Ετοιμο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία είναι το πλοίο «Yara Birkeland», το πρώτο αυτόνομο και πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, πριν τεθεί σε τακτική δρομολόγηση σε μια διαδρομή στα ανοικτά των ακτών της Νορβηγίας. Το πλοίο τροφοδοτείται πλήρως από ένα σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου, της ελβετικής εταιρείας παροχής λύσεων αποθήκευσης ενέργειας Leclanché SA.
Η παροχή ενέργειας χωρίς εκπομπές παρέχεται από ένα σύστημα μπαταρίας 6,7 MWh με ενσωματωμένη υγρή ψύξη για τη διασφάλιση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας. Το Leclanché Marine Rack System (MRS) διασφαλίζει τον βέλτιστο έλεγχο θερμοκρασίας των στοιχείων της μπαταρίας και τη μόνιμη αξιόπιστη λειτουργία τους, για μια διάρκεια ζωής τουλάχιστον 10 ετών, σύμφωνα με την Leclanché SA.
Επιπλέον, το MRS προσφέρει προστασία από υπερθέρμανση και ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυροπροστασίας ειδικά σχεδιασμένο και πιστοποιημένο για ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Το πλοίο «Yara Birkeland», μήκους περίπου 80 μέτρων και πλάτους 15 μέτρων, 3.120 τόνων, μεταφορικής ικανότητας 120 εμπορευματοκιβωτίων (TEU), ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο Οσλο στα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια έπλευσε στο Porsgrunn, μια περιοχή στην οποία βρίσκεται η μονάδα της Yara International, που παράγει λιπάσματα και είναι πλοιοκτήτρια του πλοίου.
Το πλοίο «Yara Birkeland» είναι ένα έργο συνεργασίας μεταξύ πολλών παραγόντων, όπου η Kongsnerg είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση όλης της νέας τεχνολογίας. Το πλοίο θα λειτουργεί και θα παρακολουθείται από το κέντρο παρακολούθησης της Massterly στο Horten. Η Masterly είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Kongsberg και της Wilhelmsen.
Η έναρξη ενός τεχνικά απαιτητικού έργου όπως είναι το «Yara Birkeland» σε συνεργασία σε τεχνολογικό επίπεδο με την Kongsberg Maritime είναι μια μικρή προσπάθεια στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως ένας από τους πολλούς βιομηχανικούς παίκτες, είπε ο Jon Sletten, project manager του «Yara Birkeland».
Ενα πλοίο μηδενικών εκπομπών δείχνει ότι είναι δυνατό να συμβάλει θετικά στην απαιτούμενη μείωση των εκπομπών αερίων που επιβαρύνουν το κλίμα. Ενα ρητό από έναν από τους ιδρυτές της Yara στις αρχές του 19ου αιώνα έλεγε «όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος, συμπλήρωσε ο Jon Sletten.
Η τεχνολογία της Leclanché μας προσφέρει ένα πλοίο που κινείται με μπαταρίες και φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια από τα «πράσινα» υδροηλεκτρικά. Αυτό είναι ένα σχεδιασμένο βήμα προς μια πράσινη κατεύθυνση και αποτελεί μια ενθάρρυνση για όλους να επενδύσουν επίσης σε ανάλογες τεχνολογίες, πρόσθεσε ο Sletten.
Εξοικονόμηση
Είμαστε πολύ περήφανοι που μπορούμε να συνεισφέρουμε στην επιτυχία αυτού του έργου. Με το σύστημα μπαταριών που εγκατέστησε στο «Yara Birkeland», η Leclanché συμβάλλει σε χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που ισοδυναμούν με 40.000 λιγότερες οδικές διαδρομές σε ετήσια βάση, φορτηγών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, σημείωσε από την πλευρά του, ο Anil Srivastava, Διευθύνων Σύμβουλος της Leclanché.
Η ετήσια εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας του πλοίου, τόσο στα καύσιμα όσο και στο πλήρωμα, υπολογίζεται έως και 90%, και καθιστά τα αυτόνομα πλοία και τα πλοία με μπαταρία βιώσιμα στο διεθνές εμπόριο, συμπλήρωσε ο Anil Srivastava. Μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμαστική περίοδος, το «Yara Birkeland» θα δρομολογηθεί σε εντελώς αυτόνομη βάση μεταφέροντας προϊόντα σε εμπορευματοκιβώτια από το εργοστάσιο παραγωγής της Yara International στην Heroya στο λιμάνι του Brevik. Στις 19 Νοεμβρίου, ο νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Stοrewas και ο υπουργός Αλιείας και Θαλάσσιας Πολιτικής Bjornar Skjaeran ξεναγήθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Yara, Svein Tore Holsether.
Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yara.
Latest News
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex