Στον αριθμό ρεκόρ των 90.727 ανήλθαν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Μάλιστα το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Model 3 της Tesla.
Το εν λόγω μοντέλο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο συνολικά, σύμφωνα με το Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), πίσω από το Vauxhall Corsa.
Το Model 3 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό σεντάν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Tesla αναφέρει την τιμή σε μετρητά από 44.490 στερλίνες (περίπου 60.202 δολάρια). Η τιμή μιας πεντάθυρης, βενζινοκίνητης έκδοσης του Corsa ξεκινά από τις 17.380 στερλίνες, σύμφωνα με την Vauxhall.
Σε ανακοίνωσή της, η SMMT περιέγραψε το 2021 ως την «πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων». Ανέφερε ότι περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είχαν ταξινομηθεί το 2021 σε σχέση με τα πέντε προηγούμενα χρόνια αθροιστικά.
Τους τελευταίους 12 μήνες επίσης 114.554 νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Βρετανίας, ενώ ταξινομήθηκαν επίσης 147.246 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να γεμίσουν με καύσιμο με τον παραδοσιακό τρόπο και επίσης να συνδεθούν για φόρτιση. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τη δυνατότητα φόρτισης plug-in.
Καθώς τα στοιχεία για τα ηλεκτρικά οχήματα δείχνουν ότι είναι πολλά υποσχόμενα, η συνολική αγορά παρουσιάζει προκλήσεις.
Η SMMT ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν σε λίγο λιγότερο από 1,65 εκατομμύρια το 2021, που αντιπροσωπεύει μια ετήσια αύξηση μόλις 1%. «Τα στοιχεία υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επίδραση της Covid και της έλλειψης ημιαγωγών στον κλάδο», ανέφερε.
Απελπιστική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία
Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Μάικ Χάους, είπε ότι ήταν «άλλη μια απελπιστικά απογοητευτική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία», προσθέτοντας ότι η Covid συνέχισε «να πλήττει την όποια ανάκαμψη».
«Οι κατασκευαστές συνεχίζουν να παλεύουν με μυριάδες προκλήσεις, με πιο σκληρές εμπορικές ρυθμίσεις, τις εξελισσόμενες τεχνολογικές αλλαγές και, κυρίως, την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που περιορίζει ασφυκτικά την εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου», σημείωσε.
Η αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν «το αναμφισβήτητο φωτεινό σημείο», πρόσθεσε ο Χάους.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030. Από το 2035 θα απαιτήσει όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το έργο είναι τεράστιο και ο τομέας εξακολουθεί να κυριαρχείται από οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα. Το μερίδιο αγοράς των νέων ταξινομήσεων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ανήλθε σε 46,3% το 2021, ενώ των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο 8,2%.
Η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης τα επόμενα χρόνια θα είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά την εξάλειψη των ανησυχιών των καταναλωτών σχετικά με το άγχος της εμβέλειας — ή τον φόβο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να χάσουν ρεύμα και να κολλήσουν.
Ενώ τέτοιου είδους υποδομές είναι ζωτικής σημασίας, η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζει επίσης να αυξάνεται. Η Tesla δηλώνει ότι το Model S Plaid έχει εκτιμώμενη αυτονομία 637 χλμ, ενώ η Lucid ανακοίνωσε ότι το Air Dream Edition R έχει αυτονομία 836 χλμ.
Τη Δευτέρα, η Daimler δημοσίευσε λεπτομέρειες για ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα το οποίο όπως είπε θα έχει αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε ότι τα στοιχεία αυτά ήταν «προκαταρκτικά και βασίστηκαν σε ψηφιακές προσομοιώσεις σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας».
Latest News
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις
Παράταση για τα «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι» μετά από παρέμβαση της ΕΘΕΑΣ
Μέχρι τις 8 Μαρτίου 2025 η υποβολή των αιτήσεωνς στον ΔΕΔΔΗΕ για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι»
Ανοίγει η πλατφόρμα για το «Εξοικονομώ 2025» - Πιο πίσω οι αιτήσεις για το «Αλλάζω Θερμοσίφωνα»
Αναλυτικά το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»