
Η Αθήνα είναι μία από τις τρεις πόλεις του κόσμου όπου η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποδίδει τα μέγιστα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από περιβαλλοντικούς παράγοντες. Το κρύο μειώνει την απόδοση των μπαταριών, με την χωρητικότητά τους να μειώνεται αισθητά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περιβαλλοντολογικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν και να δημιουργήσουν μεγάλες αποκλείσεις που φθάνουν μέχρι και στο 25% στις μπαταρίες των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο που είναι ένα από τα εθνικά εργαστήρια του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών διαπιστώθηκε πως η Αθήνα ανήκει στον χάρτη των πόλεων όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αυτονομία. Η έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο σε αρκετές πόλεις του κόσμου, έγινε με ένα Tesla Model 3, το οποίο οδηγήθηκε με τις ίδιες συνθήκες, με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και το ίδιο ποσοστό ενέργειας σε διάφορες πόλεις του πλανήτη.
Στην Αθήνα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μοντέλο διένυσε 351 χιλιόμετρα, αποκαλύπτοντας ότι οφείλεται καθαρά σε περιβαλλοντολογικούς παραμέτρους, αλλά και στη μέση θερμοκρασία της πόλης που είναι 17,5 C. Τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα διανύθηκαν και στο Λος Άντζελες, μια πολιτεία των ΗΠΑ που είχε 425.300 εγγεγραμμένους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων το προηγούμενο έτος, ενώ ακριβώς την ίδια χιλιομετρική απόσταση (351 χλμ) κάλυψε το Tesla Model 3 και στο Σίδνεϋ, την μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας όπου ο μέσος όρος της θερμοκρασίας βρίσκεται στους 18 C.
Tην πεντάδα με τις πόλεις που αξιοποιούν στο έπακρο έναν ηλεκτρικό κινητήρα συμπληρώνουν η πόλη του Μεξικού όπου το μοντέλο είχε αυτονομία 346 χιλιόμετρα και μέση θερμοκρασία στο έτος 16 °C, καθώς και η Λισαβόνα, όπου η αυτονομία ήταν 349 χιλιόμετρα.
Σήμερα στην ΕΕ υπάρχουν έντονες ανησυχίες σχετικά με τις εκπομπές των ρύπων από την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και την χρήση τους. Έρευνα δείχνει ότι κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μείωση ρύπων σε σχέση με ένα κινητήρα ντίζελ.
Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την ευκαιρία να μειώσουν τους ρύπους και να πετύχουν τον στόχο καθαρού μηδενικού άνθρακα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Μ. Βρετανία οι χώρες αρχίζουν να απαγορεύουν την κίνηση αυτοκινήτων με παλιά euro, υπέρ μιας ηλεκτρικής επανάστασης. Οι παγκόσμιοι ηγέτες ελπίζουν ότι αυτή η σημαντική αλλαγή στις μεταφορές θα βοηθήσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.
Στην Ευρώπη οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 1/5 των εκπομπών άνθρακα, με τα αυτοκίνητα να αποτελούν το σημαντικό μέρος του προβλήματος. Από την άλλη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 43% σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020, παρά την πανδημία, ενώ από φέτος περισσότερα 200 plug-in μοντέλα θα είναι διαθέσιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία