Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν η βιομηχανία αυτοκινήτου Stellantis (Fiat Chrysler και PSA Group) και η Amazon, με την πρώτη να αποκτά πρόσβαση σε λογισμικά του τεχνολογικού κολοσσού που μπορεί να ενσωματώσει στα οχήματα της καθιστώντας τα πιο… έξυπνα και την δεύτερη να επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον κλάδο αυτοκινήτου με σημείο αιχμής την ηλεκτροκίνηση.
Είναι γνωστό, εξάλλου, το ενδιαφέρον της Amazon για τον κλάδο αυτοκινήτου. Όμως, μέσα από τη συνεργασία τους θα δημιουργήσουν από κοινού ηλεκτρικά φορτηγά, με τα οποία η Amazon θα εξοπλίσει τον στόλο της και το τεράστιο δίκτυο παράδοσης προϊόντων που έχει δημιουργήσει.
Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, η Amazon θα είναι ο πρώτος πελάτης της νέας γραμμής φορτηγών-ντελίβερι που θα αρχίσει να κατασκευάζεται από την Stellantis, από το 2023. Ο συνολικός αριθμός των φορτηγών που θα παραδοθούν δεν διευκρινίστηκε, ωστόσο είναι γνωστό πως η εταιρεία θα χρειαστεί αρκετές χιλιάδες.
Στο πλαίσιο, εξάλλου, της κάλυψης των αναγκών της είχε ήδη συμφωνήσει να αγοράσει 100.000 ηλεκτρικά φορτηγάκια από την startup Rivian Automotive.
Από την άλλη πλευρά η Stellantis στο δρόμο για τη μετάβαση της προς τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και το κυνήγι των εξειδικευμένων ομίλων του κλάδου, όπως η Tesla, θα χρειαστεί για τα οχήματα της νέα λογισμικά και εξοπλισμό κυρίως στο μέτωπο του infotainment για να προσελκύσει τους καταναλωτές, κάτι που θα της διασφαλίσει η Amazon.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι οι δυο τους να συνεργαστούν για την ανάπτυξη νέου λογισμικού για τα λεγόμενα «smart cockpit» του συνόλου των μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία ορίζεται πως θα είναι έτοιμα από το 2024. Μάλιστα, η φωνή και η τεχνολογία της Alexa θα «ντύνει» τα νέα συστήματα πλοήγησης κλπ, με το «smart cockpit» των οχημάτων να περιλαμβάνει σειρά υπηρεσιών, όπως πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληρωμών και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η σύμπραξη Stellantis και Amazon, που ανακοινώθηκε στο περιθώριο της μεγάλης έκθεσης ηλεκτρονικών προϊόντων που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, είναι μόλις η τελευταία μιας σειράς ανάλογων συνεργασιών ανάμεσα στους δύο κλάδους.
Στις αρχές της περσινής χρονιάς, η αμερικανική Ford είχε ανακοινώσει ανάλογη συνεργασία της με την Google, που θα της παρέχει αποκλειστικές υπηρεσίες cloud στα οχήματα της, ενώ με την Google έχει ανακοινώσει πως θα συνεργαστεί και η γαλλική Renault. Αντιστοίχως, General Motors και Volkswagen έχουν καταλήξει σε συμφωνίες συνεργασίας με την Microsoft κυρίως στο μέτωπο της αυτόνομης οδήγησης.
Latest News
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας