![Οι 12 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου [Πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/MAERSK_MC_KINNEY_MOLLER__MARSEILLE_MAERSK_48694054418-scaled.jpg)
Για 12.500 Teu η Maersk διατήρησε την πρωτιά το 2021 ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τον κόσμο από την MSC που παραμένει δεύτερη, όχι όμως για πολύ σύμφωνα με την Alphaliner.
Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων, το 2021 ήταν ένα έτος που ο δείκτης της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του το φράγμα των 5.000 μονάδων κλείνοντας τις 31 Δεκεμβρίου 2021 στις 5.047 μονάδες όταν την 21 Δεκεμβρίου 2020 ήταν στο 2.783 μονάδες, αποτυπώνοντας την έντονη ανοδική κίνηση του κλάδου των containerships και των υψηλών ναύλων. Οι ναύλοι αυτοί είναι ο κύριος λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) αποκόμισαν το 2021 υψηλά περιθώρια κέρδους ξεπερνώντας κάθε ρεκόρ του παρελθόντος.
Συγκρίνοντας την εικόνα του στόλου των 12 μεγαλύτερων εταιρειών σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον έτος, η Alphaliner επισημαίνει ότι η MSC περιλαμβάνεται τις εταιρείες που ξεχώρισαν το 2021 καθώς υλοποίησε ένα μαραθώνιο εξαγορών πλοίων από «δεύτερο χέρι» σε περισσότερες από 100 συμφωνίες αγοράς αυξάνοντας τον στόλο της σε Teu κατά 10,7%. Αποτέλεσμα αυτής της επέκτασης είναι να υπολείπεται μόλις 2.500 Teu από την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία την Maersk.
Η Maersk ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας πρόκειται να χάσει την πρώτη θέση από την MSC εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 μόλις ολοκληρωθούν και τυπικά, όλες οι επεκτατικές κινήσεις της Ιταλοελβετικής εταιρείας της Οικογένειας Απόντε.
Πάντως υπήρξαν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταξύ των 12 μεγαλύτερων που αύξησαν τον στόλο τους όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα της Alphaliner, ενώ τρεις έχασαν μεταφορική ικανότητα και συγκεκριμένα οι Cosco, ONE και PIL.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»