Για την Tesla λάστιχα και δρόμος είναι ένα. Οι μετοχές του αμερικανικού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10% τη Δευτέρα – ή κατά περίπου 100 δισ. δολάρια – αφού, όπως εκτίμησε, παρήγαγε σχεδόν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα το 2021, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών για το πιο πρόσφατο τρίμηνο, οι οποίες κυμαίνονταν στο 17%. Ο ‘Ιλον Μασκ δημιούργησε την πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παράγοντας περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή αυτοκινήτων. Καθώς οι ανταγωνιστές ενισχύουν τις γραμμές παραγωγής τους, η διατήρηση της ιλιγγιώδους αγοραίας αξίας της Tesla, στα 1,2 τρισ. δολάρια, απαιτεί τη δημιουργία ενός διαφορετικού και περισσότερου φιλόδοξου είδους αυτοκινήτων.
Aφενός, η απάντηση της αγοράς φαίνεται δυσανάλογα θετική. Η Tesla, το τέταρτο τρίμηνο, παρέδωσε 308.600 αυτοκίνητα σε πελάτες, περίπου 45.600 περισσότερα από το αναμενόμενο. Ας υποθέσουμε ότι η μέση τιμή πώλησης κυμαίνεται στα 55.000 δολάρια, με 2,5 δισ. δολάρια σε πρόσθετα έσοδα – ένα κομμάτι από τα 100 δισ. δολάρια που προστέθηκαν στην κεφαλαιοποίηση της εταιρείας τη Δευτέρα. Εν μέρει οφείλεται στο ότι η Tesla, που κάποτε αντιμετώπιζε εμπόδια στην παραγωγή, πλέον, λειτουργεί πιο ομαλά. Αυτό με τη σειρά του δείχνει ότι η Tesla προηγείται των ανταγωνιστών της, οι οποίοι, με τη σειρά τους, προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και σε μια αγορά όπου εταιρείες όλων των κατηγοριών αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και δυσκολίες στην κατασκευή αυτοκινήτων.
Ωστόσο, με μερικές εταιρείες να ανανεώνουν τον εξοπλισμό τους και μια σειρά από νεοφυείς επιχειρήσεις να εισάγονται στο χρηματιστήριο, η Tesla δεν θα είναι για πάντα ο μόνος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία. Καθώς η Apple έκανε τα iPhone να είναι πιο εξελιγμένα από τα smartphone, προσθέτοντας νέες δυνατότητες και ενσωματώνοντάς το στη βάση μιας σειράς υπηρεσιών, η Tesla θα πρέπει να αρχίσει να εκπληρώνει τις πιο φιλόδοξες υποσχέσεις, της προκειμένου να παραμείνει διαφοροποιημένη από τους ανταγωνιστές της και να συνεχίσει να κερδίζει την αποτίμησή του.
Ο Μασκ έχει υποσχεθεί επανειλημμένα ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας του θα είναι σύντομα πλήρως αυτόνομα και έχει προσπαθήσει να πραγματοποιήσει αυτόν τον στόχο με τεχνολογία πολύ διαφορετική από αυτή που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές του. Έχει μάλιστα υποσχεθεί ότι το χαρακτηριστικό αυτό θα ήταν μέρος ενός ριζικά φθηνότερου αυτοκινήτου 25.000 δολαρίων. Όσο εντυπωσιακό κι αν είναι το ιστορικό της Tesla στην κατασκευή αυτοκινήτων, η επίτευξη αυτών των στόχων θα απαιτήσει η εταιρεία να σημειώσει μία πρόοδο που δεν έχει σημειωθεί από καμία άλλη εταιρεία αυτοκινήτων. Το τι είδους οχήματα παράγει η Tesla είναι πλέον πιο σημαντικό από το πόσα αυτοκίνητα παράγει.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της