
Πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή μεταφέρουν αέριο είναι μεταξύ αυτών που «έσπασαν το ρόδι» των νέων παραγγελιών τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Οπως έγινε γνωστό από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους και από σχετικές ανακοινώσεις ναυπηγικών μονάδων τις πρώτες ημέρες του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον έξι πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και άλλα τρία πλοία που θα μεταφέρουν LNG.
Ειδικότερα, ο ναυπηγικός όμιλος Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) ξεκίνησε το νέο έτος με παραγγελίες για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων εκ των οποίων έξι είναι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (feeder) και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).
O ναυπηγικός όμιλος δεν αποκάλυψε τις ναυτιλιακές εταιρείες που τοποθέτησαν τις παραγγελίες, ωστόσο όσον αφορά τα έξι containerships που θα «καίνε» LNG οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών MSC.
Παράλληλα η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG στον στόλο της, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται και από συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης. Σύμφωνα με το Tradewidns το ένα από τα πλοία η NYK Line θα το κατασκευάσει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.
Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη LNG Carrier με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai. Αυτό το νεότευκτο λέγεται ότι συνοδεύεται με συμφωνία ναύλωσης του πλοίου στη γαλλική EDF Energy, η οποία έχει υπογράψει νέα συμφωνία για την προμήθεια LNG από τέρμιναλ στις ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η NYK Line πρόσφατα άρχισε την ενασχόλησή της με πλοία LNG Carriers, καθώς όπως επισημαίνει μετά την πρόσφατη συμφωνία COP26 των χωρών για τη σταδιακή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναμένεται ότι η ζήτηση για LNG, το οποίο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό φορτίο από άλλα ορυκτά καύσιμα, θα αυξηθεί στο μέλλον, ειδικά στην Ασία.
Το LNG φαίνεται να κερδίζει περαιτέρω έδαφος καθώς θεωρείται ένα καύσιμο είτε για τα πλοία είτε για ηλεκτροπαραγωγή που συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση των οικονομιών σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα. Υπενθυμίζεται ότι το φυσικό αέριο έλαβε τις πρώτες ημέρες του νέου έτους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πράσινο διαβατήριο» υπό όρους ως μεταβατικό καύσιμο (μαζί με την πυρηνική ενέργεια) για το πέρασμα στην οικονομία χαμηλού άνθρακα.
«Η Κομισιόν θεωρεί ότι υπάρχει ρόλος που μπορούν να παίξουν το φυσικό αέριο και η ατομική ενέργεια, ως μέσα που θα διευκολύνουν τη μετάβαση προς ένα μέλλον στο οποίο θα κυριαρχούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντός του νέου πλαισίου αξιολόγησης και ταξινόμησης (Taxonomy), αυτό θα σήμαινε την αποδοχή αυτών των δύο πηγών, στη βάση καθαρών και αυστηρών όρων», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκεπτικό της πρότασης – η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα σημάνει τη διοχέτευση εκατοντάδων δισ. ευρώ προς τους δύο αυτούς κλάδους τα επόμενα χρόνια και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, επιδοτήσεις και εγγυήσεις.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της