Για 12.500 Teu η Maersk διατήρησε την πρωτιά το 2021 ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τον κόσμο από την MSC που παραμένει δεύτερη, όχι όμως για πολύ σύμφωνα με την Alphaliner.
Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων, το 2021 ήταν ένα έτος που ο δείκτης της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του το φράγμα των 5.000 μονάδων κλείνοντας τις 31 Δεκεμβρίου 2021 στις 5.047 μονάδες όταν την 21 Δεκεμβρίου 2020 ήταν στο 2.783 μονάδες, αποτυπώνοντας την έντονη ανοδική κίνηση του κλάδου των containerships και των υψηλών ναύλων. Οι ναύλοι αυτοί είναι ο κύριος λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) αποκόμισαν το 2021 υψηλά περιθώρια κέρδους ξεπερνώντας κάθε ρεκόρ του παρελθόντος.
Συγκρίνοντας την εικόνα του στόλου των 12 μεγαλύτερων εταιρειών σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον έτος, η Alphaliner επισημαίνει ότι η MSC περιλαμβάνεται τις εταιρείες που ξεχώρισαν το 2021 καθώς υλοποίησε ένα μαραθώνιο εξαγορών πλοίων από «δεύτερο χέρι» σε περισσότερες από 100 συμφωνίες αγοράς αυξάνοντας τον στόλο της σε Teu κατά 10,7%. Αποτέλεσμα αυτής της επέκτασης είναι να υπολείπεται μόλις 2.500 Teu από την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία την Maersk.
Η Maersk ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας πρόκειται να χάσει την πρώτη θέση από την MSC εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 μόλις ολοκληρωθούν και τυπικά, όλες οι επεκτατικές κινήσεις της Ιταλοελβετικής εταιρείας της Οικογένειας Απόντε.
Πάντως υπήρξαν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταξύ των 12 μεγαλύτερων που αύξησαν τον στόλο τους όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα της Alphaliner, ενώ τρεις έχασαν μεταφορική ικανότητα και συγκεκριμένα οι Cosco, ONE και PIL.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του