Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν η βιομηχανία αυτοκινήτου Stellantis (Fiat Chrysler και PSA Group) και η Amazon, με την πρώτη να αποκτά πρόσβαση σε λογισμικά του τεχνολογικού κολοσσού που μπορεί να ενσωματώσει στα οχήματα της καθιστώντας τα πιο… έξυπνα και την δεύτερη να επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον κλάδο αυτοκινήτου με σημείο αιχμής την ηλεκτροκίνηση.
Είναι γνωστό, εξάλλου, το ενδιαφέρον της Amazon για τον κλάδο αυτοκινήτου. Όμως, μέσα από τη συνεργασία τους θα δημιουργήσουν από κοινού ηλεκτρικά φορτηγά, με τα οποία η Amazon θα εξοπλίσει τον στόλο της και το τεράστιο δίκτυο παράδοσης προϊόντων που έχει δημιουργήσει.
Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, η Amazon θα είναι ο πρώτος πελάτης της νέας γραμμής φορτηγών-ντελίβερι που θα αρχίσει να κατασκευάζεται από την Stellantis, από το 2023. Ο συνολικός αριθμός των φορτηγών που θα παραδοθούν δεν διευκρινίστηκε, ωστόσο είναι γνωστό πως η εταιρεία θα χρειαστεί αρκετές χιλιάδες.
Στο πλαίσιο, εξάλλου, της κάλυψης των αναγκών της είχε ήδη συμφωνήσει να αγοράσει 100.000 ηλεκτρικά φορτηγάκια από την startup Rivian Automotive.
Από την άλλη πλευρά η Stellantis στο δρόμο για τη μετάβαση της προς τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και το κυνήγι των εξειδικευμένων ομίλων του κλάδου, όπως η Tesla, θα χρειαστεί για τα οχήματα της νέα λογισμικά και εξοπλισμό κυρίως στο μέτωπο του infotainment για να προσελκύσει τους καταναλωτές, κάτι που θα της διασφαλίσει η Amazon.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι οι δυο τους να συνεργαστούν για την ανάπτυξη νέου λογισμικού για τα λεγόμενα «smart cockpit» του συνόλου των μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία ορίζεται πως θα είναι έτοιμα από το 2024. Μάλιστα, η φωνή και η τεχνολογία της Alexa θα «ντύνει» τα νέα συστήματα πλοήγησης κλπ, με το «smart cockpit» των οχημάτων να περιλαμβάνει σειρά υπηρεσιών, όπως πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληρωμών και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η σύμπραξη Stellantis και Amazon, που ανακοινώθηκε στο περιθώριο της μεγάλης έκθεσης ηλεκτρονικών προϊόντων που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, είναι μόλις η τελευταία μιας σειράς ανάλογων συνεργασιών ανάμεσα στους δύο κλάδους.
Στις αρχές της περσινής χρονιάς, η αμερικανική Ford είχε ανακοινώσει ανάλογη συνεργασία της με την Google, που θα της παρέχει αποκλειστικές υπηρεσίες cloud στα οχήματα της, ενώ με την Google έχει ανακοινώσει πως θα συνεργαστεί και η γαλλική Renault. Αντιστοίχως, General Motors και Volkswagen έχουν καταλήξει σε συμφωνίες συνεργασίας με την Microsoft κυρίως στο μέτωπο της αυτόνομης οδήγησης.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%