Σε κλοιό ασφυκτικών πιέσεων βρίσκονται οι Βρυξέλλες, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν επίμονα την αλλαγή των κανονισμών που τις υποχρεώνουν να προχωρούν σε πτήσεις… «φαντάσματα» προκειμένου να διατηρήσουν στις θέσεις slots που ελέγχουν στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τους τωρινούς κανονισμούς, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιήσουν μίνιμουμ το 50% των slots αυτό το χειμώνα, αλλιώς θα υποχρεωθούν να τα επιστρέψουν. Πρόκειται για ένα ποσοστό αισθητά χαμηλότερο από το σύνηθες 80%, όμως και πάλι κρίνεται υπερβολικά υψηλό δεδομένης της δύσκολης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στον ταξιδιωτικό κλάδο με το νέο κύμα της πανδημίας και την επέλαση της Όμικρον.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εταιρείες να πραγματοποιούν πολλές πτήσεις χωρίς επιβάτες, ήτοι πτήσεις-φαντάσματα, απλά και μόνο για να διατηρήσουν τα slots στα αεροδρόμια, κάτι που κοστίζει σε χρήματα, αλλά και επιβάρυνση -όπως επισημαίνουν- του περιβάλλοντος.
Για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa υπολογίζει ότι είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει περίπου 18.000 πτήσεις-φαντάσματα μέσα στο χειμώνα, για να τηρήσει τους κανονισμούς.
Το όριο της χρήσης των slots πρόκειται να ανέβει και πάλι το καλοκαίρι, στο 64%, λαμβάνοντας υπόψη τη συνηθισμένη αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα για την ώρα δεν… βγαίνουν, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες, έχοντας και τη στήριξη αρκετών κυβερνήσεων. Ωστόσο για την ώρα οι Βρυξέλλες δεν φαίνονται διατεθειμένες να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία.
«Αν και πρέπει να μείνουμε επιφυλακτικοί, τα στοιχεία δείχνουν πως η επίδραση του τέταρτου κύματος και της Όμικρον στην ταξιδιωτική κίνηση δεν είναι τόσο αρνητική, ούτε θα έχει τόσο μεγάλη διάρκεια όσο φοβόμασταν αρχικά» σχολίασε, μιλώντας στους Financial Times, η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν. Υποστήριξε δε, πως οι κανόνες προσφέρουν στις εταιρείες αρκετή ευελιξία, ώστε να μην χρειάζεται να πραγματοποιούν άδειες πτήσεις.
Το πρόβλημα της διαχείρισης των slots ήταν από τα πρώτα που προέκυψαν στον κλάδο με το ξέσπασμα της πανδημίας, φέρνοντας ωστόσο σε αντιπαράθεση και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι τελευταίες έχουν μετρήσει μικρότερες ζημιές από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου και πιέζουν ώστε οι κανόνες του ανταγωνισμού να τεθούν σε πλήρη ισχύ δίχως κανένα δίχτυ προστασίας λόγω της πανδημίας.
Δεν είναι τυχαίο πως την αλλαγή στα όρια χρήσης των slots ζητούν μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa (με τις θυγατρικές της) και η Air France-KLM.
Πραγματικά, και η Βάλεαν στις δηλώσεις της επεσήμανε πως κάποιες από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους κατάφεραν να προσαρμοστούν πιο γρήγορα στα νέα δεδομένα και να καταφέρουν να επαναφέρουν τη δραστηριότητα τους πιο κοντά στα επίπεδα του 2019.
Latest News
«Βουτιά» στη βιομηχανική παραγωγή της ευρωζώνης τοπν Σεπτέμβριο - Πόσο μειώθηκε στην Ελλάδα
Συγκρίνοντας τον Σεπτέμβριο με τον Αύγουστο 2024, η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 2,0% στη ζώνη του ευρώ και στην ΕΕ
Σε τεντωμένο σκοινί η Ευρώπη - Το στοίχημα της ανάπτυξης στη σκιά του Τραμπ
Η ευρωζώνη δεν μπορεί να έχει «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο», προειδοποιούν οι αναλυτές - Πώς θα «φτάσει» τις ΗΠΑ
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ