Εκθετική είναι η αύξηση που καταγράφηκε το 2021 στον όγκο των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές.
Ο φετινός αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα. Οι περισσότερες από 566 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες. Καταπολεμάται, έτσι, η περιττή γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρόνο, κόστος και ενέργεια για τους πολίτες, αλλά και πόρους για τη Διοίκηση.
Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:
Οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, και οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Αναλυτικότερα:
Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.
Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών έχει άμεσο αντίκρισμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, καθώς έτσι μετράμε πόσες ουρές είχε τη δυνατότητα να αποφύγει. Για το 2021, μια χρονιά πανδημίας, ο αριθμός αυτός για κάθε ενήλικο πολίτη μεταφράζεται σε περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν. Η εκθετική καμπύλη των τελευταίων ετών στις ψηφιακές συναλλαγές αντανακλά το εκθετικό άλμα που πραγματοποιεί το κράτος στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με επίκεντρο το gov.gr. Αντίστοιχα, η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών καταδεικνύει πόσο έντονο ήταν το αίτημα του κόσμου για αυτή την ψηφιακή αλλαγή. Κάθε ημέρα, με τις αλλαγές που υλοποιούμε, η Ελλάδα καλύπτει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της απόστασης που τη χώριζε από άλλες χώρες. Αυτή την πρόοδο θέλουμε να διατηρήσουμε, υλοποιώντας τον σχεδιασμό μας με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ταχύτητα».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η δραστική αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων του Δημοσίου εκπληρώνει ένα βασικό στόχο που είχε θέσει το Υπουργείο μας τα δύο τελευταία χρόνια. Η διασύνδεση των μητρώων είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα των ψηφιακών υπηρεσιών, ώστε αυτές να είναι απλούστερες στη χρήση και πιο λειτουργικές για τους πολίτες. Πρόκειται για μια διαδικασία διαρκή, η οποία υποστηρίζεται και από τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις των συστημάτων μας. Με τον τρόπο αυτό, κλείνουμε τις εκκρεμότητες της χώρας με το παρελθόν, διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων των πολιτών».
Latest News
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
Πώς οι Big Tech κερδίζουν σήμερα για να επενδύσουν στο μέλλον
Οι τεχνολογικοί γίγαντες διαφημίζουν πραγματικές νίκες σήμερα για να δικαιολογήσουν τεράστιες επενδύσεις αύριο και οι επενδυτές στηρίζουν, ως ένα σημείο
Η Huawei ακόμα παλεύει να ανακάμψει από τις κυρώσεις, λέει ο ιδρυτής
Ο Ρεν Ζενγκφέι λέει ότι παρά την θεαματική ανάκαμψη η Huawei δεν έχει ξεπεράσει τα προβλήματά της
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Apple: Διαθέσιμοι από 8 Νοεμβρίου οι νέοι υπολογιστές Mac στην Ελλάδα
Η Apple ανακοίνωσε τρεις νέους υπολογιστές Mac, σχεδιασμένους να υποστηρίζουν την πλατφόρμα Apple Intelligence, με το νέο επεξεργαστή M4
Τι να κάνετε αν βρεθείτε σε μια λίστα παραβιασμένων προσωπικών δεδομένων
Οι κλέφτες στοιχείων ταυτότητας συνήθως κυνηγούν προσωπικές πληροφορίες όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς ταυτότητας, αριθμούς πιστωτικών καρτών ή αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης