«Καθαρός αέρας για την Κρήτη. Η Ελλάδα ποντάρει στην υπεράκτια αιολική ενέργεια» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος στο Δίκτυο των Γερμανών Ανταποκριτών RND, το οποίο αναφέρει πως «ο τελευταίος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής με λιγνίτη πρόκειται να τεθεί εκτός λειτουργίας το 2028 και το 2030 τα δύο τρίτα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Ιδιαίτερο ρόλο μάλιστα θα παίξει η αιολική ενέργεια».
Αναλυτικότερα το δημοσίευμα σημειώνει: «Μια νέα ενεργειακή εποχή θα ξημερώσει σύντομα για την Κρήτη. Η πρόοδος έρχεται με τη μορφή ενός χοντρού ηλεκτρικού καλωδίου μέσω της θάλασσας. Η γραμμή μήκους 400 χλμ θα συνδέει το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας με την Αττική στην ηπειρωτική χώρα. Όταν γίνει η σύνδεση των 995 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με ντίζελ στο νησί θα μπορούν τελικά να κλείσουν. Το καλώδιο προς την Κρήτη αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου σύνδεσης των ελληνικών νησιών με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό δίκτυο. Από τα 110 κατοικημένα νησιά, μέχρι στιγμής μόνο τα 50 συνδέονται με την ηπειρωτική χώρα μέσω καλωδίων ρεύματος. Το έργο προβλέπει την τοποθέτηση υποθαλάσσιων καλωδίων συνολικού μήκους 5.000 χλμ».
Και λίγο παρακάτω σημειώνεται: «Η διακοπή λειτουργίας των σταθμών παραγωγής ενέργειας με ντίζελ δεν θα μειώσει μόνο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τεράστια θα είναι και η εξοικονόμηση κόστους. Η παραγωγή μιας μεγαβατώρας ηλεκτρικής ενέργειας στην ηπειρωτική χώρα κοστίζει περίπου 80 ευρώ. Στα Αντικύθηρα κοστίζει 1.297 ευρώ και στο Αγαθονήσι 2.239 ευρώ. Μόνο η σύνδεση της Κρήτης με το δίκτυο θα εξοικονομήσει 400 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας».
Πηγή: DW
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις