Πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή μεταφέρουν αέριο είναι μεταξύ αυτών που «έσπασαν το ρόδι» των νέων παραγγελιών τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Οπως έγινε γνωστό από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους και από σχετικές ανακοινώσεις ναυπηγικών μονάδων τις πρώτες ημέρες του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον έξι πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και άλλα τρία πλοία που θα μεταφέρουν LNG.
Ειδικότερα, ο ναυπηγικός όμιλος Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) ξεκίνησε το νέο έτος με παραγγελίες για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων εκ των οποίων έξι είναι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (feeder) και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).
O ναυπηγικός όμιλος δεν αποκάλυψε τις ναυτιλιακές εταιρείες που τοποθέτησαν τις παραγγελίες, ωστόσο όσον αφορά τα έξι containerships που θα «καίνε» LNG οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών MSC.
Παράλληλα η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG στον στόλο της, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται και από συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης. Σύμφωνα με το Tradewidns το ένα από τα πλοία η NYK Line θα το κατασκευάσει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.
Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη LNG Carrier με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai. Αυτό το νεότευκτο λέγεται ότι συνοδεύεται με συμφωνία ναύλωσης του πλοίου στη γαλλική EDF Energy, η οποία έχει υπογράψει νέα συμφωνία για την προμήθεια LNG από τέρμιναλ στις ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η NYK Line πρόσφατα άρχισε την ενασχόλησή της με πλοία LNG Carriers, καθώς όπως επισημαίνει μετά την πρόσφατη συμφωνία COP26 των χωρών για τη σταδιακή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναμένεται ότι η ζήτηση για LNG, το οποίο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό φορτίο από άλλα ορυκτά καύσιμα, θα αυξηθεί στο μέλλον, ειδικά στην Ασία.
Το LNG φαίνεται να κερδίζει περαιτέρω έδαφος καθώς θεωρείται ένα καύσιμο είτε για τα πλοία είτε για ηλεκτροπαραγωγή που συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση των οικονομιών σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα. Υπενθυμίζεται ότι το φυσικό αέριο έλαβε τις πρώτες ημέρες του νέου έτους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πράσινο διαβατήριο» υπό όρους ως μεταβατικό καύσιμο (μαζί με την πυρηνική ενέργεια) για το πέρασμα στην οικονομία χαμηλού άνθρακα.
«Η Κομισιόν θεωρεί ότι υπάρχει ρόλος που μπορούν να παίξουν το φυσικό αέριο και η ατομική ενέργεια, ως μέσα που θα διευκολύνουν τη μετάβαση προς ένα μέλλον στο οποίο θα κυριαρχούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντός του νέου πλαισίου αξιολόγησης και ταξινόμησης (Taxonomy), αυτό θα σήμαινε την αποδοχή αυτών των δύο πηγών, στη βάση καθαρών και αυστηρών όρων», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκεπτικό της πρότασης – η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα σημάνει τη διοχέτευση εκατοντάδων δισ. ευρώ προς τους δύο αυτούς κλάδους τα επόμενα χρόνια και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, επιδοτήσεις και εγγυήσεις.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη