![Χειμερινές εκπτώσεις – Πρεμιέρα στις 10 Ιανουαρίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/ekp.jpg)
Αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά τα καταστήματα παραδοσιακά προετοιμάζονται για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Έτσι, την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου αρχίζει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και λήγει στις 28 Φεβρουαρίου.
Τα καταστήματα θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00′ έως 18:00′.
Διαβάστε επίσης: Tι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβούλιου Αττικής Β. Κορκίδης δήλωσε «ας ελπίσουμε τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, λόγω κορωνοϊού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες, που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ, και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ της εκπτωτικής περιόδου».
«Έξυπνες» αγορές στις εκπτώσεις
H Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει τους καταναλωτές, τι πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.
Υιοθετούμε συνετή καταναλωτική συμπεριφορά
– Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας και τις οικονομικές δυνατότητές μας. Καταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη.
– Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28-2-2022, οπότε καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε συνάρτηση, βέβαια με τις ανάγκες μας.
-Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα με δόσεις ή καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και κυρίως τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κ.λπ. σε σχέση με το οικογενειακό εισόδημά μας.
Αποφεύγουμε τις παγίδες
-Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κ.λπ.. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα επισκευή ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Αυτό δεν ισχύει, αν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.
-Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν – κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.
-Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς. Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.
-Επισκεπτόμαστε, εάν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό.
-Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως, στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές.
Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας
– Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και ως εκ τούτου, απαγορεύονται.
– Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη, τόσο την τιμή πριν, όσο και τιμή μετά την έκπτωση ή και το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.
– Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: Η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.
– Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σεζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σαιζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
– Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή.
– Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το «προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση».
Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής διάρκειας ζωής του.
– Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
– Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης ή υπαναχώρησης), σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων.
– Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και εφόσον δεν είναι ελαττωματικό, η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή, στη μειωμένη τιμή.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Eurobank Equities για BriQ Properties: Υψηλή απόδοση, χαμηλός κίνδυνος, σύσταση buy](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/briq.jpg)
Eurobank Equities για BriQ Properties: Υψηλή απόδοση, χαμηλός κίνδυνος, σύσταση buy
Η BriQ Properties είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα στην Ελλάδα, επισημαίνει η Eurobank Equities
![Vodafone: Έφτασε στην Κρήτη το υποβρύχιο καλώδιο 2Africa](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone_2Africa-600x449.jpg)
Έφτασε στην Κρήτη το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών 2Africa
Το καλώδιο χωρητικότητας έως 180 terabits/δευτερόλεπτο έφτασε στην Κρήτη και προσαιγιαλώθηκε στον σταθμό της Vodafone Ελλάδας στο νότιο τμήμα του νησιού
![Ίντερνετ: Χαμηλές ταχύτητες καταγράφει για το ελληνικό δίκτυο η Ookla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/laptop-2-600x392.jpg)
Χαμηλές... πτήσεις για τις ταχύτητες στο ελληνικό ίντερνετ - Η έρευνα της Ookla
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Ookla, η Ελλάδα έχει μέση ταχύτητα download της τάξης των 57,9 Mbps, επίδοση που την κατατάσσει στην 96η θέση μεταξύ 154 χωρών
![Fourlis: Ξεκινά η διαπραγμάτευση των μετοχών από το stock option plan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/fourlis3-600x487.png)
Fourlis: Ξεκινά η διαπραγμάτευση των μετοχών από το stock option plan
Τι ανακοίνωσε η εισηγμένη εταιρεία - Οι νέες μετοχές από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
![Sunlight Group: Δημιουργεί αξία μέσω στρατηγικής αναπροσαρμογής και οργανωτικής αναδιάρθρωσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Sunlight-Group-600x450.jpg)
Σε στρατηγική αναδιάρθρωση προχωρά ο Όμιλος Sunlight
Η Sunlight Group, μέσω των θυγατρικών της Triathlon Group, αποεπενδύει το πλειοψηφικό της μερίδιο (47,88%) στην Voltabox AG («VBX»).
![Σούπερ μάρκετ: Πόσα έβαλαν στα ταμεία το 2024 – Τι άλλαξε στις πωλήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/supermarketkarotsirafia-1-600x400.jpeg)
Πόσα έβαλαν στα ταμεία τα σούπερ μάρκετ το 2024 - Τι άλλαξε στις πωλήσεις
Ενισχυμένος ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024 - Περισσότερα δαπάνησαν οι Έλληνες σε σχέση με το 2023
![Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/rosia-emporio1-600x446.jpg)
Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει ένα μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11% σε ετήσια βάση - Οι επιχειρηματικές προοπτικές
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Μπαίνει στην Νότια Ασία με νέα κοινοπραξία – Στο επίκεντρο τα πρασινα προϊόντα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/essex-terminal-titan-america-750-600x345.jpg)
Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ μπαίνει στην Νότια Ασία - Το σχέδιο επέκτασης με επίκεντρο τα πράσινα προϊόντα
Ο Ομιλος ΤΙΤΑΝ ενισχύει τη γεωγραφική παρουσία του και ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρίας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πράσινων προϊόντων της
![Πέθανε ο Σωτήρης Βαχαβιώλος: Από τον Μυστρά έριξε το κάστρο της Wall Street](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΣ_Γραφείο-e1685706550927-1024x779-1-600x456.jpg)
Πέθανε ο Έλληνας από τον Μυστρά που έριξε το κάστρο της Wall Street - Πού διέπρεψε
Ο Σωτήρης Βαχαβιώλος ήταν από τους σημαντικότερους ομογενείς των ΗΠΑ - Ίδρυσε την MISTRAS Group
![Cocomat στην Ακρόπολη: Τι απαντά η Αποκεντρωμένη στο ΣτΕ για τις καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/cocomat-600x400.jpg)
Τι απαντά η Αποκεντρωμένη στο ΣτΕ για την υπόθεση του Cocomat στην Ακρόπολη
Τι αναφέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για την καθυστέρηση στην μερική κατεδάφιση του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη – Οι μελέτες και τα κονδύλια που καθυστέρησαν