![Ποια πλοία «έσπασαν το ρόδι» τη νέα χρονιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/lng.jpg)
Πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή μεταφέρουν αέριο είναι μεταξύ αυτών που «έσπασαν το ρόδι» των νέων παραγγελιών τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Οπως έγινε γνωστό από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους και από σχετικές ανακοινώσεις ναυπηγικών μονάδων τις πρώτες ημέρες του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον έξι πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και άλλα τρία πλοία που θα μεταφέρουν LNG.
Ειδικότερα, ο ναυπηγικός όμιλος Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) ξεκίνησε το νέο έτος με παραγγελίες για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων εκ των οποίων έξι είναι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (feeder) και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).
O ναυπηγικός όμιλος δεν αποκάλυψε τις ναυτιλιακές εταιρείες που τοποθέτησαν τις παραγγελίες, ωστόσο όσον αφορά τα έξι containerships που θα «καίνε» LNG οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών MSC.
Παράλληλα η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG στον στόλο της, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται και από συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης. Σύμφωνα με το Tradewidns το ένα από τα πλοία η NYK Line θα το κατασκευάσει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.
Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη LNG Carrier με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai. Αυτό το νεότευκτο λέγεται ότι συνοδεύεται με συμφωνία ναύλωσης του πλοίου στη γαλλική EDF Energy, η οποία έχει υπογράψει νέα συμφωνία για την προμήθεια LNG από τέρμιναλ στις ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η NYK Line πρόσφατα άρχισε την ενασχόλησή της με πλοία LNG Carriers, καθώς όπως επισημαίνει μετά την πρόσφατη συμφωνία COP26 των χωρών για τη σταδιακή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναμένεται ότι η ζήτηση για LNG, το οποίο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό φορτίο από άλλα ορυκτά καύσιμα, θα αυξηθεί στο μέλλον, ειδικά στην Ασία.
Το LNG φαίνεται να κερδίζει περαιτέρω έδαφος καθώς θεωρείται ένα καύσιμο είτε για τα πλοία είτε για ηλεκτροπαραγωγή που συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση των οικονομιών σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα. Υπενθυμίζεται ότι το φυσικό αέριο έλαβε τις πρώτες ημέρες του νέου έτους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πράσινο διαβατήριο» υπό όρους ως μεταβατικό καύσιμο (μαζί με την πυρηνική ενέργεια) για το πέρασμα στην οικονομία χαμηλού άνθρακα.
«Η Κομισιόν θεωρεί ότι υπάρχει ρόλος που μπορούν να παίξουν το φυσικό αέριο και η ατομική ενέργεια, ως μέσα που θα διευκολύνουν τη μετάβαση προς ένα μέλλον στο οποίο θα κυριαρχούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντός του νέου πλαισίου αξιολόγησης και ταξινόμησης (Taxonomy), αυτό θα σήμαινε την αποδοχή αυτών των δύο πηγών, στη βάση καθαρών και αυστηρών όρων», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκεπτικό της πρότασης – η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα σημάνει τη διοχέτευση εκατοντάδων δισ. ευρώ προς τους δύο αυτούς κλάδους τα επόμενα χρόνια και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, επιδοτήσεις και εγγυήσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023