Η δημιουργία συνεταιρισμού που θα αγοράζει ρεύμα για λογαριασμό των πλοίων που βρίσκονται στο λιμάνι είναι μία από τις λύσεις που προκρίνονται από τους ειδικούς προκειμένου η ακτοπλοΐα να έχει πρόσβαση σε φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα όταν θα αρχίσει να λειτουργεί η υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια.

Τα πλοία θα είναι πελάτες των παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος και όπως σημειώνεται ένας πιθανός τρόπος συνδιαλλαγής θα είναι είτε ανά κατηγορία είτε ανά προβλήτα εξυπηρέτησης, να συνεταιρίζονται συνιστώντας έναν χονδρέμπορο-πελάτη που αγοράζει μαζικά ηλεκτρική ενέργεια.

Οπως ενημερώνεται από ειδικούς συμβούλους ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) το περιγραφόμενο σχήμα σωρευτικής εκπροσώπησης μπορεί να προκύψει από τα πλοία που σταθερά ελλιμενίζονται στον λιμένα (π.χ. πλοία ακτοπλοΐας), αλλά σε αυτό το εταιρικό σχήμα μπορεί να προσχωρεί και οποιοδήποτε πλοίο επισκέπτεται περιστασιακά το λιμάνι.

Πολλά ωστόσο θα εξαρτηθούν από τον ρόλο που θα έχει το λιμάνι στην προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος. Σε κάθε περίπτωση η ακτοπλοΐα ενδιαφέρεται να υπάρχει ανταγωνισμός στη αγορά και να μπορεί η κάθε εταιρεία να προμηθεύεται την ηλεκτρική ενέργεια με όρους ανταγωνιστικούς. Επισημαίνεται ότι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την πλευρά του λιμένα θεωρείται παροχή λιμενικής υπηρεσίας και στην οποία μπορεί να εμπλακούν πολλοί πάροχοι εκτός αν η λιμενική Αρχή μπορεί να τεκμηριώσει γιατί θέλει να υπάρχει περιορισμένος αριθμός (βλ. άρθρο 6 του Λιμενικού Κανονισμού 352/2017).

Η τεκμηρίωση από πλευράς λιμένα πρέπει να στηρίζεται σε μία σειρά από επιχειρήματα όπως ότι τίθενται θέματα ασφάλειας στην παροχή (διανομή) της ηλεκτρικής ενέργειας στο λιμάνι ή ότι τίθενται προβλήματα στενότητας χώρου κ.λπ., που όμως μάλλον δεν ισχύουν γενικά για το ηλεκτρικό ρεύμα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News