Στον αριθμό ρεκόρ των 90.727 ανήλθαν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Μάλιστα το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Model 3 της Tesla.

Το εν λόγω μοντέλο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο συνολικά, σύμφωνα με το Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), πίσω από το Vauxhall Corsa.

Το Model 3 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό σεντάν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Tesla αναφέρει την τιμή σε μετρητά από 44.490 στερλίνες (περίπου 60.202 δολάρια). Η τιμή μιας πεντάθυρης, βενζινοκίνητης έκδοσης του Corsa ξεκινά από τις 17.380 στερλίνες, σύμφωνα με την Vauxhall.

Σε ανακοίνωσή της, η SMMT περιέγραψε το 2021 ως την «πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων». Ανέφερε ότι περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είχαν ταξινομηθεί το 2021 σε σχέση με τα πέντε προηγούμενα χρόνια αθροιστικά.

Τους τελευταίους 12 μήνες επίσης 114.554 νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Βρετανίας, ενώ ταξινομήθηκαν επίσης 147.246 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να γεμίσουν με καύσιμο με τον παραδοσιακό τρόπο και επίσης να συνδεθούν για φόρτιση. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τη δυνατότητα φόρτισης plug-in.

Καθώς τα στοιχεία για τα ηλεκτρικά οχήματα δείχνουν ότι είναι πολλά υποσχόμενα, η συνολική αγορά παρουσιάζει προκλήσεις.

Η SMMT ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν σε λίγο λιγότερο από 1,65 εκατομμύρια το 2021, που αντιπροσωπεύει μια ετήσια αύξηση μόλις 1%. «Τα στοιχεία υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επίδραση της Covid και της έλλειψης ημιαγωγών στον κλάδο», ανέφερε.

Απελπιστική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Μάικ Χάους, είπε ότι ήταν «άλλη μια απελπιστικά απογοητευτική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία», προσθέτοντας ότι η Covid συνέχισε «να πλήττει την όποια ανάκαμψη».

«Οι κατασκευαστές συνεχίζουν να παλεύουν με μυριάδες προκλήσεις, με πιο σκληρές εμπορικές ρυθμίσεις, τις εξελισσόμενες τεχνολογικές αλλαγές και, κυρίως, την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που περιορίζει ασφυκτικά την εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου», σημείωσε.

Η αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν «το αναμφισβήτητο φωτεινό σημείο», πρόσθεσε ο Χάους.

Το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030. Από το 2035 θα απαιτήσει όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το έργο είναι τεράστιο και ο τομέας εξακολουθεί να κυριαρχείται από οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα. Το μερίδιο αγοράς των νέων ταξινομήσεων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ανήλθε σε 46,3% το 2021, ενώ των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο 8,2%.

Η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης τα επόμενα χρόνια θα είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά την εξάλειψη των ανησυχιών των καταναλωτών σχετικά με το άγχος της εμβέλειας — ή τον φόβο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να χάσουν ρεύμα και να κολλήσουν.

Ενώ τέτοιου είδους υποδομές είναι ζωτικής σημασίας, η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζει επίσης να αυξάνεται. Η Tesla δηλώνει ότι το Model S Plaid έχει εκτιμώμενη αυτονομία 637 χλμ, ενώ η Lucid ανακοίνωσε ότι το Air Dream Edition R έχει αυτονομία 836 χλμ.

Τη Δευτέρα, η Daimler δημοσίευσε λεπτομέρειες για ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα το οποίο όπως είπε θα έχει αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε ότι τα στοιχεία αυτά ήταν «προκαταρκτικά και βασίστηκαν σε ψηφιακές προσομοιώσεις σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα