα του 2021 σε οποιοδήποτε είδος διαφήμισης, πρόσθεσε.
Το μικρό μυστικό
Και αποκάλυψε ότι πίσω από την καλύτερη αυτή επίδοση της Toyota κρύβεται το γεγονός ότι είχε ενημερωθεί καλύτερα από τους αναλυτές της για την αντιμετώπιση της έλλειψης chip και είχε λάβει κάποια μέτρα.
Ο εκπρόσωπος της GM, Τζιμ Κειν, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ είχε μια πολύ ισχυρή χρονιά πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες σε SUV πλήρους μεγέθους και φορτηγά, καθώς έχει επικεντρωθεί στην κερδοφορία και καθώς βελτιώνεται η προσφορά ημιαγωγών, θα βελτιώνονται και οι πωλήσεις.
«Δεν θα έβγαινα έξω αν ήμουν (Toyota) ούτε θα έκανα ένα τατουάζ «Είμαστε Νο. 1»», είπε.
Η Toyota στην κορυφή
Ενώ η Toyota ήταν στην κορυφή της GM σε πωλήσεις το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πέρυσι, δεν έχει ξεπεράσει ποτέ την GM για πωλήσεις ολόκληρου του έτους μέχρι τώρα, δήλωσε η Μισέλ Κρέμπς, εκτελεστική αναλύτρια της Cox Automotive. Η Κρεμπς είπε ότι τα δεδομένα της Ward’s Automotive, που χρονολογούνται από το 1961, δείχνουν ότι η GM ήταν ο ηγέτης στις πωλήσεις κάθε χρόνο – αν και ηττήθηκε σε ορισμένα τρίμηνα – από εκείνη την ημερομηνία.
Η επιτυχία της Toyota προέρχεται από τη σωστή διαχείριση των περιορισμένων αποθεμάτων όλο το χρόνο, υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Η Toyota συσσώρευσε επίσης τσιπ υπολογιστών, κάτι που τη βοήθησε να αποφύγει ορισμένες από τις παγίδες παραγωγής που έπληξαν το Detroit Three».
«Αυτό που έγινε σαφές κατά τη διάρκεια του έτους επίσης είναι ότι η Toyota διαθέτει ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα διανομής που της επιτρέπει να αυξάνει τις πωλήσεις ακόμη και όταν έχει από τα χαμηλότερα αποθέματα», υπογράμμισε.
Η άλλη άποψη
Η νίκη της Toyota είναι πιθανότατα μια ανωμαλία, ένα παράδοξο γεγονός, δήλωσε η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια του Insights for Edmunds.
«Παρόλο που η Toyota πρέπει να επαινεθεί για αυτό το επίτευγμα ενόψει της ιστορικής κυριαρχίας των Detroit Three στις πωλήσεις αυτοκινήτων, η εταιρεία δεν θα πρέπει να αισθάνεται πολύ άνετα στην πρώτη θέση» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι, «είναι απίθανο αυτό να συμβεί ξανά, καθώς το 2021 ήταν μια εξαιρετικά ασυνήθιστη χρονιά».
Η μεγάλη εικόνα
Για ολόκληρο τον κλάδο, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ολοκλήρωσαν το 2021 με κάτι λιγότερο από 15 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Wards Intelligence, με το ετήσιο ποσοστό πωλήσεων τον Δεκέμβριο να ολοκληρώνεται στα 12,44 εκατομμύρια. Ο αριθμός ολόκληρου του έτους ήταν πολύ χαμηλότερος από τον μέσο όρο της πενταετίας των 17,3 εκατομμυρίων από το 2015-2019.
Η IHS Markit προβλέπει ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να φτάσουν σχεδόν τα 15,5 εκατομμύρια το 2022. Η Toyota βλέπει τις πωλήσεις της βιομηχανίας να εκτινάσσονται στα 16,5 εκατομμύρια φέτος, με τη ζήτηση ακόμη υψηλότερη εάν η βιομηχανία μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή, με τις δικές της πωλήσεις να ξεπερνούν τα 2,4 εκατομμύρια.
Ο άνθρωπος της χρονιάς
Τον περασμένο Απρίλιο, ο Akio Toyoda, ο CEO και Πρόεδρος της Toyota, απέσπασε τον τίτλο «World Car Person Of The Year» για το 2021.
Ο Akio Toyoda είναι ο χαρισματικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Corporation, ο οποίος έχει συμβάλει όσο κανείς άλλος για τη διατήρηση του Ιάπωνα κατασκευαστή στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητικής πυραμίδας.
Yπό την ηγεσία του, η Toyota παρέμεινε κερδοφόρα το 2020, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτό πολλές θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, ο Akio Toyoda διατήρησε τη σταθερή πορεία ανάπτυξης και ανέλιξης της Toyota στη νέα, συνδεδεμένη, αυτόνομη και ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, ξεκινώντας παράλληλα την κατασκευή της Woven City, μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών