Οι ηλεκτρονικές αγορές -και- στην Ελλάδα ήρθαν για να μείνουν γεγονός που επιβεβαιώνει η πορεία των online πωλήσεων στη χώρα μας, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, αναφερει το ΣΕΠΕ. Βέβαια, παρά τη διεύρυνση των διαδικτυακών αγορών, η Ελλάδα απέχει ακόμη μακράν των «ώριμων» αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου οι online shoppers αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 50% των χρηστών του Διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω Internet το τελευταίο 15ήμερο. Το ποσοστό αυτό είναι το ίδιο με το αντίστοιχο του Ιουνίου του 2021.

Επίσης, είναι μεν χαμηλότερο από το αντίστοιχο του Δεκεμβρίου του 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές.

Το εν λόγω ποσοστό, αν και σημαντικό, απέχει ακόμη από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.

«Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα» διαπιστώνει η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C).

Διαβάστε επίσης: Focus Bari – Φρενίτιδα στους 60άρηδες για online αγορές

Την έρευνα, την 5η κατά σειρά, διενεργεί το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN)   του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το ΣΕΛΠΕ.

Το 10% των αγορών

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, για τους online καταναλωτές οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των συνολικών τους αγορών. Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών.

Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο του Ιουνίου 2021.

Τα ποσοστά αγορών μέσω Διαδικτύου ανά κατηγορία προϊόντων/υπηρεσιών τον Δεκέμβριο 2021 είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον Ιούλιο του 2021 και κάπως μειωμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%.

Διαβάστε επίσης: E-shop έπαιρνε χρήματα αλλά δεν παρέδιδε τα προϊόντα

Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.

Στα 14 δισ.ο τζίρος

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του Διαδικτύου  με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη, το 2021 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C. Με βάση τις εκτιμήσεις, οι συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου € 14 δισ.

Τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν πλέον σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα € 10 εκατ.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε και πλέον παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία δύο χρονιά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα» αναφέρει η έρευνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κοινωνία
Σαντορίνη – Σεισμοί: Νέα ανάρτηση Τσελέντη μετά τα 5,3 Ρίχτερ – «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας…»
Επικαιρότητα |

Νέα ανάρτηση Τσελέντη – «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας…»

«Δυστυχώς με τη πρόσφατη σεισμική δράση στη Σαντορίνη, αντί να ξεστομίζουμε αλήθειες φτύνουμε σιωπές» τονίζει ο Άκης Τσελέντης. Τι λέει για τη σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη μετά τα 5,3 Ρίχτερ

Αποκάλυψη in: Eρευνα καμερών για την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη «έδειξε» το εμπορικό τρένο στις σήραγγες πριν την τραγωδία
Επικαιρότητα |

Αποκάλυψη in: Eρευνα καμερών για την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη «έδειξε» το εμπορικό τρένο στις σήραγγες πριν την τραγωδία

Οι εξηγήσεις της εταιρείας ασφαλείας του ΟΣΕ για τον τρόπο ανεύρεσης μετά από δύο χρόνια του χαμένου υλικού - Οι απορίες, οι περαιτέρω έρευνες και τι δεν αλλάζει για το παράνομο φορτίο.