
Νέα σύννεφα μαζεύονται πάνω από την κρουαζιέρα λόγω της παραλλαγής Όμικρον σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρο Κόντε.
Λίγες ημέρες πριν την λήξη του 2021 και με την πανδημία να εξελίσσεται σε μετάλλαξη Όμικρον, οι αμερικάνικες αρχές (CDC) προέτρεπαν τους Αμερικάνους επιβάτες ακόμα και τους εμβολιασμένους, να αποφεύγουν να πηγαίνουν διακοπές με κρουαζιερόπλοια λόγω του μεγάλου αριθμού επιβαινόντων («even fully vaccinated travelers to avoid cruising”).
Πάντως ο κ. Κόντες εκτιμά για το 2022 ότι σύμφωνα με τις προκρατήσεις στα λιμάνια καταγράφεται μια βελτίωση φτάνοντας στο 35% του 2019 και υπολογίζεται ότι οι προσεγγίσεις θα φτάσουν τις 2800 προσεγγίσεις και θα σημειωθούν 2,5 εκατομμύρια επιβατο-αφίξεις. Οι εν λόγω προβλέψεις βέβαια προϋποθέτουν ότι η πανδημία θα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της μέχρι την Άνοιξη του 2022 και σταδιακά από Απρίλιο του 2022 θα αρχίσουν τα προγράμματα στην Ελληνική Επικράτεια.
Έτσι λοιπόν γίνεται ο προγραμματισμός και οι προβλέψεις για το μέλλον της Κρουαζιέρας, αρκεί να υποθέσουμε ότι η μετάλλαξη Όμικρον ίσως δηλώνει το τελευταίο στάδιο της πανδημίας. Παρ’ όλα αυτά ανησυχούμε ιδιαίτερα, όταν καθημερινά πληροφορούμεθα τον αυξανόμενο αριθμό κρουσμάτων αλλά και των νέων μεταλλάξεων, όπως πρόσφατα στην Γαλλία με την εμφάνιση της παραλλαγής IHU, όπως χαρακτηρίζεται, αναφέρει ο κ. Κόντες.
Διαβάστε επίσης: Χανιά: Σταθερή η «ρότα» της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σούδας
Οι προβλέψεις βέβαια για το έτος 2021 ήταν να έχουμε μέχρι περίπου 2200 προσεγγίσεις και 1,5 εκατομμύριο επιβατο-αφίξεις σε όλους τους προορισμούς. Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα στοιχεία φαίνεται ότι θα είμαστε περίπου στο 30% των επιβατών του έτους 2019, με πρόβλεψη το έτος 2025 να έχουμε ανακτήσει και πάλι την πλήρη δυναμική του 2019, σημειώνει.
Ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ επισημαίνει ότι η επανεκκίνηση του κλάδου, δημιούργησε επιπλέον προβλήματα, αφού η επιδημιολογική κατάσταση με τις μεταλλάξεις συνεχίζεται και η μεταδοτικότητα εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς παγκοσμίως.
Έχουν εντοπιστεί πρόσφατα δεκάδες κρούσματα σε κρουαζιερόπλοια σε ΗΠΑ και Καραϊβική και παρά την ρητή εντολή για εμβολιασμένους επιβάτες και πληρώματα, η μετάδοση ήταν πλέον εύκολη υπόθεση, κυρίως όταν τα πλοία αυτά έχουν capacity 3.000-5.000 επιβατών. Αποτέλεσμα βέβαια είναι αρκετοί προορισμοί να μην επιτρέπουν στα πλοία να προσεγγίζουν στους λιμένες τους, όπως στα Cayman Islands, Mexico, Aruba, Bonaire, Curacao, Dominica, St. Marten και πολλά άλλα. Έτσι λοιπόν, τα πλοία αυτά επιστρέφουν στο home-port τους μετά από μερικές ημέρες εν πλω για να επιληφθεί πλέον το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ για μελλοντική επανεκκίνηση.
Υπάρχουν περίπου 60 πλοία στην περιοχή που αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις. Το ίδιο συμβαίνει επίσης και στην Ασία με τα ανάλογα κέντρα και προορισμούς να επεμβαίνουν για να αποφευχθεί η εξάπλωση της πανδημίας στους προορισμούς επίσκεψης.
Ένα επιπλέον γεγονός που πρέπει να αναφερθεί σχετικά με την επανέναρξη των προγραμμάτων σε διαφόρους προορισμούς είναι η ακύρωση προγραμμάτων διαφόρων εταιρειών στη Νότιο Αφρική με start-up τα Χριστούγεννα του 2021 ενώ τα πλοία βρίσκονταν καθ’ οδόν για τον προορισμό τους, να επιστρέφουν σε lay up condition λόγω της μετάλλαξης Όμικρον.
Τελειώνοντας λοιπόν το έτος 2021, η κατάσταση δείχνει να είναι λίγο καλύτερη αλλά με απρόβλεπτο ξανά το μέλλον λόγω των μεταλλάξεων και των κανονισμών που εφαρμόζονται για την πρόληψη.
Στην Ελλάδα
Η επανέναρξη της Κρουαζιέρας το 2020 σε ορισμένους μόνο προορισμούς με την Ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα την Ελλάδα να καθοδηγεί την κούρσα εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας, ίσως ήταν μια βεβιασμένη κίνηση και ιδιαιτέρως με πλοία μεγάλης χωρητικότητας, σημειώνει ο κ. Κόντες. Παρά τις ειλικρινείς προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων φορέων, θεωρούμε ότι ήταν δύσκολο να εφαρμοσθούν τα συγκεκριμένα πρωτόκολλα λιμένων, εταιρειών και πλοίων για αποφυγή κρουσμάτων, εξηγεί.
Διαβάστε επίσης: «Σύννεφα» πάνω… από την κρουαζιέρα
Συμπερασματικά λοιπόν από τα προαναφερόμενα και κάνοντας στο τέλος του έτους 2020 τον απολογισμό με ελάχιστα έσοδα, αλλά με ιδιαίτερα υψηλά ποσά εταιρικών εξόδων και εξόδων προορισμών, αναρωτιόμαστε αν ήταν σωστή η επιλογή της χώρας μας να ανοίξει τον κλάδο της Κρουαζιέρας με αυτόν τον ρυθμό, σημειώνει ο κ. Κόντες και αναρωτιέται αν με 247 αφίξεις πλοίων στο σύνολο των προορισμών και περίπου 267.000 επιβατο-αφίξεις για το συγκεκριμένο έτος, ήταν τελικά σκόπιμο να ακολουθήσουμε την εν λόγω τακτική.
Ο κ. Κόντες αναφερόμενος στη συνέχεια στο 2021 σημειώνει ότι ήταν μια πραγματικά δύσκολη χρονιά και πάλι, αλλά η βελτιωμένη κατάσταση της πανδημίας απέδωσε καλύτερα αποτελέσματα συγκριτικά με το 2020 αν και δεν υπήρξε όπως αναμενόταν η πλήρης απελευθέρωση των επισκεπτών της Κρουαζιέρας.
Διάφορα γεγονότα που εξελίχθηκαν και πάλι κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, (φυσικά σχετικά με την πανδημία), ανάγκασαν κάποια κρουαζιερόπλοια να διακόψουν τα προγράμματά τους αλλάζοντας τους αρχικούς προορισμούς τους ή συνεχίζοντας τον παροπλισμό τους εφόσον οι συνθήκες δεν ήταν αυτές που αναμένονταν, υπογραμμίζει.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ