Για 12.500 Teu η Maersk διατήρησε την πρωτιά το 2021 ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τον κόσμο από την MSC που παραμένει δεύτερη, όχι όμως για πολύ σύμφωνα με την Alphaliner.
Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων, το 2021 ήταν ένα έτος που ο δείκτης της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του το φράγμα των 5.000 μονάδων κλείνοντας τις 31 Δεκεμβρίου 2021 στις 5.047 μονάδες όταν την 21 Δεκεμβρίου 2020 ήταν στο 2.783 μονάδες, αποτυπώνοντας την έντονη ανοδική κίνηση του κλάδου των containerships και των υψηλών ναύλων. Οι ναύλοι αυτοί είναι ο κύριος λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) αποκόμισαν το 2021 υψηλά περιθώρια κέρδους ξεπερνώντας κάθε ρεκόρ του παρελθόντος.
Συγκρίνοντας την εικόνα του στόλου των 12 μεγαλύτερων εταιρειών σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον έτος, η Alphaliner επισημαίνει ότι η MSC περιλαμβάνεται τις εταιρείες που ξεχώρισαν το 2021 καθώς υλοποίησε ένα μαραθώνιο εξαγορών πλοίων από «δεύτερο χέρι» σε περισσότερες από 100 συμφωνίες αγοράς αυξάνοντας τον στόλο της σε Teu κατά 10,7%. Αποτέλεσμα αυτής της επέκτασης είναι να υπολείπεται μόλις 2.500 Teu από την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία την Maersk.
Η Maersk ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας πρόκειται να χάσει την πρώτη θέση από την MSC εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 μόλις ολοκληρωθούν και τυπικά, όλες οι επεκτατικές κινήσεις της Ιταλοελβετικής εταιρείας της Οικογένειας Απόντε.
Πάντως υπήρξαν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταξύ των 12 μεγαλύτερων που αύξησαν τον στόλο τους όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα της Alphaliner, ενώ τρεις έχασαν μεταφορική ικανότητα και συγκεκριμένα οι Cosco, ONE και PIL.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)