
Πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή μεταφέρουν αέριο είναι μεταξύ αυτών που «έσπασαν το ρόδι» των νέων παραγγελιών τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Οπως έγινε γνωστό από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους και από σχετικές ανακοινώσεις ναυπηγικών μονάδων τις πρώτες ημέρες του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον έξι πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και άλλα τρία πλοία που θα μεταφέρουν LNG.
Ειδικότερα, ο ναυπηγικός όμιλος Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) ξεκίνησε το νέο έτος με παραγγελίες για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων εκ των οποίων έξι είναι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (feeder) και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).
O ναυπηγικός όμιλος δεν αποκάλυψε τις ναυτιλιακές εταιρείες που τοποθέτησαν τις παραγγελίες, ωστόσο όσον αφορά τα έξι containerships που θα «καίνε» LNG οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών MSC.
Παράλληλα η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG στον στόλο της, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται και από συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης. Σύμφωνα με το Tradewidns το ένα από τα πλοία η NYK Line θα το κατασκευάσει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.
Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη LNG Carrier με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai. Αυτό το νεότευκτο λέγεται ότι συνοδεύεται με συμφωνία ναύλωσης του πλοίου στη γαλλική EDF Energy, η οποία έχει υπογράψει νέα συμφωνία για την προμήθεια LNG από τέρμιναλ στις ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η NYK Line πρόσφατα άρχισε την ενασχόλησή της με πλοία LNG Carriers, καθώς όπως επισημαίνει μετά την πρόσφατη συμφωνία COP26 των χωρών για τη σταδιακή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναμένεται ότι η ζήτηση για LNG, το οποίο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό φορτίο από άλλα ορυκτά καύσιμα, θα αυξηθεί στο μέλλον, ειδικά στην Ασία.
Το LNG φαίνεται να κερδίζει περαιτέρω έδαφος καθώς θεωρείται ένα καύσιμο είτε για τα πλοία είτε για ηλεκτροπαραγωγή που συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση των οικονομιών σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα. Υπενθυμίζεται ότι το φυσικό αέριο έλαβε τις πρώτες ημέρες του νέου έτους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πράσινο διαβατήριο» υπό όρους ως μεταβατικό καύσιμο (μαζί με την πυρηνική ενέργεια) για το πέρασμα στην οικονομία χαμηλού άνθρακα.
«Η Κομισιόν θεωρεί ότι υπάρχει ρόλος που μπορούν να παίξουν το φυσικό αέριο και η ατομική ενέργεια, ως μέσα που θα διευκολύνουν τη μετάβαση προς ένα μέλλον στο οποίο θα κυριαρχούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντός του νέου πλαισίου αξιολόγησης και ταξινόμησης (Taxonomy), αυτό θα σήμαινε την αποδοχή αυτών των δύο πηγών, στη βάση καθαρών και αυστηρών όρων», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκεπτικό της πρότασης – η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα σημάνει τη διοχέτευση εκατοντάδων δισ. ευρώ προς τους δύο αυτούς κλάδους τα επόμενα χρόνια και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, επιδοτήσεις και εγγυήσεις.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ